صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱۷ آذر ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۷
کد خبر: 18161
گزارشگر: 464
۳۱۸
۰
۰
۰
رئیس سازمان جهاد کشاورزی:

گیلان/ مصرف گوشت ۲ برابر تولید استان!

گیلان/ مصرف گوشت ۲ برابر تولید استان!
روزانه بیش از ۷۵۵ راس دام از نوع گاو، گاومیش، گوسفند و بز در کشتارگاه‌های استان ذبح شده و بیش از ۵۲ هزار کیلو گوشت از این تعداد به دست می‌آید.

 
به گزارش آسیانیوز؛ صالح محمدی امروز، ۱۶ آذرماه، با اشاره به وضعیت تولید گوشت قرمز در استان گیلان، اظهار کرد: مصرف گوشت در استان گیلان به صورت روزانه ۸۰ تن است و رقمی معادل ۴۰ تن در داخل استان تولید شده و مابقی از استان‌های قزوین، زنجان و اردبیل جهت تامین نیاز بازار وارد گیلان می‌شود.

 به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی گیلان، وی در ادامه به آمار روزانه کشتار دام در استان اشاره و خاطرنشان کرد: روزانه بیش از ۷۵۵ راس دام از نوع گاو، گاومیش، گوسفند و بز در کشتارگاه‌های استان ذبح شده و بیش از ۵۲ هزار کیلو گوشت از این تعداد به دست می‌آید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: در حال حاضر سه کشتارگاه با ظرفیت ۵۵۰ راس دام سنگین و ۱۸۵۰ راس دام سبک در استان فعال است.
 
محمدی یادآور شد: گیلان رتبه ۱۲ را در تولید گوشت قرمز در کشور به خود اختصاص داده و ۱۱۴ هزار بهره‌بردار در حوزه دام سبک و سنگین در استان فعالیت می‌کنند و بیش از ۶۰ درصد بهره‌برداران استان به روش سنتی به پرورش دام مشغول هستند.

https://www.asianews.ir/u/dAX
اخبار مرتبط
وزارت کشاورزی برزیل اعلام کرد ایران و اردن واردات گوشت گاو از سراسر این کشور را به دلیل ابتلا به بیماری جنون گاوی از ایالت پارا در این کشور قطع کرده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید