صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۲ / ۱۹:۵۸
کد خبر: 18445
گزارشگر: 2
۳۹۲
۰
۰
۱
سرمایه گذاری در رمز ارز

فرق هولدر با تریدر چیست؟ هولد بهتر است یا ترید؟

فرق هولدر با تریدر چیست؟ هولد بهتر است یا ترید؟
اگر کمی در دنیای ارز دیجیتال گشت و گذار کرده باشید، حتما دو عبارت هولد و ترید به گوشتان خورده است. ترید و هولد ارزهای دیجیتال، دو سبک متفاوت از معامله‌گری در بازار کریپتو هستند که هرکدام مزایا و معایب خاصی دارند. برای مثال در ترید ارزهای دیجیتال، شما می‌توانید در طول روز چندین معامله داشته باشید، البته در سبک هولد اینطور نیست و باید معامله‌های کم اما بلند مدت داشته باشید. در هر دو روش هولد و ترید، میزان درآمد بستگی به مهارت شما دارد و نمی‌توان مشخص کرد که کدام روش بهتر است.

اما زمانی که با تفاوت‌های این دو ارز آشنا شوید، انتخاب بهتری خواهید داشت. برای آشنایی با تفاوت‌های هولد و ترید، فقط کافی است ۵ دقیقه از وقت خود را به خواندن این مقاله اختصاص دهید.

مدت‌زمان سرمایه گذاری؛ مهم‌ترین فرق هولد با ترید

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های ترید و هولد، در مدت زمان سرمایه گذاری است. در روش ترید معامله‌گران خرید و فروش‌های کوتاه مدت انجام می‌دهند. حتی ممکن است این معامله‌ها به‌صورت روزانه باشد، یعنی معامله‌گر صبح یک معامله انجام دهد و در انتهای روز آن را ببندد. شاید سود این سبک معامله نسبت به هولد کمتر باشد، اما ریسک کمتری نیز دارد. در روش هولد، تریدر یک ارز را خریداری کرده و مدتی آن را نگه‌ می‌دارد. سپس در زمان مناسب ارز را می‌فروشد و سود حاصل از اختلاف قیمتی، درآمد تریدر خواهد بود.
در مقابل ترید که نیاز به دانش و مهارت بالایی است، هولد اینطور نبوده و بسیار ساده‌تر انجام می‌شود. تریدرها به‌ دنبال کسب سود از نوسانات هستند، در صورتی که هولدرها ارز خود را تا زمان مناسب نگه می‌دارند. برای مثال ممکن است قیمت ریپل در یک روز سقوط شدیدی داشته باشد که در این زمان تریدر ریپل‌های خود را می‌فروشد. اما هولدر آن‌ها را نگه می‌دارد تا زمانی که به بالاترین قیمت برسد و سپس معامله می‌کند.

نوع تحلیل سیگنال در هولد و ترید یکسان نیست!

تریدر‌ها و هولدرها، برای تحلیل سیگنال و بررسی قیمت یک ارز از روش‌ها و فاکتورهای متفاوتی استفاده می‌کنند. در سبک معامله‌گری هولد ارز دیجیتال، سرمایه گذاران از روش فاندامنتال استفاده می‌کنند. در این روش دید بلند مدت‌تری نسبت به آینده ارز وجود دارد و پتانسیل رشد ارز نیز قابل پیش‌بینی است. برای مثال با استفاده از نمودار و تحلیل‌های فاندامنتال، می‌توان رشد یک کوین را در 3 ماه آینده سنجید. اگر آمار خوبی به دست آید، هولدر شروع به خرید ارز در میزان موردنظر خود می‌کند.
برای انجام ترید که در نقطه مقابل هولد قرار دارد از تحلیل‌های تکنیکال استفاده می‌شود. هدف تریداران از این تحلیل‌ها، پیش‌بینی مسیر ارز برای پیدا کردن موقعیت مناسب است. این نوع ترید که اصطلاحا Positioning نام دارد، از طریق تحلیل داده‌ها در بازه‌های زمانی مختلف به دست می‌‌‌آید.

تریدر چیست

میزان ریسک پذیری در کدام بیشتر است؟ هولد یا ترید؟

تریدران همیشه بخشی از سرمایه خود را به ریسک اختصاص می‌دهند. به‌زبانی ساده‌تر یعنی اگر این سرمایه از دستشان برود، اهمیت بسیاری برای آن‌ها نخواهد داشت. این امر اصطلاحا تلرانس ریسک نامیده می‌شود و در مقابل آن ریسک به پاداش وجود دارد. ریسک پاداش به زمانی گفته می‌شود که یک تریدر یا هولدر با در نظر گرفتن پتانسیل سودآوری بیشتر، ریسک می‌کند.
در روش هولد ارز دیجیتال، سرمایه گذاران تلرانس کمتری را تجربه خواهند کرد؛ زیرا ارز تا زمان مشخصی در کیف پول ذخیره می‌شود. علاوه‌بر این، در بلند مدت نوسانات ارز کمتر خواهد شد و به قیمت ثابتی می‌رسد. اما در روش ترید اینطور نیست و تریدران در هر معامله با تلرانس روبه‌رو می‌شوند. به‌همین‌خاطر است که تریدرها بررسی‌های دقیق‌تری دارند و معامله‌های خود را با تحلیل‌های دقیق انجام می‌دهند.

تعدد معاملات؛ در ترید معامله‌های بیشتری خواهید داشت!

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های بین ترید و هولد، تعداد معاملات است. در روش هولد معامله‌های کمتری انجام می‌شوند، اما مدت زمان و میزان سوددهی آن‌ها بیشتر خواهد بود. در روش ترید فرد معامله‌گر خرید و فروش‌های متعددی انجام می‌دهد و از معاملات کوچک سود کسب می‌کند. افزایش تعداد معامله‌ها ریسک تلرانس را افزایش خواهد داد، اما از طرفی درآمد بسیار خوبی دارد.
اما هولدرها به معاملات خود پایبند هستند و ممکن است یک معامله چندین سال طول بکشد. سود به دست آمده از هولد ارز نیز مبلغ چشم‌گیری خواهد بود. البته ناگفته نماند اگر به‌ دنبال کسب درآمد سریع هستید، ترید گزینه بهتری برای شماست.

هولد ارز دیجیتال درآمد بهتری دارد یا ترید؟

استفاده از روش ترید سودآوری بیشتری دارد؛ زیرا با استفاده از نوسانات می‌توان درآمد بهتری داشت. در این روش تریدرها معاملات کوچکی انجام می‌دهند و تعداد آن‌ها بیشتر است. به این ترتیب در انتهای روز تریدر درآمد بیشتری کسب خواهد کرد.
اما در روش هولد ارزهای دیجیتال اینطور نیست و هولدر باید تا زمان مناسب ارزها را نگه دارد که ممکن است چندین سال طول بکشد. با‌این‌حال باید به استراتژی خود پایبند بماند تا در انتهای معامله سود کسب کند.

نوبیتکس؛ بهترین صرافی ایرانی برای هولد و ترید ارز دیجیتال

فرقی نمی‌کند از استراتژی هولد استفاده می‌کنید یا ترید، برای موفق شدن در استراتژی خود به یک صرافی معتبر نیاز دارید. این صرافی باید قیمت و سیگنال‌های لحظه‌ای را داشته باشد تا معامله گران بهترین تحلیل‌ها را انجام دهند. اگر به‌دنبال یک صرافی ایرانی با این مشخصات هستید، نوبیتکس بهترین گزینه است. صرافی نوبیتکس به عنوان یکی از بهترین صرافی‌های ایرانی، سرعت بسیار بالایی برای پردازش معاملات دارد و سیگنال‌های دقیقی ارائه می‌کند. علاوه‌بر این، یک بازار معاملاتی تخصصی دارد تا استراتژی‌های معاملاتی خود را پیدا کنید. پیشنهاد می‌‌کنیم فرصت را از دست ندهید و همین حالا وارد این صرافی به آدرس « nobitex.ir» شوید.

https://www.asianews.ir/u/dFy
اخبار مرتبط
صرافی ارز دیجیتال والکس به‌عنوان یکی از اولین صرافی‌های معتبر ایرانی است که امکانات عالی در سطح همکاران خارجی‌اش را به کاربرانش ارائه می‌دهد. امروزه فعالیت در بازار کریپتو به‌ویژه در منطقه خاورمیانه، بیش‌از‌پیش رواج پیدا کرده است و به‌عنوان یک راه نجات از تحریم‌ها، تورم و نوسانات سرسام‌آور ارز شناخته می‌شود؛ در این راستا، یافتن صرافی معتبر ازجمله مهم‌ترین پیش‌نیازهای شروع فعالیت در این حوزه است. همراه ما باشید تا با امکانات والکس آشنا شوید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید