صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۶ دی ۱۴۰۲ / ۰۸:۵۸
کد خبر: 18895
گزارشگر: 464
۵۰۴
۰
۰
۱
رویترز:

داعش خراسان مسئولیت انفجارهای کرمان را بر عهده گرفت

داعش خراسان مسئولیت انفجارهای کرمان را بر عهده گرفت
دو عامل انتحاری با کمربندهای انفجاری در این حمله شرکت داشتند و این انفجارها منجر به کشته شدن نزدیک به ۱۰۰ نفر و زخمی شدن صدها تن دیگر شد.

به گزارش آسیانیوز؛ چند منبع اطلاعاتی آمریکا در خبری اختصاصی به رویترز گفتند اطلاعات و شواهد جمع‌آوری شده توسط ایالات متحده نشان می‌دهد که «داعش خراسان» مستقر در افغانستان مسئول دو انفجار مرگبار روز چهارشنبه در ایران است.

این منابع که خواستند نامشان فاش نشود روز جمعه، ۱۵ دی‌ماه، به این خبرگزاری گفتند: «این اطلاعات واضح و غیر‌قابل انکار هستند.»

این انفجارها در روز چهارشنبه ۱۳ دی‌ماه در مراسم سالمرگ قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین سپاه قدس که در سال ۲۰۲۰ توسط آمریکا کشته شد، رخ داد.

بر اساس این اطلاعات، دو عامل انتحاری با کمربندهای انفجاری در این حمله شرکت داشتند و این انفجارها منجر به کشته شدن نزدیک به ۱۰۰ نفر و زخمی شدن صدها تن دیگر شد.

خبرگزاری دولتی ایرنا شمار مجروحان این حادثه را ۲۸۴ نفر اعلام کرد و گفت که ۱۳۷ تن از آنها در بیمارستان تحت درمان قرار دارند.

جمهوری اسلامی روز جمعه مدعی شد که نیروهای امنیتی ۱۱ نفر مظنون به دست داشتن در این حمله را دستگیر کرده‌اند.

احمد وحیدی، وزیر کشور، ۱۵ دی گفت که سیستم‌های اطلاعاتی با پیداکردن «سرنخ‌های خوبی»، بخشی از کسانی که در این ماجرا نقش داشته‌اند بازداشت شده‌اند و دستگاه‌های امنیتی بعدا در این باره اطلاع‌رسانی خواهند کرد.


مقامات آمریکایی می‌گویند در حالی که سرکوب طالبان، داعش خراسان را تضعیف کرده است، اما این گروه وابسته به داعش، همچنان به طرح‌ریزی عملیات خارجی ادامه می‌دهد.



https://www.asianews.ir/u/dMY
اخبار مرتبط
سازمان اورژانس کشور: تعداد مصدومان حادثۀ کرمان تا این لحظه به ۱۸۸ نفر و ۱۰۳ کشته رسیده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید