صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۸ دی ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۳
کد خبر: 18961
گزارشگر: 464
۲۶۳
۰
۰
۱
پلیس:

شیوه جدید کلاهبرداری به بهانه اعطای وام

شیوه جدید کلاهبرداری به بهانه اعطای وام
فرد کلاهبردار با ایجاد دفتر صوری تحت عنوان دفتر فروش و تعمیر کارتخوان اقدام به ارائه وام به شهروندان می‌کند که با گرفتن چک و سفته و سوءاستفاده از مدارک شاکی‌ها به جای ارائه وام با تهدید به ارائه مدارک داده شده به مراجع قضایی از آنان کلاهبرداری می‌کرد.




به گزارش آسیانیوز؛ با انجام اقدامات اطلاعاتی مأموران پلیس آگاهی و بهره‌برداری از اظهارات شاکی، مشخص شد که فرد کلاهبردار با ایجاد دفتر صوری تحت عنوان دفتر فروش و تعمیر کارتخوان اقدام به ارائه وام به شهروندان می‌کند که با گرفتن چک و سفته و سوءاستفاده از مدارک شاکی‌ها به جای ارائه وام با تهدید به ارائه مدارک داده شده به مراجع قضایی از آنان کلاهبرداری می‌کرد.

دو کلاهبردار که به بهانه دریافت وام برای متقاضیان، مدارک آن‌ها را گرفته و سوءاستفاده می‌کردند، دستگیر شدند.

 سرهنگ فضل‌الله سواری‌پور، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه شهروندی به پلیس آگاهی غرب استان تهران و طرح شکایت از فردی مبنی بر اینکه فرد کلاهبردار به بهانه ارائه وام با گرفتن چک و سفته از وی اقدام به کلاهبرداری کرده است، بررسی موضوع در دستور کارآگاهان قرار گرفت.

با انجام اقدامات اطلاعاتی مأموران پلیس آگاهی و بهره‌برداری از اظهارات شاکی، مشخص شد که فرد کلاهبردار با ایجاد دفتر صوری تحت عنوان دفتر فروش و تعمیر کارتخوان اقدام به ارائه وام به شهروندان می‌کند که با گرفتن چک و سفته و سوءاستفاده از مدارک شاکی‌ها به جای ارائه وام با تهدید به ارائه مدارک داده شده به مراجع قضایی از آنان کلاهبرداری می‌کرد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: مأموران با شناسایی دفتر فروش و با هماهنگی قضایی، مسئول دفتر را در شهریار دستگیر کردند و با اعترافات متهم مشخص شد همدست وی در شهرستان رباط کریم مخفی شده که در عملیات جداگانه کلاهبردار دوم نیز دستگیر شد. رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی غرب استان اظهار داشت: متهمان در بازجویی‌ها به ۸ فقره کلاهبرداری مشابه اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده، تحویل مرجع قضایی شدند.

https://www.asianews.ir/u/dO2
اخبار مرتبط
مانور متقلبانه‌ای که این افراد به کار می‌گیرند و باعث فریب و جلب اعتماد مردم می‌شود، عبارت است از «ارائه تصویر مجوز یک نهادمالی رسمی و قانونی» در کانال خود، در حالی که مدیران این نهادهای مالی از سوء استفاده از نام و نشان خود توسط افراد مذکور بی اطلاع هستند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید