صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۴ دی ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۶
کد خبر: 18598
گزارشگر: 464
۲۶۹
۰
۰
۱
امروز۴دی

دلار قرمز شد

دلار قرمز شد
قیمت دلار در معاملات پشت خطی یکشنبه شب کانال۵۰ هزار توان را از دست داد .

به گزارش آسیانیوز، بازار ارز تهران روز گذشته شاهد افت و خیز قیمت دلار بود. طبق ادعای معامله گران صبح دیروز اسکناس آمریکایی با ۵۰ هزار و ۵۰ تومان بازگشایی شد و تا ظهر بر روی همین قیمت ماندگار بود. این در حالی است که روز شنبه نرخ دلار در معاملات نقدی با ۵۰ هزار و ۱۵۰ تومان تا ۵۰ هزارو ۳۵۰ تومان به فروش رسیده بود. برخی از معامله گران می گفتند بازارساز به راحتی اجازه نوسان صعودی به نرخ دلار را نخواهد داد. برخی دیگر هم معتقد بودند که هرات سد راه بازیگران ارزی تهران شده است. البته در واپسین ساعات معاملات نقدی قیمت دلار در تهران در حدود ۵۰ هزار و ۱۵۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش رسید که نسبت به روز شنبه رنج بود.

همچنین طبق ادعای معامله گران در معاملات پشت خطی یکشنبه شب قیمت دلار مرز ۵۰ هزار تومان را از دست داد و با ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش رسید.

از سوی دیگر، هرات در آغاز معاملات دیروز شاهد افزایش قیمت دلار و ورود آن به کانال ۵۰ هزار تومان بود اما عصر در حدود ۴۹ هزار و ۷۵۰ تومان نرخ گذاری شد که در مقایسه با روز شنبه تقریبا ۱۵۰ تومان کاهش را نشان می دهد. فارغ از بازار نقدی اسکناس امریکایی در پشت خط هرات تا ۴۹ هزار و۶۲۰ تومان پایین آمده بود.

به عقیده تحلیل‌گران فنی قیمت دلار در حال تشکیل الگویV است که یکی از الگوی های پر ریسک تکنیکال است. همان طور که از نام الگو پیداست، شکل الگو به شبیه به حرف انگلیسی V است. این الگو نشانگر تغییر سریع روند بازار از نزولی به صعودی است. این الگو می‌تواند در میانه روند صعودی و در قالب پولبک سریع هم تشکیل شود.

به عبارت دیگر اگر این الگو تایید شود می‌توان گفت قیمت دلار از کاهش دست کشیده و وارد روند صعودی جدیدی شده است. در غیر این صورت مرز حمایتی ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان برای بازار مهم است و اگر این مرز از دست برود قیمت دلار می‌تواند با کاهش به سمت حمایت ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان برود. به عقیده دسته ای از معامله‌گران اگر این اتفاق بیافتد قیمت دلار حتی می‌تواند این حمایت را هم از دست بدهد. از منظر معامله‌گران اگر قیمت دلار کانال ۴۹ هزار تومان را از دست بدهد برای بازار فرصت خرید ایجاد کرده است.

https://www.asianews.ir/u/dI7
اخبار مرتبط
در حالی که انتظارات تورمی بسیار بالا است و سیاست‌های نادرست پولی ادامه دارد؛ همراه با کسری بودجه در سال‌آینده، کارشناسان صعود قیمت دلار را پیش بینی کرده اند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید