صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۲
کد خبر: 19004
گزارشگر: 2
۵۱۸
۰
۰
۲
کاشت ریش، سبیل و ابرو

چرا مردانی که ابرو و ریش پرپشتی دارند، جذاب‌ترند؟

چرا مردانی که ابرو و ریش پرپشتی دارند، جذاب‌ترند؟
به نظر شما چه ویژگی‌هایی در ایجاد یک چهره مردانه و جذاب مؤثر هستند؟ تا به حال به این نکته توجه کرده‌اید که چه عوامل و ویژگی‌هایی در میان چهره‌هایی مردانه‌ که به عنوان چهره‌های برتر شناخته می‌شوند، مشترک است؟ چرا عموماً مردانی که ابرو و ریش پرپشتی دارند به نظر جذاب‌تر می‌رسند؟ آیا این موارد می‌تواند یک دلیل علمی داشته باشد یا تنها به دلیل استانداردهای رایج زیبایی است؟ با ما در این مطلب همراه باشید تا به این پرسش‌ها پاسخ دهیم.

ویژگی‌های یک چهره جذاب مردانه چیست؟

المان‌های مختلفی در ایجاد یک چهره مردانه جذاب مؤثر هستند؛ اما به‌طور کلی می‌توان چند ویژگی را به عنوان اصلی‌ترین ویژگی‌های یک چهره مردانه جذاب شناخت.

ریش و سبیل پرپشت

اولین و یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌ جذابیت مردانه ریش و سبیل پرپشت است. احتمالاً برای شما هم پیش آمده است که وقتی یکی از بازیگران خوش‌چهره را بدون ریش و سبیل می‌بینید به این نتیجه برسید که چهره او دیگر جذابیت سابق را ندارد؛ یا برعکس در برخی از موارد، فردی که چندان به نظر جذاب نمی‌رسیده با داشتن ریش و سبیل به‌شدت جذاب‌تر دیده شود.
معمولاً داشتن ریش و سبیل پر یکی از مولفه‌های اصلی زیبایی چهره مردان است و خیلی کم پیش می‌آید که مردی بدون ریش و سبیل را صاحب چهره‌ای جذاب و مردانه بدانیم.

ریش پرپشت

صورت عضلانی و خط فک مشخص

یکی دیگر از ویژگی‌های صورت مردانه جذاب که این روزها در میان خانم‌ها هم طرفداران زیادی پیدا کرده است، داشتن خط فک و صورتی عضلانی است. هرچند اگر ریش و سبیل پرپشتی داشته باشید، این ویژگی چندان قابل تشخیص نخواهد بود؛ پس اگر صورت عضلانی و خط فک مشخصی ندارید، به هیچ عنوان نگران نباشید، با داشتن ریش و سبیل پرپشت می‌توانید به اندازه مردانی که چهره عضلانی دارند جذاب به نظر برسید و نداشتن این ویژگی را پنهان کنید.

چشمان فرو رفته

هر قدر داشتن فاصله بین چشم و ابرو در میان خانم‌ها طرفدار دارد و عده زیادی را به کاشت ابرو و یا لیفت ابرو متمایل می‌کند، داشتن چشمانی فرو رفته که نسبت به استخوان ابرو عقب‌تر هستند، ویژگی جذابی در چهره‌های مردانه به شمار می‌آید. دیوید بکهام، کیلین مورفی و رابرت پتینسون که هر سه از مردان جذاب دنیای هنرمندان و ورزشکاران به حساب می‌آیند چشمانی فرو رفته دارند.

چه چیز باعث جذاب‌ به نظر رسیدن یک ویژگی در چهره مردان است؟

تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا بیشتر ویژگی‌های زیبایی چهره زنانه در حال تغییر است اما ویژگی‌های چهره مردانه تقریباً در طی سال‌های اخیر ثابت بوده است؟ در گذشته و برای مدت زیادی، زنانی که ابروان نازک و لب‌های کوچک و غیربرجسته داشتند زیبا قلمداد می‌شدند اما این ترند زیبایی به سرعت کاملاً وارونه شد. شاید بتوان علت این موضوع را در این واقعیت جستجو کرد که بیشتر استانداردهای زیبایی زنانه توسط دنیای مد و فشن و صنعت تبلیغات تعیین می‌شوند. این استانداردها در طول زمان با توجه به مقاصد این دنیا دستخوش تغییر شده‌اند. اما چه چیزی استاندارد زیبایی در دنیای مردانه را مشخص می‌کند؟
هرچند صنایع تبلیغات و فشن در تعریف استاندارد برای مردان هم فعالیت‌هایی داشته‌اند اما به نظر می‌رسد دلیل جذابیت ویژگی‌های چهره مردانه، بیشتر ریشه‌هایی زیستی دارد تا فرهنگی.
بر اساس تحقیقات اخیر دانشمندان، هر یک از ویژگی‌هایی که در بخش قبل به عنوان نشانه‌های زیبایی مردانه مشخص کردیم، همگی نشانگر یک چیز در مردان هستند: داشتن سطح بالای تستوسترون!
در واقع نمود فیزیکی داشتن سطح بالای تستوسترون موارد ذکر شده هستند. هرچند همیشه دارا بودن شرایط ذکر شده نمی‌تواند شاهد قطعی بر این موضوع باشد اما در بیشتر موارد این قاعده صدق می‌کند. در بیشتر موجودات که انسان هم از آن‌ها مستثنی نیست، عوامل جذابیت در جنس مخالف، به صورت غریزی مواردی هستند که نشانگر قدرت باروری بالا هستند.
به زبان ساده‌تر تستوسترون بالا، هم به معنی داشتن قدرت فیزیکی بالا و هم شانس باروری بیشتر است که هر دو این موارد شانس تولیدمثل موفق و امنیت و در یک کلام بقا را افزایش می‌دهند. به همین دلیل نشانه‌هایی که حکایت از بالا بودن تستوسترون در آقایان دارند به صورت غریزی برای جنس مخالف جذاب هستند.
البته در دنیای امروز، داشتن تستوسترون بالا لزوماً تضمین کننده امنیت و باروری نیست اما از نظر ژنتیکی و غریزی همچنان این ویژگی‌ها، جذابیت بیشتری دارند. با این حال اگر این ویژگی‌ها را ندارید، جای هیچ نگرانی نیست، بیشتر این ویژگی‌ها قابل ایجاد شدن هستند. خصوصاً اگر خط فک و چشمانی فرو رفته هم نداشته باشید، داشتن ریش و ابرو پرپشت می‌تواند همچنان القاکننده این ویژگی‌ها در چهره شما باشد. حتی اگر موهای پرپشتی ندارید، کاشت ریش و سبیل و کاشت ابرو مردانه می‌تواند به شما کمک کند تا چهره‌ای مردانه، طبیعی و جذاب داشته باشید.

کاشت ریش و سبیل

کاشت مو و ابرو در مردان

عمل کاشت مو و ابرو، عملی است که به افراد کمک می‌کند تغییری همیشگی در ظاهر خود ایجاد کنند و برای همیشه موهایی متراکم‌تر و سالم‌تر داشته باشند. البته برای مدت زیادی بسیاری از آقایان از انجام این عمل خودداری می‌کردند زیرا از غیرطبیعی و مشخص بودن نتیجه عمل واهمه داشتند. این نگرانی یک نگرانی کاملاً به‌جا بود اما پزشکان متخصص این روزها از تکنیک‌های برای کاشت مو و ابرو استفاده می‌کنند که نتیجه‌ای طبیعی و متراکم دارد.
به عنوان مثال دکتر نیلفروش زاده در کلینیک تخصصی کاشت مو و ابروی خود از تکنیک ترکیبی FUT و FUE استفاده می‌کند. این تکنیک که توسط دکتر نیلفروش زاده ابداع شده است، نتیجه‌ای طبیعی و متراکم‌تر دارد. از سوی دیگر طراحی درست خط رویش مو، چه در هنگام کاشت ابرو و چه در هنگام کاشت مو، از مواردی است که باعث می‌شود نتیجه کاشت طبیعی‌تر باشد.
در هنگام طراحی خط رویش تنها متراکم‌تر کردن موی بیمار دارای اهمیت نیست بلکه باید خط رویش با توجه به الگو رشد موی فرد، میزان تراکم آن و فرم صورت طراحی شود.
کاشت ابرو در آقایان نسبت به کاشت مو از حساسیت بیشتری هم برخوردار است. برای کاشت ابرو حتماً لازم است که به کلینیکی مراجعه کنید که بتواند نتیجه‌ای طبیعی را برای شما به ارمغان بیاورد. تأثیر ابرو در زیبایی چهره بسیار زیاد است و کاشت نامناسب ابرو می‌تواند تأثیر منفی زیادی بر چهره فرد بگذارد.
اگر به دنبال کلنیک کاشت ابرو در تهران هستید که عمل کاشت ابروی شما را به طبیعی‌ترین شکل ممکن انجام دهد، دکتر نیلفروش زاده به عنوان مؤسس اولین کلینیک کاشت مو ایران و با بیش از ۳۰ سال تجربه در این حوزه، بهترین انتخاب برای شما است. پیش از انجام عمل کاشت مو می‌توانید با بررسی عکس‌های قبل و بعد بیماران پیشین نسبت به طبیعی شدن نتیجه عمل خود اطمینان حاصل کنید و با خاطری آسوده به انجام عمل کاشت مو بپردازید.

کاشت ریش و سبیل

درست مانند کاشت مو و ابرو، عمل کاشت ریش و سبیل هم امکان‌پذیر است و می‌تواند به شما کمک کند تا ریش و سبیل پرپشت‌تری داشته باشید. این موضوع خصوصاً زمانی اهمیت می‌کند که در بخش‌های پوستتان، به‌خاطر وجود اسکار، مو رشد نکند. چنین جای زخمی می‌تواند زیبایی و آراستگی ریش و سبیل فرد را تحت‌تأثیر قرار دهد.
با این حال اگر مدت زمان کافی از بهبود زخم گذشته باشد، امکان کاشت مو، حتی در جای اسکار هم وجود دارد. به‌طور کلی روند انجام عمل کاشت ریش و سبیل در آقایان به این صورت است که فولیکول‌های مو از بانک موی سر فرد برداشته می‌شوند و سپس در قسمت‌های خالی ریش و سبیل قرار می‌گیرند.
نکته مهم درباره عمل کاشت ریش و سبیل آقایان این است که این عمل یک درمان دائمی به شمار می‌رود و باعث می‌شود که فرد برای همیشه با کم‌پشتی ریش و سبیل خود خداحافظی کند و محدودیتی در هنگام اصلاح ریش و سبیل خود نداشته باشد.
انجام این عمل برای همه کسانی که ریش و سبیل کم پشتی دارند امکان‌پذیر است. تنها در صورتی که ریزش موی شما به دلیل بیماری و یا مصرف داروهای خاص رخ داده باشد، بهتر است تا بهبودی کامل صبر کنید. در غیر این صورت این احتمال وجود دارد که به دلیل تداوم بیماری یا وجود دارو در سیستم بدن شما، موهای کاشته شده هم دچار ریزش شوند.

مراقبت‌های بعد از انجام عمل کاشت ابرو و ریش و سبیل

مراقبت‌هایی که باید بعد از انجام عمل کاشت مو در ناحیه ابرو و یا ریش و سبیل انجام دهید، تقریباً یکسان هستند. اولین نکته‌‌ای که باید رعایت کنید، پرهیز از حمام و یا مرطوب کردن ناحیه عمل است. علاوه بر این از استرس و اضطراب دوری کنید، زیرا این موارد باعث کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن شما خواهند شد و خطر عفونت را افزایش می‌دهند.
تا مدت ۴ هفته از انجام ورزش سنگین یا بلند کردن وزنه‌های سنگین اجتناب کنید، از محل کاشت مو در ابرو و یا صورت خود، در برابر نور خورشید محافظت کنید. محل کاشت مو را به هیچ وجه ماساژ ندهید. از مصرف الکل و سیگار اجتناب کنید.
اگر دارویی مصرف می‌کنید لازم است به پزشک خود اطلاع دهید و با مشورت پزشک نسبت به مصرف آن در دوران نقاهت عمل کاشت مو تصمیم‌گیری کنید. استفاده از کمپرس سرد و گرم می‌تواند به کاهش تورم و التهاب در ناحیه عمل کمک کند. تنها لازم است که توجه کنید نباید کمپرس سرد و گرم را به صورت مستقیم استفاده کنید. بهتر است آن را در حوله یا دستمالی قرار داده و به این صورت از تماس مستقیم کمپرس با محل کاشت اجتناب کنید.
در پایان به این نکته توجه کنید که اگر به دنبال راهکارهایی برای جذابیت بیشتر هستید، نکات شخصیتی را فراموش نکنید. تأثیر ویژگی‌های جذابیت چهره تنها در کوتاه مدت است و اگر به دنبال ایجاد تغییراتی در ظاهر خود برای جذاب‌تر به نظر رسیدن هستید باید بدانید که ویژگی‌های جذاب شخصیتی در بسیاری از موارد از جذابیت ظاهری پیشی می‌گیرند.

https://www.asianews.ir/u/dOH
اخبار مرتبط
کاشت مو بهترین درمان برای رفع کچلی در دراز مدت| مو ارتباط مستقیمی با اعتماد به نفس دارد اگر دچار مشکل ریزش مو هستید می توانید با کاشت مو مشکل را برطرف کنید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید