صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۳
کد خبر: 18245
گزارشگر: 464
۳۶۰
۱
۰
۳
یادداشت| دکتر حسین چناری

آموزش آنلاین آینده آموزش است

آموزش آنلاین آینده آموزش است
همه‌گیری جهانی کووید-۱۹ مدارس، دانشگاه‌ها و ارائه‌دهندگان دوره‌ها را مجبور کرد تا توانایی‌های ارائه آموزش از راه دور را توسعه دهند.

آسیانیوز - اما حتی قبل از این با دوره‌های آزاد گسترده آنلاین که محبوبیت زیادی پیدا کرد، انقلابی در حوزه یادگیری آنلاین در حال رخ دادن بود. در مدارس، یادگیری از راه دور و آنلاین به این معنی است که مربیان می‌توانند دانش‌آموزان را بدون توجه به اینکه آن‌ها کجا هستند، آموزش دهند. این موضوع می‌تواند یک گام بزرگ رو به جلو در ایجاد برابری دسترسی به آموزش در جهانی باشد که در آن نزدیک به ۲۷۰ میلیون کودک به دلیل زندگی در مناطق دورافتاده یا روستایی به مدرسه نمی‌روند.

حتی برای کسانی که در شهرها زندگی می‌کنند، افزایش امکانات یادگیری آنلاین و از راه دور فرصتی را فراهم می‌کند تا به تحصیل ادامه دهند، زمانی که زندگی پرمشغله بزرگسالی به این معنی است که حضور منظم در کلاس‌ها دشوار است. این امر با ظهور پلتفرم‌های فناوری آموزش آنلاین هدایت می‌شود. این پلتفرم‌ها برای فعال کردن رویکرد «یادگیری مادام‌العمر» طراحی شده‌اند، که احتمالاً به لطف سرعت فزاینده پیشرفت فناوری رایج می‌شود، که مستلزم به‌روزرسانی مکرر مهارت‌ها از طریق مدل‌های جدید یادگیری مانند یادگیری خرد است.

آموزش آنلاین شکل ساده‌ای از آموزش است که فراگیران را تشویق می‌کند تا در هر جایی که هستند، یاد بگیرند. این آموزش به عنوان آموزش از راه دور، یادگیری آنلاین یا یادگیری اینترنتی و عناوین دیگری که نزدیک به این مفهوم هستند نیز نامیده می‌شود. یادگیری آنلاین برای دانش‌آموزان و متخصصانی که می‌خواهند مهارت‌های متنوعی را با یادگیری سفارشی به دست آورند مفید است.

آموزش آنلاین مزایای مختلفی برای مربیان و فراگیران دارد و فقط به رایانه یا دستگاه تلفن همراه و اتصال به اینترنت نیاز دارد. هرکسی می‌تواند دوره‌ای را تهیه کند که به آن علاقه دارد و آن را از مکان استقرار خود مطالعه کند. این شیوه همچنین افراد را قادر می‌سازد تا با حداقل هزینه دانش را به طور مؤثر دنبال کنند، دریافت کنند و انتقال دهند.

آموزش آنلاین شامل تمام مزایای شکل نسبتاً جدید آموزش معروف به آموزش از راه دور است و مزایای متعددی دارد که در ذیل به صورت خلاصه به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود:

• انعطاف‌پذیری

• دسترسی به دوره‌های مختلف

• انتقال بدون دردسر و ساده

• دسترسی سریع و امکان مطالعه در زمان مورد نظر

• هزینه‌های پایین‌تر

آموزش و پرورش تا به امروز از سیستمی پیروی می‌کرد که برای دهه‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت اما امروزه آموزش الکترونیکی به سرعت در حال تبدیل شدن به ابزار رایج برای انتقال دانش به افراد در هر سنی است. پیشرفت‌های اخیر در فناوری آموزشی شگفت‌انگیز است و تحولاتی که در این زمینه پدید آمده است، مربیان را برای ایجاد تجربیات یادگیری قابل توجه برای ذهن جوان امروزی توانمند می‌کند.

فناوری‌های جدید نوید یادگیری آسان‌تر و سریع‌تر را برای دانش‌آموزان می‌دهد. در واقع، روند رو به رشدی به سمت دسترسی آنلاین به محتوای آموزشی و منابع آموزشی وجود دارد. امروزه، بیش از هر زمان دیگری، فرصت‌های یادگیری آنلاین فراوانی وجود دارد. بخشی از جذابیت کلاس‌های آنلاین این است که در دسترس و راحت هستند. دانش‌آموزان می‌توانند ۲۴ ساعت شبانه‌روز و هفت روز هفته در خانه درس بخوانند و به لطف محتوای موجود که به سرعت در حال رشد است، تقریباً در مورد هر موضوعی که علاقه‌شان را برانگیزد، یاد بگیرند.

اکنون، مدیران آموزشی تشخیص می‌دهند که خواسته‌های دانش‌آموزان و دانشجویان در حال تغییر است و در نتیجه، توسعه‌دهندگان محتوای آموزشی باید آموزشهای نو و به‌روزی را در نظر داشته باشند.

دکتر حسین چناری, پژوهشگر و نظریه‌پرداز آموزشی
https://www.asianews.ir/u/dCi
اخبار مرتبط
به تازگی قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی، پیشنهاد شورای عالی آموزش با عنوان «چهارچوب صلاحیت حرفه‌ای ملی» از سوی هیات وزیران به تصویب رسیده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
علیرضا محمودی فرد
۱۴۰۲/۰۹/۲۰
0
0
1

عرض سلام و احترام وقتی مزایا و معایب آموزش حضوری و آنلاین رو بصورت کامل در نظر میگیره و بررسی میکنیم، متوجه میشیم من حیث المجموع مسلما آموزش آنلاین بسیار بهتر و کاراتر هست.


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید