صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۲ / ۲۲:۰۹
کد خبر: 18811
گزارشگر: 464
۵۸۹
۰
۰
۲
کلان پروژه بام

مراسم رونمایی از کتاب اول مکران

مراسم رونمایی از کتاب اول مکران
دبیر شورای توسعه سواحل مکران از برگزاری مراسم رونمایی کتاب اول مکران (کلان پروژه بام) خبر داد


آسیانیوز - مراسم رونمایی از کتاب اول مکران (کلان پروژه بام) با حضور دبیر شورای توسعه سواحل مکران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آسیا پیش از ظهر امروز حسین دهقان دبیر شورای توسعه سواحل مکران در مراسم رونمایی از کتاب اول مکران (کلان پروژه بام) گفت: در بدو ورودمان به حوزه مکران ، دغدغه‌ ما این بوده که هرچه در سایر مناطق صنعتی‌شده کشور در چهل سال گذشته به وقوع پیوسته تا این زمان که بافت محلی زیست مردمی را متاثر و به‌نوعی مختل کرده است، در مکران مکررا حادث نشود.

دبیر شورای توسعه سواحل مکران اضافه کرد:به هیمن جهت ما در پی یک توسعه پایدار و همه‌جانبه در منطقه مکران بودیم و برای این توسعه هم معتقدیم منطقه باید آماده تغییرات توسعه‌ای باشد و از این رهگذر ما قاعدتا به مشارکت های مردمی نیاز داریم و همچنین ضروری است مردم هم توانایی داشته باشند و فضای لازم برای این مهم فراهم کنند.

دهقان تاکید کرد: اعتقاد بر این است که در مبحث توسعه، عموما نگاه صنعتی حاکم شود و همچنین پروژه‌ها و صنایع بزرگ در منطقه استقرار یابند و در آن حالت می توان اذعان داشت که توسعه شکل واقعی به خود گرفته است.

وی افزود: در عین حال این موضوعی بسیار مهم است که این رویکرد پیامدهای منفی و اثرگذاری ماندگار این نوع توسعه در بافت منطقه دامنگیر این بخش از کشور نشود وهمچنین اینگونه نباشد که با وجود ظرفیت هایبومی و محلی‌ در حوزه صنعت، خود اهالی از آن برخورداری مناسب و مطلوب نداشته باشند .

دبیر شورای توسعه سواحل مکران در ادامه اظهار کرد:هدف ما این است که نمادهای تاریخی و فرهنگی منطقه مکران را احیا کرده و هویت آن‌ها را هم حفظ کنیم و مانع شویم که از هویتشان فاصله بگیرند و به‌نوعی مهاجرت از خود کنند. همچنین ما علاقه داریم که منطقه جمعیت‌پذیر باشد، با بهره‌گیری از کار و فعالیتی که از خود منطقه سرچشمه می‌گیرد.

وی در خاتمه گفت: با مطالعاتی که به عمل آمد توسعه همه‌جانبه با حفظ هویت و فرهنگ منطقه به شکلی جدی در دستور کار قرار گرفت و اکنون می توان گفت که رونمایی از کتاب اول مکران نیز با همین نگاه صورت گرفته است تا این الگو و مدل تداوم پیدا کند.

https://www.asianews.ir/u/dLA
اخبار مرتبط
به مناسبت شب چله، مجموعه‌ای از آثار گنجینه کاخ موزه اختصاصی نیاوران در قالب چیدمان کرسی و سفره یلدا در معرض نمایش قرار گرفت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید