صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۵ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۹
کد خبر: 18373
گزارشگر: 464
۲۴۱
۰
۰
۰
پیش‌بینی رشد سال ۲۰۲۳

رشد دور از انتظار اقتصاد آسیا

رشد دور از انتظار اقتصاد آسیا
بانک توسعه آسیایی، ADB، پیش‌بینی رشد سال ۲۰۲۳ خود را برای آسیای درحال‌توسعه از ۴٫۷ درصد پیش‌بینی‌شده در سپتامبر به ۴٫۹ درصد افزایش داد، اما چشم‌انداز رشد خود را برای این منطقه در سال آینده ۴٫۸ درصد نگه داشت.

به گزارش آسیانیوز؛ بانک توسعه آسیایی همچنین پیش‌بینی رشد خود را برای اقتصاد چین از ۴٫۹ درصد به ۵٫۲ درصد افزایش داد، اما پیش‌بینی سال آینده رشد خود برای دومین اقتصاد بزرگ جهان را روی ۴٫۵ درصد حفظ کرد.

اقتصاد چین در سه‌ماهه سوم با سرعتی بالاتر از حد انتظار ۴٫۹ درصد رشد کرد، درحالی‌که مصرف و فعالیت صنعتی در ماه سپتامبر نیز با پشتوانه انبوهی از اقدامات بهبوددهنده سیاستی، روند صعودی در پیش گرفت. بانک توسعه آسیایی اعلام کرد تقاضای داخلی قوی، حواله‌های ارسالی قوی‌تر، بهبود گردشگری، زیربنای فعالیت‌های اقتصادی در این منطقه است که شامل ۴۶ اقتصاد در آسیا-اقیانوسیه و به‌استثنای ژاپن، استرالیا و نیوزیلند است.

چشم‌انداز این موسسه برای مناطق فرعی متفاوت بود، رشد اقتصادی آسیای شرقی در سال جاری به ۴٫۷ درصد رسید که در مقایسه با پیش‌بینی ۴٫۴ درصدی ADB در ماه سپتامبر، افزایش داشته است؛ درحالی‌که پیش‌بینی می‌شد رشد اقتصادی آسیای جنوب شرقی ۴٫۳ درصد باشد، یعنی کندتر از پیش‌بینی قبلی ۴٫۶ درصد. همچنین انتظار می‌رود که آسیای جنوبی امسال با ۵٫۷ درصد رشد قوی‌تری نسبت به ۵٫۴ درصد پیش‌بینی قبلی داشته باشد، درحالی‌که رشد اقتصاد برای هند در سال جاری سریع‌تر از حد انتظار و ۶٫۷ درصد در نظر گرفته‌شده است.

پیش‌بینی می‌شود که تورم در آسیای درحال‌توسعه در سال جاری به ۳٫۵ درصد کاهش یابد که اندکی نسبت به انتظارات قبلی بانک توسعه آسیایی کاهش‌یافته است. این بانک انتظار تورمی خود برای این منطقه در سال آینده را ۳٫۶ درصد اعلام کرده است.

https://www.asianews.ir/u/dEn
اخبار مرتبط
با کنار رفتن هاروهیکو کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن در این ماه، BOJ وارد عصر جدیدی شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید