صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۲ / ۲۲:۴۳
کد خبر: 18082
گزارشگر: 464
۲۶۱
۰
۰
۰
مدیر سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی خبر داد؛

آغاز ثبت نام خودروهای وارداتی

آغاز ثبت نام خودروهای وارداتی
مدیر سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی از بازگشایی سایت سامانه خودروهای وارداتی برای ثبت نام متقاضیان مرحله اول که در اسفند ماه سال گذشته ثبت نام کرده بودند، خبر داد و گفت: «در این مرحله ۱۱ خودرو وارداتی عرضه شده و تا پایان روز چهارشنبه (۱۵ آذرماه) مهلت ثبت نام وجود خواهد داشت.»

به گزارش آسیانیوز؛ مهدی تقدسی از آغاز پنجمین دور ثبت نام خودروهای وارداتی خبر داد و گفت: «از عصر دوشنبه به مدت سه روز سایت سامانه یکپارچه برای ثبت نام متقاضیان خودروهای وارداتی آغاز خواهد شد. این مرحله از فروش خودروهای وارداتی که پنجمین عرضه این خودروهاست و در قالب اطلاعیه شماره ۶ سامانه یکپارچه تخصیص خودروهای وارداتی، ارائه شده است، ۱۱ محصول که شش محصول دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی و پنج محصول دارای قیمت علی الحساب در مبادی ورودی هستند.

بر این اساس متقاضیان خودروهای وارداتی که در اسفند ماه سال گذشته در اولین مرحله از ثبت‌نام خودروهای وارداتی که وجه ۵۰۰ میلیون تومانی را در حساب وکالتی خود بلوکه کرده بودند، تا پایان روز چهارشنبه می‌توانند برای ثبت درخواست خود از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودروهای وارداتی اقدام کنند.»

-------------------------------------------------------------------------------------

بیشتر بخوانید


گفتنی است که برای این خودروها، تمامی فرآیندهای اخذ مجوزهای لازم (استاندارد، محیط زیست و...) توسط شرکت‌های واردکننده انجام شده و خودروها وارد کشور شده‌اند و بدین ترتیب خودرویی که هنوز وارد نشده یا تاییدی‌های لازم را ندارد، در این فروش‌ها حضور ندارند. تاکید شده است که هیچ‌گونه ثبت‌نام جدیدی در این مرحله انجام نمی‌شود و انتخاب خودرو در سامانه صرفاً مختص ثبت‌نام‌کنندگان مرحله اول است.

همچنین شایان ذکر است که قیمت خودروها قطعی و علی‌الحساب، در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی معمولِ پس از ترخیص، در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت قطعی که مصوب خواهد شد، اضافه خواهد شد.

https://www.asianews.ir/u/dzH
اخبار مرتبط
وضعیت بازار وارداتی‌ها تا سال گذشته طوری بود که قیمت ارزان‌ترین خودروهای خارجی از محدوده دو میلیارد تومان آغاز می‌شد؛ اما با این‌حال از ابتدای سال ۱۴۰۲، بازار خودرو کاهشی بود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید