صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱ دی ۱۴۰۲ / ۲۰:۳۷
کد خبر: 18538
گزارشگر: 464
۴۱۶
۰
۰
۰
مناقشه مالکیت جزایر سه‌گانه

روس‌ها کجا ایستاده‌اند؟

روس‌ها کجا ایستاده‌اند؟
وزرای خارجه کشورهای عربی و روسیه که روز چهارشنبه ۲۹ آذر در نشست همکاری روسیه و کشورهای عربی شرکت کرده بودند، در بیانیه پایانی خود ضمن «استثنایی» خواندن سطح روابط دو طرف بر ارتقای همکاری‌های فی‌ما‌بین تاکید کردند.

به گزارش آسیانیوز؛ در این بیانیه روسیه همراه با کشورهای عربی خواستار مطرح شدن موضوع جزایر سه‌گانه خلیج فارس در دیوان دادگستری بین‌المللی شده‌است. در این متن آمده که طرفین از راه‌حل‌ها و ابتکارات صلح‌آمیز برای حل مناقشه مالکیت جزایر سه‌گانه استقبال می‌کنند.

این موضع‌گیری روسیه باعث واکنش‌های بسیاری شد. علی اکبر ولایتی، مشاور سیاست خارجی رهبری در گفت‌وگویی که فارس و تسنیم آن ‌را منتشر کرده‌اند، همراهی مسکو در ادعاهای امارات در خصوص جزایر سه‌گانه خلیج فارس را باعث تاسف خواند و تاکید کرد که جمهوری اسلامی اجازه دخالت در امور داخلی خود را به هیچ طرف خارجی نمی‌دهد.

ولایتی در بخش دیگری از گفت‌و‌گوی خود در خصوص همراهی روسیه با کشورهای عربی عنوان کرد: «ما مسئول اقدامات غیرکارشناسی، غیرمنطقی و مداخله‌جویانه کشورهای دیگر نیستیم اما یادآوری می کنیم که باید کشورهای درگیر در منازعات سیاسی، دقت بیشتری در موضع گیری های خود نسبت به جمهوری اسلامی ایران داشته باشند.»

https://www.asianews.ir/u/dH6
اخبار مرتبط
وزیران خارجه کشورهای عربی و روسیه که روز چهارشنبه ۲۹ آذر در نشست همکاری روسیه و عربی شرکت کرده بودند، در بیانیه‌ پایانی این نشست، «سطح استثنایی» روابط کشورهای عربی و روسیه را ستودند و بر ارتقای همکاری‌ها تاکید کردند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید