صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۶
کد خبر: 18854
گزارشگر: 2
۴۷۹
۰
۰
۱
درد لاپاراسکوپی رحم

آیا عمل لاپاراسکوپی رحم درد دارد؟

آیا عمل لاپاراسکوپی رحم درد دارد؟
درد بعد از لاپاراسکوپی رحم یکی از عوارض این عمل به شمار می آید که میزان آن برای هر فرد کاملا متفاوت است. هدف اصلی عمل لاپاراسکوپی پیشگیری از ایجاد برش در شکم به منظور انجام هر نوع جراحی است و معمولا به کمک بی حسی موضعی و بدون بیهوشی انجام می شود. این عمل که در دسته جراحی های کم تهاجم قرار می گیرد، معمولا درد بسیار کمی دارد، البته برخی افراد به هیچ عنوان درد آن را احساس نمی کنند.

میزان درد بعد از لاپاراسکوپی رحم پس از هر اقدامی از جمله رفع کیست تخمدان، برداشتن رحم، فیبروم رحم و ... به نحوه اجرای آن بستگی دارد. اگر بدن حساس به درد دارید توصیه می شود برای انجام این عمل حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید. دکتر اعظم مهدوی به عنوان یکی از متخصصین حرفه ای در حوزه زنان و زایمان با بهره مندی از فلوشیپ لاپاراسکوپی انتخاب ایده آل برای شما خواهد بود.

میزان درد جراحی لاپاراسکوپی رحم

با وجود اینکه میزان درد بعد از لاپاراسکوپی رحم بسیار کم است؛ برخی خانم ها حتی آن را احساس نمی کنند، اما برای برخی خانم ها این عمل با درد همراه است. میزان درد این جراحی به نوع بدن و طبع بیمار بستگی دارد، برخی مراجعه کنندگان به واسطه داشتن آستانه درد بالا در حین عمل درد احساس نمی کنند.
با وجود تفاوت در میزان تحمل افراد در مواجه با درد بعد از لاپاراسکوپی رحم، پزشک متخصص اقداماتی را برای کنترل درد تجویز می کند تا بتوانند در صورت احساس درد آن را به خوبی کنترل کنند.

علت درد پس از عمل لاپاراسکوپی رحم چیست؟

بروز درد پس از لاپاراسکوپی رحم، به دلایل مختلف رخ می دهد که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای انجام لاپاراسکوپی برش های کوچکی ایجاد می شود که ممکن است علت اصلی درد از ناحیه برش های ایجاد شده باشد. گاهی در ناحیه برش های ایجاد شده کبودی ایجاد می شود که برای درمان آن باید از کیسه یخ استفاده شود. برای از بین بردن درد نیز پزشک متخصص دارو تجویز می کند که باید در زمان مقرر مصرف کنید.
  • برای اینکه نتیجه لاپاراسکوپی رحم به درستی تشخیص داده شود، باید پیش از انجام آن از رژیم غذایی سبک و کم چرب پیروی کنید. تغییر عادات غذایی تاثیرات منفی درحال فرد دارد و ممکن است با درد و حالت تهوع همراه باشد.
  • ایجاد برش در سطح پوست باعث ورود دی اکسید کربن به بدن خواهد شد که منجر به بروز نفخ، گاز، یبوست و ... می شود، برای بهبود این حالات مصرف مایعات را افزایش دهید.

لاپاراسکوپی رحم

بهترین راهکارها برای کاهش و کنترل درد بعد از لاپاراسکوپی چیست؟

لاپاراسکوپی یک اقدام پیشگیرانه از جراحی و برش در ناحیه شکم است، به کمک این روش دوربین با یک ابزار نازک وارد شکم خواهد شد. با وجود اینکه پزشک متخصص تمام اقدامات لازم برای جلوگیری از درد بعد از لاپاراسکوپی رحم را انجام می دهند اما ممکن است گاهی این عمل با درد در ناحیه شکم همراه باشد که به روش های زیر می توان آن را کنترل نمود:

مصرف دارو

یکی از روش های کنترل درد پس از عمل لاپاراسکوپی رحم، استفاده از دارو است. دارو هایی مانند تایلنول، کدئین، آسپرین و ... که تاثیر بسزایی در کاهش درد خواهند داشت.

یخ درمانی

از دیگر روش هایی که می تواند درد بعد از لاپاراسکوپی رحم را تا حد زیادی کاهش داده و از بین ببرد؛ استفاده از یخ است، یخ قابلیت برطرف کردن التهاب و درد را به صورت همزمان دارد.

استراحت کردن

بدون شک با استراحت کردن می توان بسیاری از درد ها را کاهش داد که یکی از آن ها مربوط به درد لاپاراسکوپی ناحیه رحم است. پس از این عمل سعی کنید فعالیت سنگین انجام نداده و تا پایان روز استراحت کنید.

تغذیه مناسب

با وجود اینکه یک شی خارجی وارد بدن شما شده پس احساس متفاوتی خواهید داشت؛ پس بهتر است با تغذیه مناسب و سبک این احساس را کنترل کنید. مصرف غذای سبک و کم چرب یک روش موثر برای کنترل درد به شمار می آید.

تمرینات پزشکی

انجام برخی حرکات کمک می کند تا درد بعد از لاپاراسکوپی رحم کاهش یابد، این تمرینات توسط پزشک تجویز و برای مدت کوتاهی باید انجام شود.

آیا مصرف مسکن برای درد لاپاراسکوپی موثر است؟

درد پس از عمل لاپاراسکوپی کیست تخمدان و رحم یکی عوارض طبیعی این عمل به شمار می آید که ممکن است تا چند روز ادامه داشته باشد. انجام برخی اقدامات در کاهش میزان درد تاثیرگذار است و کمک می کند تا بتوانید خیلی سریع تر بهبودی خود را به دست آورید در صورتی که پس از انجام اقدامات مذکور، همچنان درد را با شدت احساس کردید می بایست به پزشک متخصص مراجعه نمایید. در این حالت پزشک با تجویز دارو های مسکن شدت درد را تا حد زیاد کاهش می دهد، مصرف منظم دارو های مسکن تاثیر بسزایی در کاهش درد و دوره نقاهت دارد.

درد تخمدان

نتیجه گیری

درد بعد از لاپاراسکوپی رحم گاهی با بی اشتهایی، خونریزی در ناحیه برش، تورم و قرمزی، ترشحات طولانی مدت از واژن و ... همراه است. این عوارض در برخی افراد شدت بیشتری دارد و تحمل درد را برای آن ها سخت می کند. میزان درد عمل لاپاراسکوپی در افراد مختلف کاملا متفاوت است و نمی توان یک روش خاص برای کاهش درد آن ها در نظر گرفت.

در صورتی که قصد انجام عمل لاپاراسکوپی رحم را دارید توصیه می شود به سایت دکتر اعظم مهدوی مراجعه کنید تا اطلاعات لازم درباره اقدامات قبل و بعد از عمل را بدست آورید. این اطلاعات به شما کمک می کند تا بتوانید عمل ساده و بدون درد را تجربه کنید.

https://www.asianews.ir/u/dMi
اخبار مرتبط
خون ریزی زیاد در پریودی یکی از معضلات بزرگ خانم‌ها است که باعث آشفتگی آنها می‌شود. در زمان پریودی معمولا اکثر افراد مقداری خونریزی دارند که طبیعی است اما برخی افراد، خون بسیار زیادی از دست می‌دهند که باعث به‌وجود آمدن مشکلاتی در زندگی آنها می‌شود. در این مقاله سعی داریم تا در مورد علت این خونریزی بیش‌ازحد، راه‌های درمان آن و همچنین معرفی بهترین دکتر‌های متخصص در این زمینه، صحبت کنیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید