صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۲ / ۰۱:۳۳
کد خبر: 18988
گزارشگر: 464
۳۳۰
۰
۰
۱
در سال ۲۰۲۴

تهدیدی جدی برای بهای نفت

تهدیدی جدی برای بهای نفت
بار دیگر عرضه به عامل تاثیرگذار بر بازارهای جهانی نفت، تبدیل شده است.

به گزارش آسیانیوز؛ مسئله، افزایش تولید نفت کشورهای غیر اوپک‌ پلاس شامل آمریکاست که می‌تواند با سرعت کمتری، از تقاضای جهانی که همچنان در حال رشد است، پیشی بگیرد.

واکنش اوپک پلاس، تعهد برای کاهش بیشتر تولید بوده است، اما معامله‌گران تردید دارند که این کاهش، برای حذف کامل مازاد تولید، به شکل موثر اجرا شود.

این وضعیت، قیمت نفت را به سمت اولین کاهش سالانه خود از سال ۲۰۲۰ کشاند و انتظاراتی که برای قیمت‌های بالاتر به دلیل بهبود تقاضا پس از پاندمی کووید وجود داشت را از بین برد. عامل دیگری که اوضاع را پیچیده‌تر کرد، این بود که سفته بازان کنترل‌شان بر بازار را تشدید کرده و به نوسانات قیمت‌ها دامن زدند.

ترور وودز، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری صندوق کالاهای «نورترن تریس کپیتال» در این‌باره گفت: «با نگاهی به آینده، پیش‌بینی وضعیت فراتر از مدت سه ماهه، به نظر من بسیار دشوار است. امسال، سال سخت و دشواری پیش رو است. نفت برای حمایت، به شدت به اوپک و متحدانش متکی است و فروپاشی توافق اخیر این گروه برای محدود کردن عرضه می‌تواند باعث سقوط قیمت‌ها شود.»

محدودیت‌ اضافی عرضه به میزان ۹۰۰ هزار بشکه‌ در روز که اوپک پلاس چند هفته پیش در خصوص آن توافق کرد، برای تحلیلگران و معامله‌گرانی که سعی در محاسبه توازن عرضه و تقاضای جهانی دارند، مسئله مورد بحث است.

معامله‌گران در این اندیشه هستند که آیا این گروه به اندازه کافی، کاهش تولید را برای مهار مازاد عرضه پیش بینی شده، انجام خواهد داد.

در آمریکا، تولید هفتگی نفت در ماه میلادی گذشته، به رکورد ۱۳.۳ میلیون بشکه در روز رسید. شرکت‌های حفاری نفت از منطقه پرمین در غرب تگزاس تا بیکن شیل در داکوتای شمالی، تولید نفت را بسیار فراتر از آنچه که تحلیلگران پیش‌بینی می‌کردند، افزایش دادند.

طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۴، تولید به بالاترین حد خود برسد. برزیل و گویان هم قرار است عرضه خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهند و به موج تولید جدید نفت در قاره آمریکا کمک کنند.

https://www.asianews.ir/u/dOu
اخبار مرتبط
​۱۰سپتامبر ۱۹۶۰ روزی بود که بازار جهانی نفت را از انحصار و سلطه کارتل‌های بزرگ نفتی بیرون آورد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید