صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۴
کد خبر: 18324
گزارشگر: 306
۲۱۴
۰
۰
۲
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خبر داد

نخستین سوگواره شبیه خوانی راوی رزم به میزبانی تفت برگزار شد

نخستین سوگواره شبیه خوانی راوی رزم به میزبانی تفت برگزار شد
یزد - نخستین سوگواره استعدادیابی شبیه خوانی نوجوانان و جوانان استان یزد با اجرای تعدادی از جوانان و نوجوانان در نقش اولیا خوانی و اشقیا خوانی درحسینیه بیت العباس محله گرمسیر تفت آغاز به کار کرد

آسیانیوز / یزد ؛ این سوگواره صبح روز چهارشنبه 22 آذرماه با حضور احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد آغاز به کار کرد و  تا شامگاه بیست و سوم آذر  1402، در حسینیه محله گرمسیر تفت میزبان علاقه مندان و اصحاب فرهنگ و هنر آئینی شبیه خوانی است.

 

احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و دبیر این سوگواره گفت: از بین ۹۷ اثر رسیده به دبیرخانه سوگواره راوی رزم، تعداد ۶۱ اثر به بخش رقابت نهایی سوگواره راه پیدا کرد که از این تعداد ۳۰ اثر در بخش نوجوانان و ۳۱ اثر هم در بخش جوانان در این دو روز به رقابت می پردازند.

 

وی ادامه داد: جعفر جعفر زاده، مهدی بیکی و حمیدرضا راستی اعضای هیات داوران بخش مسابقه حضوری نخستین سوگواره استعدادیابی شبیه خوانی نوجوانان و جوانان استان یزد  را بر عهده دارند.

عابدی اظهار داشت: نخستین سوگواره شبیه خوانی استانی راوی رزم با هدف شناسایی و استعدادیابی نوجوانان و جوانان در هنر آیینی مذهبی شبیه خوانی و زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا و حماسه قیام حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفایش در حسینه بیت العباس محله گرمسیر شهرستان تفت برگزار شده است.

لازم به ذکر است مراسم اختتامیه سوگواره راوی رزم ساعت ۱۸ روز پنجشنبه ۲۳ آذرماه در محل حسینیه بیت العباس گرمسیر تفت برگزار خواهد شد .

 

این سوگواره در سه بخش و با حضور نوجوانان (۱۲ تا ۱۸) سال و جوانان ( ۱۸ تا ۳۰ ) سال و در قالب شخصیت‌های اولیا یا اشقیا و به میزبانی شهرستان تفت درحال برگزاری است. همچنین بخشی هم به موسیقی تعزیه اعم از نوازندگی ساز‌های کوبه‌ای و بادی اختصاص یافته است.

سید محمد جواد عرفانفر

 

نخستین سوگواره شبیه خوانی راوی رزم به میزبانی تفت برگزار شد ، احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و دبیر این سوگواره

https://www.asianews.ir/u/dDx
اخبار مرتبط
یزد - با پیشنهاد خانه مطبوعات یزد و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و روابط عمومی استانداری یزد طرح ساماندهی نشست های خبری به منظور انسجام بخشی، ایجاد عدالت رسانه ای، اطلاع رسانی بهتر به مردم و کوتاه شدن دست معدود افراد خاص در این عرصه ابلاغ شد
یزد - معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری در خصوص نخستین سوگواره عاشورایی شبیه خوانی راوی رزم شهرستان تفت گفت: برگزاری این سوگواره در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی و زنده نگه داشتن قیام حضرت ابا عبداالله (ع) است
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید