صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۷
کد خبر: 16828
گزارشگر: 213
۱۲۲۳
۰
۰
۱
خبر مهم سخنگوی دولت

وام مسکن روستایی ۳۵۰ میلیون تومان شد+جزئیات و شرایط

وام مسکن روستایی ۳۵۰ میلیون تومان شد+جزئیات و شرایط
سخنگوی دولت گفت: سال گذشته مبلغ تسهیلات مسکن ۲۰۰ میلیون تومان بود و طبق مصوبه جدید افزایش یافت.

به گزارش آسیانیوز، سخنگوی دولت گفت: بنا به پیشنهاد وزارت راه، دولت با آیین‌نامه اعطای تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی برای سال ۱۴۰۲ موافقت کرد.

 علی بهادری جهرمی امروز، 12 مهر گفت: سال گذشته مبلغ این تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومان بود و طبق مصوبه امروز، این مبلغ و تعداد تسهیلات نیز افزایش می‌یابد. جزییات بعد از ابلاغ، اعلام خواهد شد.

 

به گزارش تسنیم، پیگیری‌ها حاکی از آن است که وام مسکن روستایی به 350 میلیون تومان افزایش یافته است. احتمالاً یکی از دلایل پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای افزایش سقف تسهیلات مذکور، رشد قیمت مصالح ساختمانی به‌خصوص مصالح اصلی ساخت‌وسازها بوده است.

این مصالح در زمان حاضر از طریق بورس کالا عرضه می‌شود، اقدامی که به‌گفته کارشناسان، صاحب‌نظران و فعالان بازار مسکن باعث افزایش هزینه‌های ساخت‌وساز مسکن در کشور شده است.

پیش از این وام مسکن روستایی 200 میلیون تومان با نرخ سود 5 درصد و بازپرداخت 20ساله بود.

خانه بخرید

این در حالی است که قیمت مسکن از ابتدای امسال با کاهش مواجه شده است؛ با این حال تعداد معاملات به کمترین میزان خود طی سال‌های اخیر رسیده است. علی سعدوندی، اقتصاددان معتقد است که این دوره می‌تواند فرصت خرید شیرینی برای متقاضیان مسکن باشد.

کاهش قیمت مسکن؛ فرصت برای خرید

در آستانه یک سالگی سانسور آماری دولت در حوزه مسکن، بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد از ابتدای امسال، قیمت مسکن در برخی مناطق با کاهش مواجه بوده است. این کاهش قیمت البته به دلیل رکود معاملات رخ داده که نتیجه نبود چشم‌انداز سرمایه‌گذاری و کاهش قدرت خرید متقاضیان مصرفی بوده است.

به گزارش تجارت نیوز، آیا این دوره از کاهش قیمت مسکن، می‌تواند فرصت خوبی برای خرید باشد؟ علی سعدوندی، اقتصاددان معتقد است که دوره فعلی، دوره شیرینی برای خرید مسکن است.

توئیت اقتصاددان درباره وقت خرید خانه

سعدوندی در یک پیام توئیتری که در ابتدای آن تاکید کرده «این پیام را به آنان که دوستشان دارید برسانید»، نوشته است: «در انتهای طولانی‌ترین دوره رونق بازار ملک، نرخ مسکن حبابی است؛ پس اگر دوره رکود آغاز شود (بخوانید شده است) تا مدت‌ها ادامه خواهد یافت. فرصت‌های شیرین خرید با صبر جمیل، در دسترس است مگر اینکه خیانت چاپ پول باز هم تکرار شود.»

بیشتر بخوانید

چه کسانی مشمول «مسکن رایگان» هستند؟

--------------------------

او در این پیام نسبت به اجرای سیاست چاپ پول از سوی دولت هشدار داده است؛ پول بدون پشتوانه‌ای که دوباره موتور تورم را در تمامی بازارها از جمله بازار مسکن روشن خواهد کرد و رویای خانه‌دار شدن را هر روز از دسترس دورتر و دورتر می‌کند./

https://www.asianews.ir/u/d11
اخبار مرتبط
یک اقتصاددان معتقد است که به دلایل بسیاری این روزها بهترین فرصت برای خرید خانه است.
وام مسکن ۴۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی تصویب شد.
وام با سقف ۵۵۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن به همه متقاضیان تعلق نمی‌گیرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید