صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۶ دی ۱۴۰۲ / ۲۳:۰۹
کد خبر: 18921
گزارشگر: 464
۲۸۱
۰
۰
۱
معاون بانک مرکزی توضیح داد؛

تحول دیجیتال بانک و صنعت بیمه

تحول دیجیتال بانک و صنعت بیمه
مهران محرمیان، معاون بانک مرکزی در کنفرانس ملی تحول دیجیتال بانک و صنعت بیمه اظهار داشت: «در حال حاضر افراد با هدف سود حداکثری کسب‌وکار جدیدی را در فین تک‌‌ها راه‌اندازی می‌کند و به خلق ارزش دست می‌زند، اما نهاد تنظیم‌گیر هم دغدغه‌های خود را دنبال می‌کند و موضوعاتی درباره مباحث تورم و... را پیگیری می‌کند.

به گزارش آسیانیوز؛ موضوع این است که چگونه می‌توان این دو بحث را همزمان جلو برد و به دنبال راهکاری هستیم که همزمان که بستر خلق ارزش و سود را برای فعالان صنعت فین‌تک ایجاد می‌کند، دغدغه‌های رگولاتور را هم پوشش دهد.»

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی افزود: «به نظر می‌رسد که راهکار استفاده از رگ‌تک‌ها ( فناوری مقرراتی) است. البته که اگر تمام کار از سوی بانک مرکزی انجام شود، توفیق صد درصدی نخواهد داشت و کندی در نظارت پیش می‌آید، از این رو رگ‌تک‌ها می‌توانند حلقه مفقوده این فضا باشند و دغدغه‌ها را شناسایی کنند و می‌دانند که دغدغه اصلی نهاد تنظیم گیر چه چیزی بوده تا آن را پیگیری کنند.»

محرمیان گفت: «یکی از اصلی‌ترین اتفاقی که وقتی پلتفرم فین تک بالا می‌آید رخ می‌دهد این است چگونه بتوان از این پلتفرم سواستفاده کرد، در حالی که آن پلتفرم هم از بروز این تخلف و سواستفاده مطلع نیست.

یکی از این سواستفاده‌‌ها عرضه ارز قاچاق در این پلتفرم است و پلتفرم تبدیل به محلی برای عرضه این کالای قاچاق می‌شود. البته که در بسیاری از موارد مالک پلتفرم مسئولیت رصد کالاهای عرضه‌شده در این پلتفرم را دارد، اما جزو مسئولیت اصلی آن نیست.»

معاون بانک مرکزی ادامه داد: «از دیگر اتفاقات این است که خلق پول رخ می‌دهد که باعث رشد نقدینگی می‌شود که در نهایت تبعات تورم‌زایی خواهد داشت که به هیچ عنوان پذیرفته نیست. همچنین در برخی از پلتفرم‌ها به دلیل سهولت نقل و انتقالات مالی، مواردی مانند پولشویی رخ می‌دهد.»

https://www.asianews.ir/u/dNp
اخبار مرتبط
عباس جم مدیر عامل «برگ رمزپایه» گفت: طراحی و پیاده سازی سامانه بلاکچین بومی و شبکه غیرمتمرکز ارز از سال 1396 با همت نخبگان جوان ایرانی و ایجاد زیرساخت های بین المللی آغاز شد و افتخار می کنیم که موفق به ارائه نخستین رمزارز قابل معامله در صرافی های بین المللی شده ایم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید