صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۰ دی ۱۴۰۲ / ۲۲:۱۰
کد خبر: 18781
گزارشگر: 464
۲۵۹
۰
۰
۰
در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌‌جمهوری تایوان؛

خیزِ پنهانِ اژدهای زرد برای کشورگشایی

خیزِ پنهانِ اژدهای زرد برای کشورگشایی
مدت‌هاست تایوان به مسئله نخست پکن بدل شده است و در شرایط تنش‌آلودی که جهان با آن مواجه است و با توجه به تمرکز غرب بر اوکراین و خاورمیانه، برخی صاحبنظران سیاست‌ بین‌الملل معتقدند ممکن است چین از این فرصت بهره برده و جنگی را برای تسلط کامل بر تایوان آغاز کند.

به گزارش آسیانیوز؛ در همین بحث، شی جین پینگ، رئیس‌‌جمهور چین روز یکشنبه در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌‌جمهوری تایوان تاکید کرد که این جزیره «حتما» بخشی از چین «یکپارچه» خواهد بود.

رئیس‌جمهوری چین در سخنرانی خود به مناسبت سال نوی میلادی اظهار داشت: «همه چینی‌ها در دو سوی تنگه تایوان باید با هدفی مشترک به یکدیگر متصل شوند و شکوه احیای ملت چین را با یکدیگر تجربه کنند.» سخنان شی چین پینگ در حالی بیان می‌شود که موضوع ارتباط با چین در کانون کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری تایوان قرار دارد.

رای‌دهندگان در این جزیره قرار است روز ۱۳ ژانویه برای انتخاب رئیس‌جمهوری و معاون رئیس‌جمهوری به پای صندوق‌های رای بروند.

چین در سال ۲۰۲۲ دو رزمایش نظامی در اطراف تایوان انجام داد که در جریان آن نیروهای نظامی چین محاصره این جزیره را تمرین کردند. شی چین پینگ ماه گذشته در جریان دیدار با جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در کالیفرنیا گفته بود که الحاق تایوان به چین «اجتناب‌ناپذیر» است.

https://www.asianews.ir/u/dL6
اخبار مرتبط
وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در مصاحبه‌ با شبکه بلومبرگ درباره آینده ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جنگ میان آمریکا و چین پیش بینی و اظهار نظر کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید