صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۲۲ دی ۱۴۰۲ / ۲۳:۴۸
کد خبر: 19075
گزارشگر: 464
۲۸۱
۰
۰
۱
پیش‌بینی ساخت پروژهای مسکن؛

صنعت ساختمان؛ پیشران صنایع کشور

صنعت ساختمان؛ پیشران صنایع کشور
رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن، تولید و ساخت مسکن را تکلیف دولت در دوره کنونی و آینده دانست و افزود ۸۵۰۰۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی منابع برای ساخت پروژهای مسکن در کشور است.

به گزارش آسیانیوز؛ دکتر اسماعیلی در دومین کنگره بین‌المللی و نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان در تهران با یادآوری ظرفیت‌ها و توان داخلی کشور در موضوعات فنی گفت: «بایستی ۳۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه زیرساخت ساختمان‌های جدید نهضت ملی مسکن و ۱۸۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل واحدهای بازمانده مسکن مهر در شهرهای جدید و ۱۷۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های مسکن در استان‌ها و شهرها و ۳ هزار هزار میلیارد تومان صرف ساختمان‌های شود.»

رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن با طرح این پرسش که سهم بخش خصوصی از این منابع چه قدر است؟ افزود: «ایران در تربیت و تولید متخصصان و مهندسان رتبه پنجم را در جهان دارد و از بسیاری از کشورها در این زمینه پیشروتر است. صنعت ساختمان پیشران صنعت کشور است و با رونق این بخش بیش از ۲۶۰ صنعت دیگر به تحرک و حرکت در می‌آید.»

دکتر اسماعیلی با دعوت از تمامی متخصصان حوزه مسکن و ساختمان بخش خصوصی برای همکاری گفت: «صندوق ملی مسکن در راستای حمایت از دانش‌بنیان‎ها اخیرا تفاهم‌نامه ۵۰۰ میلیارد تومانی با صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری برای تولید مصالح ساختمانی نوین امضا کرده است.»

https://www.asianews.ir/u/dPU
اخبار مرتبط
سخنگوی دولت گفت: سال گذشته مبلغ تسهیلات مسکن ۲۰۰ میلیون تومان بود و طبق مصوبه جدید افزایش یافت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید