صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۷ دی ۱۴۰۲ / ۲۲:۵۰
کد خبر: 18948
گزارشگر: 464
۲۲۵
۰
۰
۱
طبق اعلام مرکز آمار؛

ساخت‌ و‌ ساز در رکود مسکن

ساخت‌ و‌ ساز در رکود مسکن
طبق اعلام مرکز آمار، در تابستان سال جاری در مقایسه با بهار تعداد واحدهای مسکونی در پروانه‌های صادر شده در شهر تهران ۴۳ درصد افزایش و در کل کشور ۷.۲ درصد کاهش یافته است.


به گزارش آسیانیوز؛ بررسی نتایج طرح «گردآوری اطلاعات پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری‌های کشور» که از سوی مرکز آمار صادر شده نشان می‌دهد که در تابستان سال ١٤٠٢، تعداد ١٣٧٣٧ واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌ تهران، پیش‌بینی شده که نسبت به فصل گذشته ٤٣,٣ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ٧.٢ درصد افزایش داشته است. ‌ متوسط تعداد واحد مسکونی برای هر یک از این پروانه‌های احداث ساختمان ٧.٢ واحد بوده است.

تعداد ١٩٠٣ پروانه احداث ساختمان توسط شهرداری‌ تهران در تابستان ١٤٠٢ صادر شده که نسبت به فصل گذشته ٣٧,٠ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ١٩.٨ درصد افزایش داشته است. مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های احداث ساختمان‌ صادرشده از سوی شهرداری‌ تهران در تابستان ١٤٠٢ بالغ ‌بر ٢٤٨٩ هزار مترمربع بوده است.

هم‌چنین در تابستان سال ١٤٠٢، تعداد ٩١٤٥٣ واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌های کشور پیش‌بینی شده است که نسبت به فصل گذشته ٧,٢ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ٦.٦ درصد کاهش داشته است. متوسط تعداد واحد مسکونی در هر پروانه‌ی احداث ساختمان ٣.٨ واحد بوده است.

https://www.asianews.ir/u/dNQ
اخبار مرتبط
در حالی که در دولت ابراهیم رئیسی وعده ساخت یک میلیون مسکن در سال اعلام شده، به تازگی خبری مبنی بر مسکن رایگان برای برخی اقشار، از مسوولان شنیده شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید