صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۹ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۶
کد خبر: 17985
گزارشگر: 2
۷۵۸
۰
۰
۱
مقصدی رویایی!

صفر تا صد سفر به مارماریس، بهشت ترکیه

صفر تا صد سفر به مارماریس، بهشت ترکیه
ترکیه در هر شرایطی یک مقصد رویایی برای سفری عالی و درعین حال اقتصادی است. کافیست یک هفته فرصت داشته باشید تا به‌یادماندنی ترین سفر عمر خود را تجربه کنید. از شرق تا غرب ترکیه شهرهای توریستی مختلفی را شامل می‌شود که برای تمام فصول سال دیدنی هایی دارند. بااین حال به نظر می‌رسد برای لذت بردن از سواحل ترکیه و بهره‌مندی از تفریحات آبی، تابستان بهترین فرصت است؛ البته که در زمستان سفری به مراتب ارزان قیمت تر خواهید داشت.

در این مطلب به یکی از زیباترین شهرهای ترکیه یعنی مارماریس خواهیم پرداخت و شما را با هتل های مارماریس آشنا می‌کنیم.

موقعیت جغرافیایی مارماریس و آب و هوای آن

اگر به غرب ترکیه سفر کنید و کمی در سواحل آن به سمت جنوب پیش بروید، به شهری در استان موغله می‌رسید که «مارماریس» نام دارد. این شهر بر روی بستری از معادن سنگ مرمر بنا شده و به همین خاطر است که مارماریس نامیده می‌شود. این شهر در حقیقت یک بندرگاه است که بین سواحل دریای مدیترانه و اژه قرار گرفته و از سمت خشکی نیز به کوه‌های مجاور دریا می‌رسد.
تصور کنید نزدیکی میان کوه‌ها و دریا تا چه حد می‌تواند زیبا و دیدنی باشد. اگرچه جمعیت این شهر کم است، اما مردمان توانسته‌اند بهترین استفاده را از موقعیت شهر خود برده و آن را به بهشت ترکیه تبدیل کنند.
شهر رویایی مارماریس با توجه به موقعیت قرارگیری خود، آب‌وهوایی مدیترانه‌ای دارد. قرارگیری آن در کنار دو دریا سبب شده است تا رطوبت بالایی داشته باشد. تابستان‌های این شهر، آفتابی و دلچسب است. می‌توانید از سواحل نهایت لذت را ببرید و مناظر چشم‌نوازی را مشاهده کنید. اگرچه رطوبت هوا در تابستان کمی بالاست، اما به هیچ عنوان آزاردهنده نخواهد بود. زمستان های مارماریس سرد و بارانی است؛ اما در سردترین روزها هم به کمتر از ۱۰ درجه سانتی‌گراد نمی‌رسد. به‌طورکلی اگر قصد سفر به مارماریس را دارید، خوب است در بهار و تابستان به این شهر سفر کنید.

زیباترین جاذبه های دیدنی مارماریس

برای آن‌که نهایت لذت را از سفر رویایی خود به بهشت ترکیه ببرید، لازم است زیباترین جاذبه‌های این شهر را بشناسید و در مدت زمان حضور خود از آن‌ها دیدن کنید. قدمت چندین هزار ساله مارماریس سبب شده است تا جاذبه‌های تاریخی از سلسله‌های قدیمی در گوشه و کنار شهر وجود داشته باشند و تماشای آن‌ها شما را به سفری در تاریخ دعوت کنند.

شهر دالیان

در ۸۰ کیلومتری شهر مارماریس به سمت جنوب شرق، شهر جهانی دالیان قرار گرفته است که عموم افراد در سرتاسر دنیا آن را می‌شناسند. این شهر جاذبه‌های دیدنی متعددی دارد که برای بازدید از همه آن‌ها حداقل به ۲ - ۳ روز زمان نیاز دارید. شهر تاریخی کائونوس، رودخانه دالیان، ساحل ایزتوزو و مواردی از این دست، مسبب شهرت جهانی شهر دالیان هستند.

قلعه مارماریس

اگر به بازدید از بناهای تاریخی علاقه‌مندید، بازدید از قلعه اصلی این شهر زیبا را از دست ندهید. قلعه مارماریس بر روی تپه‌های پشت مارینا ساخته شده است و مربوط به ۱۴۴۰ سال پیش از میلاد مسیح است. در حقیقت با بنایی ۳۵۰۰ ساله مواجه خواهید بود که چندین هزار سال تاریخ را بر خشت به خشت خود یدک می‌کشد. در حال حاضر از ۷ قسمت این قلعه، تنها دو قسمت آن برای بازدید عموم در دسترس است.

سواحل مارماریس

یکی از اصلی‌ترین دلایل سفر هر گردشگر به این شهر، بهره‌مندی از سواحل بی‌نظیر آن است. مارماریس دارای ۵ مایل ساحل کارت پستالی و زیبا است که منظره‌ای رویایی را به چشمان شما هدیه می‌کنند. ساحل کلئوپاترا، ساحل مرکزی، ساحل ایسملر و… ازجمله این سواحل هستند. مارماریس یکی از زیباترین سواحل ترکیه را به خود اختصاص داده است و امکانات فوق‌العاده‌ای را نیز ارائه می‌کند. انواع رستوران‌ها، تفریحات آبی و… در این سواحل در دسترس گردشگران قرار می‌گیرند.

سواحل مارماریس

بهترین هتل های مارماریس برای اقامتی به‌یادماندنی

برای آن‌که از حضور در ترکیه بیشتر لذت ببرید، لازم است در بهترین هتل های ترکیه اقامت داشته باشید. این شهر توریستی در هر گوشه از خود پر از هتل های پنج ستاره فوق‌العاده‌ای است که امکانات بی‌نظیری را در اختیار شما قرار می‌دهند. چند مورد از بهترین‌ها را در ادامه معرفی خواهیم کرد:

گرند یازیچی کلاب مارماریس پالاس

برای اقامت در یک هتل پنج ستاره و لوکس در سفرهای خانوادگی، هتل گرند یازیچی کلاب می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. این هتل امکانات مختلفی دارد که اغلب آن‌ها برای کودکان نیز قسمتی اختصاصی دارند. ازاین‌رو برای خانواده‌هایی که فرزند کوچک دارند، گزینه مطلوبی به حساب می‌آید. چندین رستوران، کافه، اتاق بازی کودک، مرکز تفریحی و ورزشی و… در گرند یازیچی کلاب ماماریس، احوالات خوشی را به شما هدیه می‌کنند.

فورتزا بیچ ریزورت

هتل فورتزا بیچ ریزورت به‌عنوان یک هتل پنج ستاره در مارماریس، انتخاب مناسبی برای لذت بردن از اقامت در بهشت ترکیه است. این هتل اتاق‌های شیک و مدرن متعددی دارد و در کنار رستوران‌های گوناگون با غذاهای متنوع، چندین سالن برای ورزش، اسپا، ماساژ، مدیتیشن و… دارد. منظره‌ای از دریای مدیترانه می‌تواند خوابی آرام و اوقاتی خوش را به شما هدیه کند.

هتل لابراندا مارس

هتل لابراندا مارس یکی از بهترین هتل های پنج ستاره مارماریس است که از دو قسمت تشکیل شده است: بخش ویلایی ویلاهای متعدد به نام «بنگلو» را شامل می‌شود که ویوی رو به دریا دارند. ساختمان اصلی نیز بخش دیگر هتل است که نسبت‌به بنگلو هزینه بیشتری را می‌طلبد. این هتل کمی تا مرکز مارماریس فاصله دارد، اما انتخاب مناسبی برای اقامت محسوب می‌شود. رستوران‌های این هتل غذاهای متنوعی را عرضه می‌کنند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

تور مارماریس

با فلای تودی سفری خاطره‌انگیز به ترکیه داشته باشید

اگر می‌خواهید برای سفر به مارماریس اقدام کنید، پیشنهاد می‌کنیم صفر تا صد کارهای سفر خود را از طریق فلای تودی پیگیری کنید. «مجموعه فلای تودی» چندین سال است که در حوزه فروش آنلاین بلیط هواپیما فعالیت دارد و چند سال پس از آغاز به کار، امکان رزرو هتل را نیز فراهم کرد. می‌دانید که بدون دسترسی به حساب‌هایی نظیر پی پال، رزرو هتل کار سختی خواهد بود. مجموعه فلای تودی به شما کمک می‌کند تا بهترین هتل های مارماریس و سرتاسر دنیا را به راحتی رزرو کنید.

https://www.asianews.ir/u/dy4
اخبار مرتبط
کشور ترکیه کشوری پر از سرگرمی و تفریح است. سالانه تعداد مسافرانی که این کشور را به عنوان یک مقصد برای گذراندن اوقات فراغت انتخاب می‌ کنند، در حال افزایش هستند. یکی از چالش ‌های موجود در سفر به ترکیه انتخاب بین دو شهر آن برای تفریح و سفر است و اغلب افراد دچار این تردید هستند که بدروم بهتره یا مارماریس. برای رسیدن به پاسخ این سوال باید مشخصه ها و ویژگی های هر یک از این دو شهر را بررسی کنید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید