صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۵
کد خبر: 18013
گزارشگر: 464
۲۶۲
۰
۰
۱
پس از معرفی XSE؛

تویوتا کمری ۲۰۲۵ با ظاهر متفاوت به میدان می‌آید!

تویوتا کمری ۲۰۲۵ با ظاهر متفاوت به میدان می‌آید!
مدت کمی پس از معرفی، تویوتا کمری XSE جدید در فصل ۲۰۲۴ به عنوان یک خودروی مسابقه‌ای نسل بعدی به ناسکار می‌آید.

به گزارش آسیانیوز؛ تویوتا تنها سازنده ژاپنی در هر سه سری اصلی ناسکار باقی مانده است. طی سال‌ها، تویوتا موفقیت چشمگیری را با کمری TRD NASCAR که ۱۸ برد در دو فصل اخیر رقابت‌ها به دست آورد، کسب کرده است.

یک نگاه به نمای جلوی این خودروی مسابقه‌ای نشان می‌دهد که طراحی خود را با تویوتا کمری ۲۰۲۵ به اشتراک می‌گذارد. اگرچه به دلیل مخصوص ناسکار بودن، چراغ‌های جلو فقط گرافیکی هستند و عملکردی ندارند.

به گزارش ، گلگیر‌های بسیار گسترده‌تری برای قرار دادن چرخ‌های عظیم و تایر‌های مسابقه‌ای گودیر طراحی شده است. واضح‌ترین تفاوت بین نسخه ناسکار و جاده‌ای این است که خودروی مسابقه‌ای روح یک کوپه دو در دارد.

کمری ناسکار جدید با همکاری مشترک TRD و Calty Design ساخته شده و این خودروی مسابقه‌ای قرار است در مسابقه "Clash at the Coliseum" در لس آنجلس، در فوریه سال آینده رونمایی شود.

این رویداد توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده و آن را مکانی ایده‌آل برای معرفی یک ماشین مسابقه‌ای کاملاً جدید کرده است.

زمانی که تویوتا چند سال پیش نسل هفتم مدل مسابقه‌ای کمری ناسکار خود را برای قوانین به‌روزرسانی‌شده «نسل بعدی» معرفی کرد، قول داد که خودروی V-۸ با قدرتی بین ۵۵۰ تا ۶۷۰ اسب‌بخار، آماده شود.

رینگ‌های ۱۸ اینچی ارتقا یافته (از ۱۵ اینچی در سال‌های گذشته) به خودروی تازه طراحی شده نیز منتقل می‌شود.

از دیگر تغییرات این نسل می‌توان به طراحی متقارن بدنه، سیستم تعلیق مستقل عقب و جعبه دنده پنج سرعته سکوئنشال اشاره کرد. در این جعبه دنده‌های پیشرفته که غالباً در سوپراسپرت‌ها، اتومبیل‌های مسابقه‌ای و برخی خودرو‌های سفارشی نصب می‌شوند، برای تعویض دنده نیازی به جابه‌جایی دسته دنده نیست و تنها باید آن را به سمت پایین یا بالا حرکت داد.

با این عمل، دنده‌های مختلف به طور پی‌درپی درگیر شده و زمان تعویض به حداقل خود می‌رسد. به همین دلیل چنین جعبه دنده (گیربکس)‌هایی را سکوئنشال (Sequential Gearbox)، به معنای تعویض متوالی می‌گویند.

تویوتا کمری 3
تویوتا کمری 1

خبرآنلاین
https://www.asianews.ir/u/dyz
اخبار مرتبط
واردات خودرو به کشور در صورت تحقق می‌تواند حتی بر بازار و قیمت خودروهای گران‌قیمت نیز تاثیرگذار باشد، اما نخست باید دید این خودروها با چه قیمتی عرضه می‌شوند؟
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید