صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱۷ آذر ۱۴۰۲ / ۲۲:۵۷
کد خبر: 18171
گزارشگر: 464
۴۴۹
۰
۰
۲
هفدهم مارس (۲۷ اسفند)؛

یکه‌تازی پوتین در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری

یکه‌تازی پوتین در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری
ولادیمیر پوتین مدت‌هاست قوی‌ترین شخصیت سیاسی روسیه است و دورنمای سیاست روسیه را در بلندمدت، نمی‌توان بدون او متصور شد.

به گزارش آسیانیوز؛ در حالی‌که نامزدی پوتین برای تکیه بر کرسی ریاست‌جمهوری برای یک دوره شش ساله دیگر قطعی شده، مجلس روسیه روز پنجشنبه به‌طور رسمی تاریخ انتخابات ریاست‌جمهوری را هفدهم مارس (۲۷ اسفند) تعیین کرد.

پوتین

به نقل از یورونیوز، ولادیمیر پوتین در همین روز اعلام کرد که رشد اقتصادی در سال جاری میلادی معادل ۳.۵ درصد بوده است. به‌نظر می‌رسد اقتصاد صادرات‌محور ۲.۲ تریلیون دلاری روسیه، بهتر از آن‌چه غرب یا حتی خود مسکو پیش‌بینی کرده بود، توانسته است موج تحریم‌های ناشی از جنگ اوکراین را پشت سر بگذارد. در واقع غرب نتوانسته است درآمدهای نفتی روسیه را به‌طور مؤثر مهار کند.

روسیه صادرات خود را به مقاصدی مانند چین و هند سوق داده و همچنین برای دور زدن سقف دستوری کشورهای غربی برای قیمت نفت روسیه، از مالکیت غیرشفاف ناوگان کشتی‌های به اصطلاح سایه استفاده کرده است. در ماه نوامبر، درآمدهای حاصله از صادرات انرژی بالغ بر ۹۶۱ میلیارد روبل (بیش از ۱۰ میلیارد دلار) به بودجه روسیه کمک کرد، در حالی که این رقم در ژانویه امسال نصف این مقدار هم نبود.

با احیای درآمدهای نفتی، هم اکنون چالش اصلی پوتین در داخل کشور، دست و پنجه نرم کردن با کمبود شدید نیروی کار است؛ موضوعی که از زمان حمله روسیه به اوکراین شدیدتر شده است.

https://www.asianews.ir/u/dB8
اخبار مرتبط
شکست‌های اخیر ارتش کرملین و از دست دادن اراضی اشغالی قابل توجه در هفته‌های اخیر، نخبگان سیاسی روسی را در توانایی و صلاحیت پوتین برای اداره اوضاع دچار تردید کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید