صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۹
کد خبر: 18553
گزارشگر: 2
۲۷۳
۰
۰
۳
جاهای دیدنی قشم

۸ جای دیدنی قشم که نباید از دست بدهید

۸ جای دیدنی قشم که نباید از دست بدهید
یکی از جزایر معروف جنوب ایران که سالانه بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کند، جزیره قشم است. این جزیره با طبیعت بی‌نظیر و مردم اصیلی که دارد، به مقصدی جذاب برای گردشگران تبدیل شده است و تقریبا تمامی مسافرانی که به قشم سفر‌ کرده‌اند، توانسته‌اند تا لحظات خوبی را برای خود رقم بزنند.

با توجه به این که جاهای دیدنی قشم بسیار زیاد هستند، تصمیم گرفتیم تا در این مطلب به معرفی برترین جاذبه‌های این جزیره بپردازیم.

تنگه چاهکوه

یکی دیگر از مکان‌‌های دیدنی قشم که بسیاری از گردشگران شیفته آن می‌شوند، تنگه چاهکوه است. تنگه چاهکوه، مجموعه‌ای از صخره‌ها و دیواره‌های سنگی است که حفره‌هایی روی آن‌ها قرار دارند. این حفره‌ها، چاه نامیده می‌شوند و به همین دلیل این مکان چاهکوه نام دارد.
حفره‌ها ابعاد و سایزهای متفاوتی دارند و قدم زدن در میان آن‌ها، آرامش خاصی را ایجاد می‌کند. خورشید از بالای تنگه به درون آن تابیده می‌شود و حفره‌ها با وجود این که پرتوهای آفتاب به آن‌ها می‌رسند، یک سایه نسبی درون خود دارند. اگر قصد دارید تا عکس‌هایی دیدنی را به‌ثبت برسانید، تنگه چاهکوه مکان مناسبی است.

غار خربس

قشم کوه‌های زیادی داشته و هرکدام از این کوه‌ها، تعداد زیادی غار دارند. غار خربس در واقع به مجموعه حفره‌هایی گفته می‌شود که در دل یک کوه قرار گرفته‌اند؛ البته این حفره‌ها کاملا به‌صورت طبیعی نیستند؛ چرا که در طول تاریخ به‌عنوان یک پناهگاه برای مردمان محلی قشم استفاده می‌شده‌اند و ساکنین تغییرات مختلفی را در آن‌‌ها ایجاد کرده‌اند.

دره ستارگان

یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی قشم، دره ستارگان است. این دره مجموعه‌ای از صخره‌ها، تپه‌ها و تخته سنگ‌های مختلفی است که اشکال بسیار فوق‌العاده‌ای دارند. مردم محلی بر این باورند که در زمان‌های گذشته، ستاره‌ای در این محل سقوط کرده است و به همین دلیل، این محل را دره ستارگان نامیده‌اند.
علت ایجاد اشکال مختلف در این دره، فرسایش‌های طبیعی است؛ بدین معنا که عواملی مانند بارش باران، تگرگ، بادهای طوفانی و...، سبب شده‌اند تا در طول سالیان متوالی این صخره‌ها به‌صورت اشکالی متنوع در بیایند.

دره ستارگان

پارک کروکودیل

آب و هوای خاص قشم سبب شده است تا محلی بی‌نظیر برای نگهداری کروکودیل‌ها باشد؛ به همین دلیل، چندین سال است که اولین پارک کروکودیل خاورمیانه در این جزیره احداث شده و گونه‌های مختلفی از این جانور زیبا در این محل نگهداری می‌شوند؛ البته حیوانات دیگری نیز در این مجموعه وجود دارند اما بیشترین چیزی که توجه شما را به خود جلب خواهد کرد، کروکودیل‌ها هستند.

دره تندیس‌ها

دره تندیس‌ها را می‌توان یکی از عجیب‌ترین جاهای دیدنی قشم دانست. این مکان به‌طور کلی، شباهت زیادی به دره ستارگان دارد اما اگر کمی دقیق‌تر به آن نگاه کنید،‌ متوجه وجود صدف‌های مختلفی در کف این دره و حتی گاهی اوقات در دیواره‌های آن می‌شوید. در واقع این محل میلیون‌ها سال زیر آب قرار داشته است و به همین دلیل در عصر حاضر هم اثرات زیادی از موجودات آبزی در آن دیده می‌شوند.

قلعه پرتغالی‌ها

مهم‌ترین اثر تاریخی که در جزیره قشم قرار دارد، قلعه پرتغالی‌ها است. پرتغالی‌ها حدود ۱۱۰ سال بر جزیره قشم تسلط داشتند و به این واسطه، تنگه هرمز را کنترل می‌کردند. کنترل تنگه هرمز سبب می‌شد تا احاطه کاملی روی مراودات اقتصادی و تجاری داشته باشند و سود کلانی را نصیب خود کنند. قلعه پرتغالی‌ها، در واقع مرکز فرماندهی گردان‌های این کشور بوده و از لحاظ استراتژیک، اهمیت بسیار بالایی داشته است. سرانجام محلی‌های قشم که از سلطه چندین ساله بیگانه‌ها بر سرزمین خود به‌ستوه آمده بودند، با رهبری امام قلی خان، این قلعه را فتح کردند و پرتغالی‌ها را از جنوب ایران بیرون راندند.

پارک زیتون

بهترین مکان برای تماشای تلاقی رنگ‌های سبز و آبی، پارک زیتون قشم است. پارک زیتون در امتداد خط ساحلی این جزیره واقع شده و حدود ۴۵ هزار متر مربع وسعت دارد. معماری پارک، به بهترین نحو ممکن صورت گرفته و حضور نخل‌ها در کنار خط ساحلی، سبب شده است تا منظره‌ای کم‌یاب ایجاد شود. خدمات مختلف این پارک به‌صورت ۲۴ ساعته فعال هستند و می‌توانید در هر ساعتی از شبانه روز، از وقت گذراندن در پارک زیتون قشم لذت ببرید.

پارک زیتون

غار نمکی قشم

یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی قشم، غار نمکی است. این غار به‌عنوان بزرگ‌ترین غار نمکی جهان شناخته می‌شود و حدود ۷ کیلومتر طول دارد. زمان ایجاد غار نمکی قشم، به حدود ۵۰۰ میلیون سال پیش باز می‌گردد و عمر هر کدام از قندیل‌هایی که در این غار قرار دارند، بیش از ۱۰ هزار سال است. اتمسفر بی‌نظیر این غار، سبب می‌شود تا بیماران ریوی به‌خصوص کسانی که درگیر بیماری آسم هستند، بتوانند تنفس بهتری را تجربه کنند. نکته جالبی که در مورد این غار‌ وجود دارد، این است که نمک‌های استخراج شده از آن خاصیت دارویی دارند.

بهترین شیوه برای سفر به قشم

امروزه راه‌های مختلفی برای سفر به قشم وجود دارند و می‌توانید با توجه به بودجه و انتظاراتی که از سفر دارید، یکی از این راه‌ها را انتخاب کنید؛ البته بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا با هواپیما به این جزیره سفر‌ کرده تا سختی کم‌تری را در مسیر متحمل شوند. پیشنهاد می‌کنیم تا اگر شما هم قصد تهیه بلیط هواپیما قشم را دارید، برای داشتن سفری امن و مطمئن، بلیط خود را فقط از طریق وب‌سایت فلای‌تودی تهیه کنید.
فلای‌تودی یکی از بزرگ‌ترین آژانس‌های مسافری کشور بوده و بسیاری از گردشگران در سراسر جهان، از خدمات این مجموعه استفاده می‌کنند. علاوه بر امکان خرید اینترنتی بلیط قطار و هواپیما، فلای‌تودی این امکان را نیز فراهم کرده است که به‌صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری، در تورهای مختلف این شرکت نیز ثبت نام کنید. پیشنهاد می‌کنیم تا اگر قصد دارید هیچ‌کدام از جاهای دیدنی قشم را از دست ندهید، با تورلیدرهای مجرب فلای‌تودی همراه شوید و سفری خاطره‌انگیز را برای خود رقم بزنید.

https://www.asianews.ir/u/dHl
اخبار مرتبط
اگر قصد دارید سفری لوکس و به یادماندنی به قشم داشته باشید، می‌توانید در یکی از هتل‌های لوکس این جزیره اقامت کنید که دارای امکانات و خدمات رفاهی متنوعی هستند و می‌توانند نیازهای شما را به بهترین شکل ممکن برآورده کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید