صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۲ / ۲۲:۳۲
کد خبر: 18263
گزارشگر: 306
۱۵۲
۰
۰
۲

گشت و گذار در کویر با بهره برداری از بوستان محیطی کویر در یزد

گشت و گذار در کویر با بهره برداری از بوستان محیطی کویر در یزد
یزد - مدیر منطقه_یک شهرداری یزد گفت : عملیات طرح بوستان محیطی کویر یزد با پیشرفت ۹۰ درصدی در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری می‌رسد

آسیانیوز / یزد ؛ مجموعه ۱۵۰ هکتاری بوستان محیطی کویر معروف به اکوپارک ، به عنوان یک بستر طبیعی برای معرفی مولفه‌های شاخص و ارزشمند کویر مرکزی ایران در شهر میراث جهانی در حال احداث است.

 

مجموعه‌ای که به عنوان زیرساخت تفریحی و با نگرش توسعه گردشگری داخلی و خارجی و بوستان بزرگ درون شهری در نظر گرفته شده است.

 

سید علیرضا رسولی مدیر منطقه_یک شهرداری یزد گفت: عملیات عمرانی این طرح از سال گذشته آغاز شد و هم اکنون فاز یک این مجموعه با مساحت ۳۵ هکتار مشتمل بر ۹۵ سکوی نشیمن و ۱۲ سایه بان و با بهره گیری از معماری اصیل ایرانی احداث شده است.

 

رضا جدیدی رئیس واحد عمران منطقه یک شهرداری هم اظهار داشت: در این مجموعه کلیه اقدامات برای اسکان موقت و برای پشتیبانی از کویر نوردی در نظر گرفته شده است.

 

وی ادامه داد: زوم گیاه شناسی و کویرشناسی، بازی‌های کویری، مجموعه آب خوری و سرویس بهداشتی از قسمت مختلف این اکوپارک است که تاکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و احتمالا در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

 

جدیدی با اشاره به هزینه ۵۰ میلیاردی برای این طرح، تأکید کرد که در این طرح، کمترین مداخله را در بستر طبیعی و کویر داریم.

سید محمد جواد عرفانفر

 

گشت و گذار در کویر با بهره برداری از بوستان محیطی کویر در یزد ، سید علیرضا رسولی مدیر منطقه_یک شهرداری یزد ، رضا جدیدی رئیس واحد عمران منطقه یک شهرداری

https://www.asianews.ir/u/dCA
اخبار مرتبط
یزد - کارگردان مستند «هزار و یک شب بلدیه» از راهیابی این مستند به بخش نهایی جشنواره فیلم مستند ایران با عنوان «سینما حقیقت» به عنوان معتبرترین جشنواره کشور در حوزه مستند خبر داد
یزد - مالکیت شهرداری یزد در قطعه زمینی موسوم به انبار مخابرات استقرار یافت
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید