صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۱ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۶
کد خبر: 19054
گزارشگر: 464
۳۰۲
۰
۰
۵
در نامه ای به آسیانیوز؛

تابستان سخت سرخه حصار در پیش است

تابستان سخت سرخه حصار در پیش است
قطع گسترده درختان سرخه حصار که به گفته شهرداری تهران ۳۰۰۰ اصله درخت را در برگرفت مردادماه امسال بود که واکنش فعالان محیط زیست را به همراه داشت.

 

 گلایه‌های تلخ مخاطب آسیا، سید شهاب الدین پیشوا از قطع گسترده درختان سرخه حصار را که خطاب به مسئولان  است، در ادامه بخوانید:

 

محض رضای خدا ایندفعه غافلگیر نشوید تابستان سخت سرخه حصار در پیش است...

موضوع: قطع گسترده درختان سرخه حصار

شرح: خبر این بود که درختان الوار الوار از ریشه کنده شده و با چهار پایان حمل شده و به خارج از محدوده بوستان ملی سرخه حصار منتقل و از آنجا به مقصد نامعلومی منتقل شده و جای درختان با خاک پر می شود.

----------------------------

بیشتر بخوانید

 

--------------------------------

در واکنش به خبر سازمان محیط زیست اعلام کرد که قطع درختان سرخه حصار در عرصه مدیریت محیط زیست نیست و ادامه داد بر اساس توافق انجام شده بین شهرداری تهران و بر اساس مجوز صادر شده توسط منابع طبیعی این اقدام انجام شده است.

فعالیت کارخانه آسفالت سازی و همچنین آبیاری این بوستان با پسآب صنعتی و... نیز از دید فعالان زیستی دور نماند تا جایی که شهرداری تهران اعلام کرد قطع درختان بوستان سرخه حصار با همه گمانه زنی های منتشر شده در خصوص تکمیل بزرگراه شهیدشوشتری و اهداف سودجویانه و غیره، مغایرت داشته و هجوم سوسک های پوستخوار کاج را عامل قطع درختان اعلام کرد و همچنین اعلام کرد که پیمانکار طرح انتخاب شده و به زودی سه هزار اصله درخت پهن برگ جایگزین درخت های آفت زده در فضای ۲۵ هکتاری از ۶۰۰ هکتار این بوستان خواهد شد.

گرچه پاسخ شهرداری تهران با آنچه مشاهده می شد چندان قانع کننده به نظر نمی رسید ولی این امیدواری ایجاد شد که حداقل درختان جایگزین در بخشی از این بوستان کاشته خواهد شد.

شرایط اقلیمی آب و هوایی و کم بارشی امسال باعث شده که فعالان محیط زیست از هم اکنون نگران تابستان آینده سرخه حصار باشند.با مدیریت و برنامه ریزی و اندکی دوراندیشی باید به فکر تابستان سخت و طاقت فرسای پیش روی سرخه حصار،خجیر و جنگل چیتگر باشیم به شرط آنکه غافلگیر نشویم!

https://www.asianews.ir/u/dPz
اخبار مرتبط
یزد - حجت الاسلام سید ناصر حیدری سخنگوی شورای اسلامی با اشاره به افزایش دو برابری جریمه قطع درختان در سال 1401 گفت: در مصوبه امروز شورای اسلامی شهر یزد و در راستای حفظ و گسترش باغات، ضریب جریمه دوبرابری برای قطع درختان تصویب شد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید