صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۵ دی ۱۴۰۲ / ۱۹:۳۷
کد خبر: 18651
گزارشگر: 306
۱۱۱
۰
۰
۲
به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه

نشست مشترک مسئولان حوزه علمیه استان با دانشگاهیان استان یزد

نشست مشترک مسئولان حوزه علمیه استان با دانشگاهیان استان یزد
یزد - به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه، نشست مشترک مسئولان حوزه علمیه استان و جمعی از مسئولان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های استان یزد، با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در محل حوزه علمیه عبدالرحیم خان یزد برگزار شد

آسیانیوز / یزد ؛ آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در این نشست گفت: اگر سه اصل تفکر، تعقل و تدین هم در دانشگاه‌ها و هم در آموزش و پرورش نهادینه شود و ترویج یابد از تسلیم شدن فرزندانمان در مقابل حربه‌های دشمن جلوگیری خواهد شد.

وی تاکید کرد: این سه اصل باید با همکاری استادان ما و اصحاب فکر در دانشگاه‌ها، حوزه‌ها و مدارس ما پیاده‌سازی شود تا ضمن ایجاد یک تحول در بحث آموزش، بتوانیم در آینده مدیرانی متفکر به جامعه تحویل دهیم.

رییس دانشگاه یزد نیز در این نشست گفت: طبق فرموده امام (ره) وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت در ساختار و تخصص نیست و وحدت در اینجا به معنای تاثیرپذیری از یکدیگر است.

دکتر عباس کلانتری با اشاره به اهمیت وحدت این دو نهاد گفت: ‌در این راستا اقدامات خوبی انجام شده است اما هنوز جای کار دارد و باید تلاش بیشتری صورت پذیرد و در مسیر وحدت بیشتر حوزه و دانشگاه جدی‌تر قدم برداشته شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس مدیر حوزه علمیه استان یزد نیز در این نشست با اشاره به اهمیت حضور استادان در کادر آموزش حوزه علمیه گفت: ‌برای ایجاد تحول در بحث وحدت حوزه و دانشگاه باید از ظرفیت استادان در حوزه‌های علمیه بهره برد.

 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یزد هم در این نشست طی سخنانی با اشاره به دغدغه‌ها و فرمایشات مقام معظم رهبری(دام عزه)، گفت: ایشان به عنوان سکاندار نظام اسلامی  بدرستی  فرمودند :«در نظام اسلامی، علم و دین باید پا به پای هم حرکت کند و در تبیین وحدت فیما بین فرمودند: وحدت حوزه و دانشگاه یعنی این. وحدت حوزه و دانشگاه معنایش این نیست که حتما بایستی تخصص‌های حوزه‌ای در دانشگاه و تخصص‌های دانشگاهی در حوزه دنبال بشود نه، لزومی ندارد، درواقع وحدت حوزه و دانشگاه، یعنى وحدت در هدف. وحدت در هدف یعنی رشد علمی و معنوی  یعنی حرکت به سمت ایجاد یک جامعه‌ پیشرفته‌ مستقل و خدا محور که مردم دنیا با نگاه به او جرأت پیدا کنند و الگو بگیرند.

حجت الاسلام محمدحسن تولائی  پس از بیان ضرورت‌های نشست مشترک حوزه و دانشگاه گفت: با توجه به هجمه‌های عظیم دشمن اکنون حوزه وظایف خطیرتری نسبت به دهه‌های قبل دارد.

وی گفت: جوانان امروزی دنبال پاسخ‌های قانع‌کننده هستند و ممکن است گاهی مطالبه‌گر و تند مباحث خود را مطرح کنند که بایستی سعه صدر به خرج داد و با آرامش به انها در مسائل دینی پاسخ گفت.

سید محمد جواد عرفانفر

 

نشست مشترک مسئولان حوزه علمیه استان با دانشگاهیان استان یزد ، آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد

https://www.asianews.ir/u/dIZ
اخبار مرتبط
یزد - دانشگاه بار دیگر توانست در نظام رتبه بندی جهانی گرین متریک (world university UI Green Metric) بدرخشد و در مقیاس ملی با 2 پله صعود، حائز رتبه 8 در بین دانشگاه‌های ایرانی شود
حسین سلاح ورزی برای حضور در انتخابات فاقد صلاحیت اعلام شده است؛ طبق استعلام مراجع نظارتی، وی امکان نامزدی در انتخابات اتاق ایران را ندارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید