صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۶ آذر ۱۴۰۲ / ۱۷:۴۲
کد خبر: 18406
گزارشگر: 464
۳۲۸
۰
۰
۰
یک فعال بازار طلا توضیح داد؛

سرمایه‌گذاری در بازار طلا کمتر شده است؟

سرمایه‌گذاری در بازار طلا کمتر شده است؟
در طول هفته گذشته، قیمت طلا سیر نزولی داشت و تا ۱۹۳۸ دلار نیز کاهش یافت؛ در حالی که قیمت انس در اول هفته ۲۰۰۴ دلار بود و با افزایش ۵۳ دلاری در روز پنجشنبه، قیمت سکه ۴۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد.

به گزارش آسیانیوز؛ یک فعال بازار طلا با بیان اینکه در هفته‌های اخیر، سرمایه‌گذاری و سودگیری در بازار طلا کاهش یافته، گفت: عدم تغییرات چشمگیر قیمت طلا را می توان مهمترین عامل عدم اقبال سرمایه‌گذاران به این فلز گرانبها عنوان کرد.

 انتشار گزارش شاخص‌های اقتصادی آمریکا در کنار احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو، باعث افزایش ناگهانی قیمت طلا شد و انس جهانی را تا مرز ۱۹۴۰ نیز بالا برد؛ اما با رشد ارزش دلار در روزهای جمعه و شنبه، قیمت انس نیز کمی تعدیل شد و تا این لحظه هر انس با نرخ ۲۰۲۱ دلار معامله می‌شود.

کاهش قیمت انس در روز شنبه کمی از افزایش‌های سکه و طلا را نیز تخلیه کرد و هر سکه امروز ۲۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت.

محمدکشتی آرای، عضو سابق هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران تنها عامل تعیین کننده در قیمت سکه و طلا در روزهای اخیر را نوسان انس جهانی اعلام کرد و به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: در طول هفته گذشته، قیمت طلا سیر نزولی داشت و تا ۱۹۳۸ دلار نیز کاهش یافت؛ در حالی که قیمت انس در اول هفته ۲۰۰۴ دلار بود و با افزایش ۵۳ دلاری در روز پنجشنبه، قیمت سکه ۴۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: طلای ۱۸ عیار نیز ۴۰ هزار تومان گران شد؛ این در حالی بود که قیمت ارز و حباب سکه تغییر نداشت؛ یعنی عرضه و تقاضا با وجود افزایش قیمت‌ها تناسب داشت، بنابراین تنها عامل تعیین کننده قیمت طلا و سکه قیمت انس جهانی بود.

کشتی آرای با بیان اینکه اخبار اقتصادی قیمت انس جهانی را تحت تاثیر قرار داد، اضافه کرد: شاخص‌ها که منفی می شود، تقاضا برای خرید طلا افزایش پیدا می کند؛ اما بازار ما در حالت رکود است و اتفاق خاصی در هفته‌های اخیر نداشتیم، حتی سرمایه‌گذاری و سودگیری طلا با کاهش همراه بوده و متقاضی طلا برای سرمایه گذاری کمتر شده است از طرف دیگر، بازارهای دیگری مثل صندوق طلا نیز وجود دارد که بخشی از متقاضیان آنجا فعال هستند؛ اما به طور کلی روند بازار آرام بوده است.

کشتی آرای در پاسخ به این سوال که آیا با کاهش تقاضا در بازار طلا، داد و ستد صندوق‌های طلا افزایش یافت است نیز، گفت: معاملات صندوق‌های طلا نیز روند عادی است؛ به این دلیل که مدت زیادی است قیمت طلا نسبت به کالاهای دیگر افزایش قیمت آنچنانی نداشته است.

وی درباره آینده بازار طلا نیز گفت: بازار غیرقابل پیش بینی است، روزهای پنج شنبه به دلیل تغییرات شاخص‌های اقتصادی انتظار نوسان را داشتیم؛ اما افزایش ۵۳ دلاری غیرقابل پیش‌بینی بود.

اقتصاد آنلاین
https://www.asianews.ir/u/dEU
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید