صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲ دی ۱۴۰۲ / ۱۹:۲۴
کد خبر: 18564
گزارشگر: 306
۱۹۶
۰
۰
۴
مدیر گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد خبر داد

استقبال بی‌نظیر مردم یزد از برنامه های یزدگردی / روایت قصه‌های فرهنگی شگفت‌انگیز از بناهای تاریخی در یزد

استقبال بی‌نظیر مردم یزد از برنامه های یزدگردی / روایت قصه‌های فرهنگی شگفت‌انگیز از بناهای تاریخی در یزد
یزد - مدیر گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد گفت: جذابیت‌ قصه‌هایی که از بناهای تاریخی و فرهنگی در جریان برنامه های یزدگردی روایت می‌شود بیش از هر چیز استقبال مردم را در پی‌داشت

آسیانیوز / یزد ؛ علیرضا ثواچه در خصوص برنامه جذاب یزد گردی که برای اولین بار در شهر یزد انجام می‌شود اظهار کرد: این برنامه در راستای طرح "دورت بگردم یزد من" برگزار شد که تاکنون  ۱۰ برنامه بازدید اجرا شده است.

 

وی گفت: گروه‌های مختلفی اعم از دانش‌آموزان، کارمندان، هیئت‌های مذهبی، دانشجویان، خانواده ها و اقشار مردم در این برنامه شرکت کردند که در قالب این طرح از مکان‌هایی همچون مسجد ملا اسماعیل، بازارچه حضرت عباسی، میدان خان، گنجینه فرهنگ و هنر، بازار قیصریه، بازار تبریزی‌ها، بازار پنجه علی، بازار طلافروش‌ها، شهر زیرزمینی،دروازه مهریز، مجموعه تاریخی امیرچقماق (مسجد، تکیه، آب انبار، بازار حاج قنبر، مقبره شهدای گمنام، بقعه ستی فاطمه، موزه آب) و در مواردی بقعه شاهزاده فاضل و برج و باروی دوره ایلخانی بازدید شده است.

 

ثواچه افزود: این طرح در بازه زمانی هفت ماهه در شهر یزد اجرا می‌شود و تا اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت‌.

 

وی تصریح کرد: در برنامه یزدگردی شهروندان یزدی از مجموع هزینه ۱۰۰ هزار تومانی تنها مبلغ ۲۰ هزار تومان را پرداخت می‌کنند، چرا که این برنامه با مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهری شهرداری یزد اجرا می‌شود.

 

مدیر گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد استقبال شهروندان یزدی از این طرح را بسیار پرشور توصیف کرد و افزود: بازدیدکنندگان در مجموع از روند اجرای برنامه رضایت کامل دارند و گروه‌های مختلف بازدیدکننده به جنبه‌های داستانی، روایی و سرگرمی در نظر گرفته شده علاقه‌  خاصی نشان میدهند، همچنین توضیحات کارشناسان و راهنمایان گردشگری در معرفی اماکن برای مخاطبان جذابیت خاصی درپی دارد.

 

ثواچه در ادامه گفت: استفاده از راهنمایان باتجربه و‌ باسابقه، همچنین ارائه اطلاعات و دانستنی‌های جذاب در خصوص بناهای تاریخی و مذهبی و معرفی مکان‌های کمتر شناخته شده سبب می‌شود یزدگردی مردم در این بازدیدها با بازدیدهای معمولی گذشته تفاوت چشم‌گیری داشته باشد و اطلاعات جذاب و جدیدی کسب کنند.

 

وی توسعه و تقویت اقتصاد گردشگری را از مزیت های این طرح دانست و خاطرنشان کرد: با معرفی مکان‌های کمتر شناخته شده، همشهریان در نگاه اول با ظرفیت‌های تاریخی و مذهبی شهر خود آشنا می‌شوند و می‌توانند یزد را به میهمانان و آشنایان خود بهتر معرفی کنند و اینگونه باعث رونق گردشگری داخلی، اشتغال و رونق در کسب و کارها. صنایع دستی و سایر مشاغل شهر یزد شوند.

 

ثواچه اظهار امیدواری کرد با توجه به استقبال مردم در آینده شاهد رونق هرچه بیشتر مکان‌های کمتر دیده شده و احیای مشاغل از دست رفته و کمک به جوامع محلی و در نتیجه رونق و  توسعه گردشگری باشیم. 

 

وی در پایان توصیه کرد: تمامی مجموعه‌های فرهنگی،مذهبی،گروه‌های دانش آموزی و دانشجویی از این فرصت جالب توجه که شهرداری یزد ایجاد کرده است استفاده کنند. 

ثواچه همچنین به ادارات و نهادهایی که متولی برخی از مکان‌های تاریخی و مذهبی هستند پیشنهاد کرد روزهای جمعه این محل‌ها را برای بازدید مراجعین باز نگاهدارند، چون شاغلین و همشهریان در ایام تعطیل فرصت بیشتری برای آشنایی با مجموعه‌ها و مکان‌های تاریخی و مذهبی دارند. 

 

مدیر گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با اشاره به استقبال خوب شهروندان یزدی از سایر برنامه‌های طرح "دورت بگردم یزد من" گفت: پیش‌بینی می‌شود در آینده گروه‌های مردمی بیشتری برای بازدید و‌ شرکت در این برنامه ثبت نام نمایند و شهروندان می‌توانند برای ثبت‌نام در برنامه‌های دورت بگردم یزد من، در قالب گروه‌های ۴۰ نفره با هماهنگی مجموعه‌های فرهنگی، مساجد، مؤسسات، گروه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی در این برنامه‌های تفریحی و آموزشی شرکت نمایند.

سید محمد جواد عرفانفر

استقبال بی‌نظیر مردم یزد از برنامه های یزدگردی / روایت قصه‌های فرهنگی شگفت‌انگیز از بناهای تاریخی در یزد  ، علیرضا ثواچه مدیر گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد

https://www.asianews.ir/u/dHx
اخبار مرتبط
یزد - سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری به مناسبت روز دانشجو هدیه متفاوتی را برای دانشجویان یزدی در نظر گرفته است
یزد - در اولین نشست کتاب ماه یزد کتاب "قطب قطاب" معرفی، نقد و بررسی شد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید