صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۸
کد خبر: 18678
گزارشگر: 464
۳۱۹
۱
۰
۴
مشکلات کشاورزان

خالص سازی دولت فقط یقه کشاورزان دماوندی را گرفت

خالص سازی دولت فقط یقه کشاورزان دماوندی را گرفت
نوروز کاظمی کشاورز دماوندی در توضیحاتی گفت: بدون آب امکان کشاورزی و دامپروری وجود ندارد و از طرفی امکان ساخت سرپناه در زمین های آبا و اجدادی نیز وجود ندارد، و نه امکان جابجایی شهر با جرثقیل وجود دارد شاید هم از روز اول که دولت سیزدهم دم از خالص سازی می زد، روستاییان را هدف قرار داده بود.

گلایه‌های نوروز کاظمی کشاورز دماوندی خطاب به مسئولان را در ادامه بخوانید:

آسیانیوز؛  مدتی است که امور منابع آب به بهانه کاهش منابع آبی، اجازه حفر چاه را به دماوندی ها نداده و چاه های حفر شده را نیز مسدود می کند.

برخی از کشاورزان نیز که برای رساندن آب به زمین های کشاورزی اقدام به نصب تانکر کرده بودند با اقدامی مشابه روبرو شده و تانکرهای آنها جمع آوری شده و تانکرهای حمل آب نیز توقیف می شوند.

از طرفی ساخت و ساخت در این زمین‌ها به بهانه اینکه زمین‌های کشاورزی و زراعی هستند، با مشارکت جهادکشاورزی، شهرداری، منابع طبیعی و نیروی انتظامی تخریب می‌شوند.

نکته اصلی اینجاست که مسولین مدعی هستند که باید برای حفرچاه و ساخت وساز مجوز اخذ شود ولی جز به عده ای خاص به بومیان محلی و ساکنان قدیمی شهرستان دماوند هیچ مجوزی داده نمی شود علاوه بر این که از طرف دولت هم هیچ حمایتی از این قشر ضعیف انجام نمی شود و طرح های تشویقی دولت برای جلوگیری از مهاجرت به شهرهای اطراف و خصوصا تهران در حد حرف و شعار باقی مانده است.

در شرایط فعلی دیگر شهروندانی که در سالیان اخیر به علت مشکلات فراوان منطقه به تهران مهاجرت کرده اند، امیدی برای بازگشت ندارند و باقیمانده ساکنان منطقه نیز در تکاپوی ترک خانه و کاشانه خود هستند زیرا نه کسی خود را پاسخگو می‌داند و برنامه‌ای برای ساماندهی وضع موجود وجود دارد و تا وضعیت به همین گونه باشد، سیل مهاجرت به شهرهای اطراف ادامه خواهد یافت.

زیرا بدون آب امکان کشاورزی و دامپروری وجود ندارد و از طرفی امکان ساخت سرپناه در زمین های آبا و اجدادی نیز وجود ندارد، و نه امکان جابجایی شهر با جرثقیل وجود دارد.شاید هم از روز اول که دولت سیزدهم دم از خالص سازی می زد، روستاییان را هدف قرار داده بود.

https://www.asianews.ir/u/dJr
اخبار مرتبط
با توجه به اینکه برنج برداشت شده سال جاری نیز به برنج های موجود در انبارها اضافه شده اما دولت برای خرید این محصولات برنامه منظم که هیچ، اصلا برنامه ای از طرف کشاورز زحمت کش لمس و حس نشده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
سیدشهاب الدین پیشوا
۱۴۰۲/۱۰/۰۷
0
0
2

امید است که مسوولین امر،پاسخ قانع کننده ای داشته باشند.


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید