صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۳
کد خبر: 18062
گزارشگر: 464
۲۷۰
۰
۰
۱
نتایج تحقیقات موسسه اکوالیتی تراست؛

هزینه نابرابری و پویایی اجتماعی

هزینه نابرابری و پویایی اجتماعی
بر اساس نتایج آخرین تحقیقات موسسه خیریه اکوالیتی تراست (Equality Trust)، بریتانیا بیش از هر کشور دیگر سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) برای تامین مالی نابرابری ساختاری به نفع ثروتمندان هزینه می‌کند.

 به گزارش آسیانیوز به نقل از بیزنس، بر اساس گزارشی با عنوان «هزینه نابرابری»، بریتانیا سالانه ۱۰۶.۲ میلیارد پوند (۱۳۳.۸ میلیارد دلار) برای یارانه دادن به درآمد، ثروت و نابرابری قدرت در مقایسه با متوسط کشورهای سازمان همکاری اقتصادی و توسعه هزینه می‌کند.

این گزارش نشان می‌دهد که نابرابری بریتانیا در مقایسه با پنج کشور برتر برابر با ۱۲۸.۴ میلیارد پوند (۱۶۱.۸ میلیارد دلار) در سال به اقتصاد، جوامع و افراد خسارت وارد می‌کند. بر اساس نتایج منتشرشده، یک درصد از ثروتمندترین بریتانیایی‌ها، تحت حمایت‌ترین گروه یک درصدی بالای اروپا هستند و نسبت به افراد ثروتمند در هر کشور بزرگ اروپایی مالیات کمتری می‌پردازند.

محققان خاطرنشان کردند که نابرابری چیزی بیشتر از اقتصاد و فرهنگی است که پویایی اجتماعی را غیرممکن می‌کند. بریتانیا در دهه ۱۹۷۰ یکی از برابرترین کشورهای ثروتمند بود و امروز کارشناسان خاطرنشان کردند که پس از ایالات‌متحده، دومین کشور نابرابر در این حوزه محسوب می‌شود.

در این گزارش آمده است که اتکای بیش از حد به سیستم‌های مالی که امکان سودهای کلان و احتکار ثروت را فراهم می‌کنند، زیرساخت‌های بریتانیا را تهی، نابرابری‌های منطقه‌ای عظیم را تشویق و این کشور را در برابر شوک‌ها و رکود آسیب‌پذیر کرده است.

https://www.asianews.ir/u/dzn
اخبار مرتبط
ایران با توجه به قرار گرفتن در کمربند خشک جهانی، تغییر پذیری شدید اقلیمی، بارش تنها معادل یک سوم متوسط جهانی، خشکسالی‌های متعدد، مصرف بالای آب و محدودیت‌هایی از این قبیل، به تنوع کشت محصولات غذایی و کشاورزی به روش‌های متنوع نیاز دارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید