صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۹:۴۷
کد خبر: 18685
گزارشگر: 306
۱۹۳
۰
۰
۱
رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان یزد مطرح کرد

فعالیت 128 دفتر اسناد رسمی در استان یزد / نقش موثر سند رسمی در تعالی اخلاق عمومی و نشاط اجتماعی

فعالیت 128 دفتر اسناد رسمی در استان یزد / نقش موثر سند رسمی در تعالی اخلاق عمومی و نشاط اجتماعی
یزد - رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان با اشاره به فعالیت 128 دفترخانه اسناد رسمی در این استان گفت : نقش موثر سند رسمی در تعالی اخلاق عمومی و نشاط اجتماعی و پیشگیری و حتی رفع بی اعتمادی ها و اختلافات قابل توجه است ​

 

آسیانیوز نیوز / یزد ؛ سیدحسین حسینی نیک به مناسبت روز ششم دی ماه ، روز سردفتر اظهار داشت : در حال حاضر 128 دفترخانه اسناد رسمی در سطح استان یزد فعالیت دارد که 78 مورد در شهر یزد و 50 دفترخانه نیز در شهرستانها فعال است.

وی با اشاره به فعالیت 122 دفتریار در دفاتر استان شامل 76 نفر در شهر یزد و 50 نفر در شهرستانها ، به تشریح اهمیت نقش تنظیم سند رسمی در دفاتر پرداخت و بیان کرد : نقش اسناد رسمی در مناسبات اجتماعی ، اقتصادی ، امنیتی و حقوقی از جهات متعددی قابل بررسی و موثر است که مکررا تبیین و از رسانه های مختلف بیان شده است .

 

رئیس کانون سردفتران یزد اضافه کرد : وجه دیگری که فکر می کنم ترویج و فرهنگ سازی اسناد رسمی می تواند سبب تحول در آن حوزه باشد حوزه اخلاق عمومی و به تبع آن نشاط اجتماعی است.

 

حسینی نیک با اشاره به اینکه جامعه امروز بشدت از فقر در حوزه های اخلاقی و اجتماعی رنج می برد و مبتلا به آسیب های شدید اجتماعی شده است ، تأکید کرد: بخش بزرگی از این اختلافات خانوادگی ، طایفه ای و اجتماعی با تسنیق و تنظیم اسناد رسمی در دفاتر اسناد رسمی ، قابل حل و پیشگیری است.

 

وی ادامه داد : بسیاری از دعاوی خانوادگی که منشاء آن عقود و معاملات حین الحیات مورثین فوت شده بوده یا قراردادهای اقتصادی و شراکت و مراودات تجاری ، وقتی بصورت رسمی تنظیم شود اصولا سبب اختلاف و طرح دعوا و در نتیجه هتک حرمت ها ، بی اعتمادی ها و زیر پا گذاشتن اصول اخلاقی نخواهد شد .

 

این سردفتر باسابقه یزد خاطرنشان کرد : جامعه امروز به نحو فزاینده ای دچار گسست اخلاقی و کمبود نشاط است و در این سردی روابط ، بی تردید صلح و صفا و صمیمت و مهربانی می تواند فرهنگ عمومی جامعه را تعالی ببخشد و هرچند عوامل متعددی در موضوع اثر گذارند و لیکن نمی توان نقش موثر سند رسمی را در پیشگیری و حتی رفع اختلافات و نزاع و  دعواهای فی ما بین مردم نادیده گرفت .

سید محمد جواد عرفانفر

 

فعالیت 128 دفتر اسناد رسمی در استان یزد / نقش موثر سند رسمی در تعالی اخلاق عمومی و نشاط اجتماعی ، سیدحسین حسینی نیک رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان یزد

https://www.asianews.ir/u/dJA
اخبار مرتبط
یزد - رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب گفت: ارتباط دستگاه قضایی با دانشگاه ها می تواند تئوری پیوند رویه های قضایی با دکترین حقوقی را نهادینه و اجرایی کند
یزد - پزشک جراح متخلف به پرداخت بیش از 1 میلیارد ریال جزای نقدی و برگرداندن مبلغ اضافی به شاکی محکوم شد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید