صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۲ آذر ۱۴۰۲ / ۱۸:۴۹
کد خبر: 18054
گزارشگر: 306
۱۷۵
۰
۰
۲
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد خبر داد

فعالیت ۳۱ واحد پرورش بوقلمون در استان یزد

فعالیت ۳۱ واحد پرورش بوقلمون در استان یزد
یزد - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از فعالیت ۳۱ واحد پرورش بوقلمون به ظرفیت ۱۸۹هزار و ۵۰۰ قطعه بوقلمون در سال خبر داد

آسیانیوز / یزد ؛ محمد علی حاتمی زاده با اشاره به فعالیت ۳۱ واحد پرورش بوقلمون به ظرفیت ۱۸۹هزار و ۵۰۰ قطعه در دوره با تولید بیش از ۴هزار و۳۰۰ تن گوشت بوقلمون در سال، گفت: در ۷ ماهه امسال ۵ واحد جدید پرورش بوقلمون گوشتی به ظرفیت۴۳ هزار قطعه در دوره و تولید ۱۰۰۰ تن گوشت بوقلمون در سال به بهره برداری رسیده است که میزان جوجه ریزی ۲ واحد آن ۲۵ هزار قطعه است.

وی افزود:میزان سرمایه گذاری ثابت این ۵ واحد حدود ۳۰۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی بالغ بر ۲۰ نفر بوده که عمدتا توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: ۱۶ مجوز پروانه تاسیس به ظرفیت ۶۲ هزار قطعه صادر شده که با بهره برداری این واحد‌ها در طی برنامه هفتم، تولید گوشت بوقلمون به بیش از ۵هزار و۵۰۰ تن در سال افزایش خواهد یافت.

 حاتمی زاده تصریح کرد:متوسط مصرف سرانه گوشت بوقلمون در ایران حدود ۰.۵ کیلوگرم بوده که نسبت به کشور‌های پیشرو با حداقل ۸ کیلوگرم مصرف، عقب هستیم و در صدد هستیم تا پایان برنامه هفتم این مقدار به حدود ۳ کیلوگرم افزایش یابد، ضمنا سهم تولید گوشت بوقلمون در دنیا حدود ۵ درصد کل گوشت طیور بوده که نشان دهنده نوپا بودن این صنعت است.

وی ضمن بیان اینکه توسعه پرورش بوقلمون در اولویت برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی قرار دارد، خاطر نشان کرد: مقاومت نسبی بالای گوشت بوقلمون به بیماری ها، راندمان تبدیل خوراک مناسب و قابل رقابت با جوجه‌های گوشتی، ضریب تبدیل بهتر، نسبت لاشه به وزن زنده و مهمتر از همه راندمان تبدیل بالاتر پروتئین خوراک به گوشت سبب شده که بوقلمون در سبد مواد غذایی ارزشمند قرار گیرد.

رئیس سازمان در پایان ذکر کرد: گوشت بوقلمون در زمره گوشت قرمز محسوب می‌شود و با تولید آن می‌توان بخشی از کمبود تولید گوشت قرمز در استان را با بهره وری بالاتر تولید کرد تا از افزایش قیمت گوشت قرمز جلوگیری شود.

سید محمد جواد عرفانفر

 

فعالیت ۳۱ واحد پرورش بوقلمون در استان یزد ،محمد علی حاتمی زاده   رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد

https://www.asianews.ir/u/dze
اخبار مرتبط
یزد - در راستای تکمیل زنجیره تولید وتحقق برنامه میان مدت توسعه گیاهان دارویی ،طرح احداث گلخانه تولید بذر، نشا ،نهال وریزوم استاندارد گیاهان دارویی در شهرستان مهریز کلیک خورد
یزد - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از اجرای طرح سایبان بر روی زمین های کشاورزی خبر داد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید