صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۲ / ۰۰:۲۲
کد خبر: 18268
گزارشگر: 464
۲۵۱
۰
۰
۰
رئیس سازمان خصوصی‌سازی توضیح داد؛

۱۳۰ هزار میلیارد تومان املاک مازاد دولتی

۱۳۰ هزار میلیارد تومان املاک مازاد دولتی
رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان این‌که مجموع فروش اموال غیردولتی از سال ۱۳۹۸ تا پایان سال گذشته ۴.۹ هزار میلیارد تومان و امسال حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان در راستای سیاست مولدسازی بوده است، گفت: «ارزش املاک مازاد شناسایی شده دولتی حدود ۱۳۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.»

به گزارش آسیانیوز؛ مالک رحمتی در نهمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اولویت سازمان خصوصی‌سازی اظهار کرد: «اولیت اول ما واگذاری اموال و بنگاه‌های دولتی در بازار سرمایه است.» رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی با تاکید بر این‌که مردمی‌سازی اقتصاد به معنای گره زدن معیشت مردم به تولید و سودآوری بنگاه‌ها است، گفت: «اگر شرایطی ایجاد شود که سهامداری جایگزین خرید طلا، مسکن و... شود، به اقتصاد کشور، کنترل تورم و بهبود تأمین مالی و سودآوری بنگاه‌ها کمک کرده‌ایم.»

وی در رابطه با فروش اموال غیردولتی گفت: «مجموع فروش اموال غیردولتی از سال ۱۳۹۸ تا پایان سال ۱۴۰۱ برابر با ۴.۹ هزار میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۲ حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان همت در راستای سیاست مولدسازی بوده است. منابع حاصل از مولدسازی صرف امور جاری کشور نمی‌شود. بورس کالا نیاز به تقویت بیشتر دارد و عرضه اموال دولت در بورس مسیر درستی است.»

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره ارزش املاک مازاد شناسایی شده دولتی نیز توضیح داد: «ارزش این املاک حدود ۱۳۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود. مولدسازی اموال مازاد دولت هفت روش دارد. یکی از این روش‌ها واگذاری است. ماهانه به طور متوسط۸۰ ملک جدید در راستای مولدسازی شناسایی و ۳۰ مورد قیمت‌گذاری می‌شود و در فرآیند عرضه قرار می‌گیرد. با این حال چسبندگی به دارایی‌ها در دستگاه‌ها نیز بالاست.»

رحمتی با بیان اینکه مولدسازی امری مغفول مانده در دولت‌های قبلی بوده که دولت سیزدهم آن را اجرایی کرد، افزود: «دستگاه‌های مختلف سازمان خصوصی‌سازی را در امر مولدسازی یاری کنند.» رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی در پایان از برگزاری همایش ملی مولدسازی در آینده نزدیک خبر داد.

https://www.asianews.ir/u/dCH
اخبار مرتبط
سازمان امور مالیاتی بخشنامه معافیت سالانه حقوق و همچنین نرخ مالیات بر درآمد حقوق سال ۱۳۹۹ تا سقف ۳۶ میلیون تومان را ابلاغ کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید