صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۳۰ آذر ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۸
کد خبر: 18510
گزارشگر: 306
۱۶۵
۰
۰
۲

جشنواره بین المللی قصه گویی میهمان مدارس محروم یزد شد

جشنواره بین المللی قصه گویی میهمان مدارس محروم یزد شد
یزد - جمعی از قصه گویان مهمان شرکت کننده در جشنواره بین المللی قصه گویی به میزبانی یزد در آستانه یلدا در جمع دانش آموزان مدارس حاشیه شهر یزد قصه گویی کردند

آسیانیوز / یزد ؛ به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛ امروز نوای دلنشین قصه گویان «یکی بود یکی نبود غیر از خدای مهربون هیچ کس نبود» در آسمان یزد طنین انداز شد.

 

دانش آموزان و خانواده‌های یزدی که فرصت حضور در بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی را یافته اند یلدای به یادماندنی را تجربه می‌کنند و بهترین قصه قصه گویان را با قلبی آکنده از عشق به یاد می‌سپارند تا روزی برای کودکان و نوه هایشان و یا در یلدای امسال تعریف کنند.

 

کودکان امروز مادران و پدران فردا و پدران و مادران امروز هم بی شک پدربزرگ ها و مادربزرگ های فردا هستند و برگزار کنندگان جشنواره، رسالت بزرگی در انتقال مفاهیم ایرانی اسلامی برعهده دارند.

 

در راستای ترویج عدالت فرهنگی در بین دانش آموزان تمام مدارس همزمان با برگزاری بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی به میزبانی شهر جهانی یزد در طی این روزها قصه‌گویان حاضر در جشنواره به صورت مستمر با هماهنگی‌های به عمل آمده در مدارس نقاط محروم، مدارس کمتر برخوردار و حاشیه‌ای شهر یزد و سایر شهرستان‌های استان یزد اعزام خواهند شد.

 

در نخستین روز از این جشنواره دو قصه گو از استان‌های البرز و فارس صبح امروز به مدرسه منگلی یکی از مدارس دولتی شهر اعزام شدند و در این مدرسه به اجرای قصه برای دانش آموزان پایه های چهارم، پنجم و ششم پرداختند.

 

زهره باقری از استان البرز قصه «طوطی و بقال» و الهام خسروی از استان فارس قصه «امانتی یک پوتین» را اجرا کردند.

انتهای پیام/

 3000 دانش آموز یزدی پای قصه‌های جشنواره بین المللی قصه گویی نشستند

 

قریب به سه هزار نفر از دانش آموز مدارس یزد با حمایت مدیر کل آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از اجراهای برترین قصه گویان ایران در بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی ایران به میزبانی یزد بهره‌مند شدند.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛ در نخستین روز از بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی در شهر جهانی یزد سه هزار دانش‌آموز پای قصه‌های قصه گویان نشستند و پیشایش به استقبال قصه‌های یلدایی رفتند.

 

در اولین ساعت برگزاری جشنواره، قریب به 700 نفر از دانش آموزان مدارس سماء در مسیر منتهی به محل برگزاری جشنواره و سالن هلال احمر یزد مراسم شادپیمایی داشتند.

 

در ادامه اجرای این جشنواره به ترتیب تعداد دیگری از دانش‌آموزان از مدارس دخترانه و پسرانه به سالن هلال احمر محل اجرای آیین افتتاحیه بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی آمدند.

 

پس از پایان مراسم افتتاحیه قریب به هزار نفر از دانش‌آموزان از مدارس یاوری، مفتح، شهید شفیعی و رسولیان در سالن حاضر شدند و قصه‌های دلنشین قصه گویان را در نوبت‌های مختلف، تماشا کردند.

 

در نوبت عصر هم دانش آموزان پس از بازگشت از مدرسه به همراه خانواده‌های خود از مدارس شاهد آیینه ساز، مدرسه قرآنی بهادری، مدرسه عصر پیشرو و مدرسه سیدالشهدا(ع) قصه‌های بخش ملی و بین المللی را تماشا کردند و لحظه‌های ناب و به یادماندنی را در دفتر خاطرات خود ثبت کردند.

 

اعزام دانش‌آموزان به سالن و حضور در جشنواره قصه‌گویی برای دانش آموزان و خانواد‌های آنان به صورت رایگان انجام می‌شود.

سید محمد جواد عرفانفر

 

جشنواره بین المللی قصه گویی میهمان مدارس محروم یزد شد ، اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

https://www.asianews.ir/u/dGE
اخبار مرتبط
یزد - استاندار از انتقال ۳۰ میلیون مترمکعب آب دریا از طریق ظرفیت خالی خط واسکو به یزد خبر داد
یزد - رقابتِ ۲۱ شرکت‌کننده ایرانی و خارجی در بخش بین‌الملل بیست‌وچهارمین جشنواره قصه‌گویی، آغاز خواهد شد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید