صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۹
کد خبر: 18534
گزارشگر: 464
۲۴۵
۰
۰
۰
در حاشیه افتتاح پروژه‌های متعدد بندری

خبر مهم بذرپاش درباره مسکن

خبر مهم بذرپاش درباره  مسکن
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۷۷ هزار واحد در بافت فرسوده وارد مرحله ساخت شد از تحویل ۵۴ هزار واحد به متقاضیان طبق تازه‌ترین آمار خبر داد.

به گزارش آسیانیوز؛  مهرداد بذرپاش در حاشیه افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های متعدد بندری، جاده‌ای و مسکن در استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگاران توضیح داد: پروژه‌های متعدد بندری، جاده‌ای و مسکن به تعداد مناسب در استان گلستان افتتاح و یا آغاز بکار کرد.

بذرپاش گفت: در حوزه بافت فرسوده در سراسر کشور ۱۷۷هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده آغاز شده است. روند کار بدین نحو بوده که متقاضیان در سامانه شرکت بازآفرینی شهری ثبت‌نام کرده‌اند، فرآیند ساخت نیز شروع شده است. از این تعداد واحد در حال ساخت در بافت فرسوده، ۵۴ هزار واحد به اتمام رسید و بهره‌برداری شد.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: در استان گلستان نیز تعداد ۴ هزار و ۵۰۰ واحد ثبت‌نام کردند و وارد مرحله ساخت شدند، هم اینک ۲ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده گرگان به اتمام رسید و تحویل شد.
 
بذرپاش افزود: با افتتاح‌های امروز تعداد واحدهایی روستایی که تاکنون در استان انجام شد به ۳ هزار و ۵۰۰ واحد رسید و این واحدها، تحویل مردم گلستان شده است. همچنین آماده‌سازی ۵ هزار قطعه زمین روستایی در استان نیز امروز آغاز شد که این تعداد زمین نیز پس از آماده‌سازی تحویل مردم می‌شود.

به گفته او، سهمیه زمین روستایی در استان ۱۰ هزار قطعه است.

بذرپاش گفت: عملیات اجرایی۱۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در گلستان آغاز شد. در استان گلستان با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از اراضی، زمین‌های درجه یک و دو کشاورزی است در تامین زمین برای ساخت مسکن مشکلاتی وجود دارد که در تلاش هستیم تا در توافق با بخش خصوصی مشکلات را برطرف کنیم.

احداث ۴ شهرک جدید در گلستان در برنامه قرار گرفت

وی توضیح داد: احداث ۴ شهرک جدید در شورای برنامه‌ریزی استان مصوب شده تا احداث شود.

بذرپاش عملکرد بانک‌های استان را در پرداخت تسهیلات مسکن، متوسط ارزیابی کرد و بر تقویت عملکرد بانک‌ها تاکید کرد.

وی تصریح کرد: دولت در فراهم کردن شرایط برای تامین مسکن مردم، تسهیلگری می‌کند.در همین رابطه دولت تلاش کرده است تا با تامین زمین و سیاستگذاری در پرداخت تسهیلات، شرایط را برای خانه دار کردن مردم تسهیل کند همچنین در تلاش هستیم تا نرخ سود بازپرداخت تسهیلات مسکن را که از ۲۳ به ۱۸ درصد رسانده ایم، باز هم کاهش بدهیم.

بذرپاش گفت: تامین مصالح استاندارد و با قیمت به صرفه از دیگر مواردی است که در دست پیگیری داریم و حذف رانت و سوداگری در اولویت است. با توجه به اینکه امسال سال رشد تولید و مهار تورم است تمامی امکانات باید در خدمت تحقق این مهم باشند.

وی توضیح داد: ارزش افزوده بخش ساختمان و مسکن در ۶ ماهه ابتدای امسال به گواه آمار بانک مرکزی 3.1 درصد رشد کرد و همچنین رشد سرمایه‌گذاری در این بخش نیز مناسب بود، این در حالی است که در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ رشدهای بخش مسکن و ساختمان منفی ۱۳ و منفی ۱۵ ثبت شده بود.

وی تاکید کرد: تمامی تلاش‌ها برای مهار تورم در بخش مسکن است. آمارها در ۶ ماه گذشته نشان دهنده تورم منفی در بخش ساختمان در کلانشهرها است. بررسی ها و آمار حاکی از رشد تولید و کاهش قیمت در بخش مسکن است.

بذرپاش گفت: در انتظار هستیم تا قانون سازماندهی بازار اجاره و مسکن نیز هرچه سریعتر در مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان، تعیین‌ تکلیف شود تا بتوانیم سقفی برای اجاره‌بها تعیین کنیم.

وی توضیح داد: هم‌اکنون برای بسیاری از بازارها قیمت‌گذاری انجام می‌شود که در تلاش هستیم در بخش مسکن و اجاره‌بها نیز این اتفاق بیفتد.

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه در چند ماه گذشته نظارت بر بازار املاک افزایش یافت، بخش عمده‌ای از مشاوران املاک را افرادی صدیق برشمرد.

این مقام مسئول، از تداوم نظارت بر عملکرد بنگاه‌های مشاور املاک و پلت‌فرم‌های که خرید و فروش و اجاره را انجام می‌دهند تاکید کرد.

بذرپاش گفت: تمامی بخش‌ها از جمله شهرداری‌ها، نظام مهندسی ساختمان و سایر نهادها و دستگاه کمک کنند تا شاهد رونق تولید در بخش مسکن باشیم.

تسنیم
https://www.asianews.ir/u/dH2
اخبار مرتبط
مهرداد بذرپاش در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته اظهار داشت: «یکی از اصلی‌ترین نکاتی که در نمایشگاه سال گذشته مطرح کردم رشد و توسعه ترانزیت به عنوانی از اصلی‌ترین اقدامات ما در وزارت راه و شهرسازی بود که در این مدت نقشه ایران راه تهیه و تدوین شد و‌ نقشه حرکت در توسعه نرم‌افزار و سخت افزار را تهیه کردیم.»
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید