صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۷ دی ۱۴۰۲ / ۲۱:۴۳
کد خبر: 18945
گزارشگر: 306
۱۱۷
۰
۰
۲
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان

میراث‌فرهنگی و گردشگری باید سیمای اصالت یزد باشد

میراث‌فرهنگی و گردشگری باید سیمای اصالت یزد باشد
یزد - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: میراث‌فرهنگی و گردشگری باید سیمای اصالت یزد باشد و فرهنگ و صفات خوب مردم یزد را بروز دهد

آسیانیوز / یزد ؛ سید محمد رستگاری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد در نشست صمیمی با خبرنگاران ضمن تقدیر و تشکر از رسانه‌های فعال در زمینه میراث‌فرهنگی و گردشگری بر مردمی سازی میراث‌فرهنگی تاکید نمود و گفت: ضوابط جاری بر میراث‌فرهنگی ممکن است گاهی سخت باشد، حتی در مورد گردشگری نیز نظارت باید به شکلی باشد که برای برخی اقدامات بازدارنده باشد، اما تکریم و برخورد خوب با مردم در کنار جاری کردن ضوابط همواره مورد تأکید بوده است.

 

وی ادامه داد: میراث‌فرهنگی و گردشگری باید سیمای اصالت یزد باشد و فرهنگ و صفات خوب مردم یزد را بروز بدهد.

 

رستگاری از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان خواست تا به‌عنوان کمک‌کار و بازوی قوی میراث‌فرهنگی در معرفی یزد و ظرفیت‌های این استان در زمینه گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی فعالیت داشته باشند.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد در این نشست با اشاره به حفظ اصالت و هویت دینی و فرهنگی یزد و حفظ جایگاه گردشگری استان گفت: با توجه به اهمیت دغدغه‌های فرهنگی در کنار توسعه گردشگری، به‌منظور همفکری و تعامل با ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان نشست‌هایی برگزار شده تا در خصوص رسیدن به گفتمانی واحد و ایجاد هم‌افزایی، ارائه پیشنهادات و راه‌کار مناسب در راستای توسعه گردشگری استان با توجه به اصالت و فرهنگ مردم یزد تصمیم‌گیری شود.

 

او در ادامه با اشاره به برنامه یزد نوین که در آن حمل‌ونقل به‌عنوان یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه گردشگری استان است، افزود: استقرار خط پروازی یزد ایر تجربه موفقی در این زمینه بوده است که باید تقویت شود.

 

رستگاری به فعالیت کمیته‌های بیست‌ودوگانه گردشگری در استان اشاره کرد و گفت: باید ظرفیت‌های این کمیته‌ها و فعالیت‌های آن‌ها معرفی و تشریح شود.

 

او با تأکید بر هم‌افزایی و همکاری بین بخشی دستگاه‌های استان برای نوروز سال ۱۴۰۳ ادامه داد: تصمیم داریم تا مسیرها، نقشه‌ها و رویدادها را مشخص‌تر و هدفمندتر معرفی و مردم را به داخل بافت تاریخی هدایت کنیم.

گفتنی اینکه در پایان این نشست به سؤالات مطرح‌شده از سوی خبرنگاران  پاسخ داده شد .

سید محمد جواد عرفانفر

 

میراث‌فرهنگی و گردشگری باید سیمای اصالت یزد باشد  ، سید محمد رستگاری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد

https://www.asianews.ir/u/dNN
اخبار مرتبط
یزد - نشست فعالین میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با چند تن از اعضای کمیسیون فرهنگی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور حل خلأهای قانونی در حمایت از توسعه پایدار و امنیت شغلی فعالین این عرصه برگزار شد
یزد - معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خاطرنشان کرد : گردشگری به عنوان یک صنعت در کنار نفت مطرح شده است
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید