صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۲ / ۰۰:۲۴
کد خبر: 18984
گزارشگر: 464
۴۶۸
۰
۰
۱
خاورمیانه در سیطره میلیتاریسم

آلمان با فروش جنگنده‌‌های پیشرفته به عربستان موافقت کرد

آلمان با فروش جنگنده‌‌های پیشرفته به عربستان موافقت کرد
نادرست نیست اگر بگوییم منطقه خاورمیانه بیش از هر زمانی گرفتار میلیتاریسم شده است و جنگ غزه، دامنه تنش‌ها را به شکل بی‌سابقه‌ای گسترش داده است.

به گزارش آسیانیوز؛  از سوی دیگر برخی تحلیل‌گران معتقدند بحران موجود می‌تواند به مسابقه‌ تسلیحاتی در منطقه دامن بزند. در آخرین خبر در این راستا، دولت اولاف شولتس، صدراعظم آلمان روز دوشنبه از لغو وتوی چندین‌ساله این کشور در خصوص اجازه فروش جنگنده‌های یوروفایتر به عربستان سعودی دفاع کرد و گفت که ریاض در جنگ اسرائیل و حماس «رویکرد سازنده‌ای» اتخاذ کرده است.

آلمان و عربستان

آلمان، بریتانیا، ایتالیا و اسپانیا جنگنده‌های یوروفایتر را به طور مشترک می‌سازند و هر کدام از آن‌ها می‌توانند معاملات فروش به هر کشوری را که دوست داشته باشند وتو کنند.

معامله مذکور که بیشتر لندن به دنبال آن بود، از سال ۲۰۱۸ تا کنون از سوی برلین مورد مخالفت قرار گرفته بود. حال آنکه آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان روز یکشنبه در سفر به اسرائیل اعلام کرد که کشورش آماده برداشتن محدودیت‌ها در زمینه فروش این جت‌ها به عربستان است.

https://www.asianews.ir/u/dOq
اخبار مرتبط
مجله اشپیگل آلمان روز شنبه بدون افشای منابع خود ادعا کرد که برلین و هشت کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا در حال برنامه ریزی برای گسترش تحریم‌ها علیه ایران هستند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید