صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۵ دی ۱۴۰۲ / ۱۹:۱۵
کد خبر: 18650
گزارشگر: 306
۱۸۸
۰
۰
۴
مدیرکل امور مالیاتی استان یزد مطرح کرد

اصل طلا معاف از مالیات بر ارزش افزوده / تکذیب اخذ مالیات ۲۵ درصدی از طلا*

اصل طلا معاف از مالیات بر ارزش افزوده / تکذیب اخذ مالیات ۲۵ درصدی از طلا*
یزد - مدیرکل امور مالیاتی استان با بیان اینکه هیچ گونه نرخ جدیدی در اخذ مالیات طلافروشان مطرح نشده است گفت: طلافروشان از ابتدای دی تنها ملزم به اتصال با سامانه مودیان و ارسال صورتحساب‌های الکترونیکی شدند

 

آسیانیوز / یزد ؛ رضا نحف‌زاده ضمن شفاف‌سازی مباحث مالیاتی در صنف طلافروشان و سامانه مؤدیان اظهار کرد: تاکنون هیچ مالیات جدید یا افزایش نرخی در حوزه مالیات ستانی از صنف طلا وضع نشده است و اخذ مالیات ۲۵ درصد از طلا کذب است.

 

وی به معافیت مالیات بر ارزش افزوده در اصل طلا، جواهر و پلاتین بکار رفته در مصنوعات ساخته شده از فلزات مزبور اشاره کرد و افزود: تنها اجرت ساخت و سود فروشنده که سهم کوچکی از مبلغ پرداختی بابت خرید است مشمول ارزش افزوده است.

 

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد با تأکید بر اینکه هیچ مالیات جدیدی بر خریدار طلا وضع نشده است خاطرنشان کرد: اصل طلا هم از مالیات بر ارزش افزوده معاف شده است حتی از نظر سازمان امور مالیاتی کشور ثبت کد ملی خریدار هنگام خرید طلا الزامی نیست.

 

نجف زاده تشریح کرد: بنابراین هیچ نرخ جدید و یا پایه جدید مالیاتی برای طلافروشان وجود ندارد، تنها تکلیفی که از قبل برای آنها درنظر گرفته شده این است که طلافروشان مصنوعات طلا و پلاتین مکلف هستند که از اول دی ۱۴۰۲ به سامانه مؤدیان مالیاتی متصل شوند و صورتحساب‌های خرید و فروش طلا و جواهر را در این سامانه بارگذاری کنند، این اقدام نیر در راستای الزام قانون تسهیل کسب و کارها است.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین تمام کسانی که تا پایان شهریورماه درآمد بالای ۱۸ میلیارد تومان داشتند، از اول دی ماه ملزم هستند که برای ثبت عملکرد فصل پاییز خود، صورتحساب‌های مالیاتی خود را در سامانه مؤدیان ثبت نمایند.

 

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد گفت: با این اوصاف افرای که درآمدشان بعدا از ۱۸ میلیارد تومان تجاوز کند( بعد از پایان زمستان امسال) مکلف هستند که از اول تیرماه ۱۴۰۳ صورتحساب‌های خود را در سامانه مؤدیان ثبت نمایند.

 

نجف‌زاده تصریح کرد: طلافروشان مانند گذشته مشمول ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده از محل اجرت و کارمزد طلا هستند که حکم جدیدی نبوده و تنها از ابتدای دی ماه براساس قانون موظف هستند صورتحساب‌های خود را در سامانه مؤدیان بارگذاری کنند.

سید محمد جواد عرفانفر

 

اصل طلا معاف از مالیات بر ارزش افزوده / تکذیب اخذ مالیات ۲۵ درصدی از طلا* ، رضا نحف‌زاده مدیرکل امور مالیاتی استان یزد

https://www.asianews.ir/u/dIY
اخبار مرتبط
یزد - مدیرکل امور مالیاتی استان شرایط معافیت و تخفیف مالیاتی فرزند سوم و بیشتر، موضوع ماده ۱۸ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را اعلام کرد
یزد - جشنواره شهید رجایی استان یزد با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، جانشین فرمانده سپاه قدس و جمعی از مدیران، معاونین و کارمندان دستگاه‌های اجرایی استان در سالن تربیت معلم شهید پاک‌نژاد یزد برگزار و از دستگاه‌های برگزیده استان تجلیل شد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید