صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۳ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۷
کد خبر: 19096
گزارشگر: 2
۹۷۳
۱
۰
۲
اقامت ترکیه

برای مهاجرت به ترکیه چقدر پول لازم است؟

برای مهاجرت به ترکیه چقدر پول لازم است؟
در نظر داشتن هزینه‌های قبل و بعد از مهاجرت برای اقدام مهاجرت به ترکیه یا هر کشوری بسیار مهم است. در این مقاله، ما به بررسی جنبه‌های مختلف هزینه‌های مربوط مهاجرت به ترکیه خواهیم پرداخت. هزینه‌های مهاجرت به ترکیه بستگی به نوع ویزایی است که به دنبال آن هستید (مانند ویزای کاری، ویزای توریستی، ویزای تحصیلی و غیره) و همچنین به انواع گزینه‌های اقامتی موجود نیز بستگی دارد، از جمله اجازه اقامت کوتاه مدت، اجازه اقامت بلند مدت، اجازه اقامت خانوادگی و اجازه اقامت دانشجویی و... به همین دلیل، هزینه‌های مربوط مهاجرت به ترکیه متغیر خواهد بود.

فرآیند کلی مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به ترکیه یک واژه کلی به شمار می‌رود که شامل اقدامات اداری و پرداخت هزینه‌های مرتبط با آن است. این هزینه‌ها شامل هزینه‌های سفارت، ترجمه مدارک، هزینه درخواست ویزا، پاسپورت ترکیه و غیره می‌شود. در حال حاضر، راه‌های مهاجرت به ترکیه به چند گزینه محدود می‌شود. فرد متقاضی می‌تواند از بین روش‌های مهاجرت تحصیلی، خرید ملک در ترکیه یا سرمایه‌گذاری یکی را انتخاب کند. قبلاً مهاجرت از طریق کار نیز یک روش معمول برای مهاجرت به ترکیه بود، اما با توجه به مشکلات اقتصادی این کشور، این راه برای اتباع غیرترک مناسب نیست.

هزینه های مهاجرت ترکیه

هزینه مهاجرت به ترکیه بستگی به روش مهاجرتی مورد نظر دارد؛ البته باید هزینه‌های ثابت اداری را نیز در نظر بگیرید. راه‌های مهاجرت به ترکیه شامل مهاجرت تحصیلی، خرید ملک، سرمایه‌گذاری و اخذ ویزای کاری است.

  • مهاجرت تحصیلی به ترکیه یکی از راه‌های ارزان و آسان‌ترین راه مهاجرت به این کشور است. برای این روش، باید پذیرش یکی از دانشگاه‌های دولتی یا خصوصی ترکیه را دریافت کنید.
  • مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک نیز یکی از راه‌های مطمئن و هزینه‌بر برای اخذ شهروندی است. برای این روش، شما باید یک ملک با ارزش حداقل ۴۰۰ هزار دلار در یکی از مناطق مورد تأیید تهیه کنید. اگر سوالی در این باره داشتید می‌توانید از کارشناسان سایت اینفینیتی مشورت بگیرید.
  • سرمایه‌گذاری در ترکیه نیز یکی از راه‌های مهاجرت به این کشور است. شما می‌توانید در پروژه‌های تفریحی، تجاری و مسکونی این کشور سرمایه‌گذاری کنید. سرمایه گذاری یکی از راه‌هایی است که به شدت توسعه یافته است. در این زمینه شرکت‌هایی مانند نیلگام سفر، موسسه مهاجرتی اصطهباناتی، رویال مهاجرت و اینفینیتی وجود دارند که بهترین خدمات را ارائه می‌دهند. در این بین سایت اینفینیتی برترین سایت حوزه سرمایه گذاری و خرید املاک در ترکیه است که می توانید از آن برای مهاجرت خود استفاده کنید.
  • همچنین، می‌توانید ویزای کاری ترکیه را دریافت کنید که یکی از راه‌های ارزان برای مهاجرت به این کشور است. برای این روش، می‌توانید کسب و کار مستقل راه‌اندازی کنید یا دعوت به کار رسمی در یکی از ارگان‌ها، پروژه‌ها یا شرکت‌های ترکیه را دریافت کنید.

هزینه‌های ثابت مهاجرت به ترکیه

برای تمامی افرادی که به مهاجرت به ترکیه علاقه‌مند هستند، به غیر از هزینه‌های مسکن، بلیت هواپیما، خوراک و پوشاک، هزینه اینترنت، هزینه حمل و نقل عمومی و هزینه تحصیل (در صورت اخذ ویزای تحصیلی) هزینه‌های دیگری وجود دارد که ما در این مقاله به عنوان "هزینه مهاجرت به ترکیه" به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. برای دریافت اقامت موقت یا دائم در ترکیه و عبور از مراحل اداری و اخذ برخی مجوزها، نیاز به پرداخت هزینه وجود دارد. در ادامه، برخی از این هزینه‌ها جهت آگاهی بیشتر علاقه‌مندان آورده شده است. علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر به مقاله "هزینه مهاجرت به ترکیه" مراجعه نمایند.

  • هزینه ویزای الکترونیکی ترکیه: ۱۴ تا ۷۱ یورو
  • هزینه ویزای برچسبی ترکیه: ۱۱۷ تا ۱۸۰ یورو
  • هزینه‌ی کارت اجازه اقامت: ۱۶۰،۰۰۰ لیر
  • هزینه‌ی اجازه اقامت: ۱،۰۴۰ لیر
  • هزینه بیمه درمانی: ۵۰۰ تا ۱،۷۵۰ لیر
  • هزینه دفتر اسناد رسمی ترجمه: ۴۵۰ لیر
  • هزینه صدور گواهینامه آپوستیل: ۸،۹۲۳ لیر

مهاجرت به ترکیه چقد پول میخواد

هزینه‌های اخذ مجوز اقامت در ترکیه

هزینه‌های مرتبط با اخذ مجوز اقامت در ترکیه عبارتند از:

  • هزینه رسیدگی به مجوز اقامت، هزینه چاپ کارت، هزینه یکبار ورود (اگر بدون ویزا وارد شده‌اید)، هزینه چهار عکس بیومتریک و هزینه بیمه سلامت.
  • هزینه رسیدگی به مجوز اقامت برای درخواست و پردازش مجوز اقامت شما تعیین می‌شود و بسته به ملیت و نرخ تبدیل ارز ممکن است متفاوت باشد. برای هر روز اقامت در ماه اول، هزینه وجود دارد و همچنین هزینه ثابتی برای هر ماه بعدی محاسبه می‌شود.
  • هزینه چاپ کارت مجوز اقامت و هزینه یکبار ورود برای افرادی است که بدون ویزا وارد ترکیه شده‌اند.
  • برای اخذ عکس‌های بیومتریک، می‌توانید به هر استودیو عکاسی مراجعه کنید و برای هر عکس حدود ۳۰ لیر پرداخت کنید.
  • همچنین هزینه بیمه سلامت نیز وجود دارد که برای سال اول و سال‌های بعد متفاوت است و به سن شما نیز بستگی دارد.

روش پرداخت هزینه‌های اجازه اقامت در ترکیه

روش پرداخت هزینه‌های اجازه اقامت در ترکیه بستگی به مرکز گرفتن اجازه اقامت و نوع درخواست شما دارد. در مراکزی که صندوق دارند، می‌توانید به صورت نقدی هزینه‌ها را پرداخت کنید. در صورتی که دفاتر شعبه‌ای که مراجعه می‌کنید امکان پرداخت نقدی را نداشته باشند، شما باید به یک مکان دیگر در شهر بروید و هزینه‌ها را در آنجا پرداخت کنید.

اگر قبل از قرار ملاقات مصاحبه بخواهید هزینه‌ها را پرداخت کنید، بهتر است حداقل ۴۵ دقیقه قبل از قرار ملاقات خود به اداره مهاجرت بروید و با پیدا کردن صندوقدار، فرم ثبت نام مجوز اقامت دانلود شده و پرینت شده، و پاسپورت یا اجازه اقامت فعلی خود را به کارمند نشان دهید و مبلغ هزینه‌ها را به صورت نقدی پرداخت کنید.
اما اگر باعث اطمینان نبود که متخصص مهاجرت به شما چه مدت اجازه اقامت می‌دهد، می‌توانید منتظر متخصص مهاجرت در پایان مصاحبه باشید تا تصمیم بگیرد که برای چه مدت به شما اجازه اقامت بدهد. سپس پرداخت هزینه‌های اعلام شده و رسید خود را دریافت کنید.

هزینه های مورد نیاز برای مهاجرت به ترکیه

برای افزودن هزینه‌های خود به بسته درخواست اجازه اقامت، نیاز به رسید پرداخت خود دارید. همچنین، اگر قصد سفر به خارج از ترکیه و بازگشت قبل از دریافت کارت اجازه اقامت را دارید، باید سند درخواست اجازه اقامت را از اداره مهاجرت دریافت کنید.
این سند به شما اجازه می‌دهد تا حداکثر ۱۵ روز در خارج از ترکیه باشید و سپس مجدداً وارد شوید، به شرط داشتن پاسپورت خود و یک کپی از رسیدها که نشان می‌دهد هزینه‌های مجوز اقامت خود را پرداخت کرده‌اید. بنابراین در صورت نیاز به سفر قبل از دریافت کارت اجازه اقامت، لازم است رسید پرداخت خود را نگه‌دارید.
هزینه زندگی در ترکیه بستگی به عوامل مختلفی مانند محل اقامت، سبک زندگی شما، عادت‌های فردی و مصرف انرژی دارد. در کل، اگر در داخل ایران از زندگی نرمال برخوردار بوده‌اید، می‌توانید در ترکیه نیز به راحتی هزینه‌های زندگی خود را مدیریت کنید.

بررسی سرویس مالیات ترکیه

ترکیه همچنین، مشابه بسیاری از کشورهای دیگر، به مالیات و درآمد حاصل از صنایع مختلفی مانند گردشگری وابسته است و به مالیات به عنوان یکی از ستون‌های اقتصادی کشور توجه می‌کند. میزان پرداخت مالیات در ترکیه نسبت به ایران بیشتر بوده و سختگیری بیشتری نیز در این زمینه وجود دارد. آگاهی از انواع مالیات و زیرشاخه‌های آن پیش از مهاجرت بسیار مهم است. به همین دلیل توصیه میکنم برای اطلاع دقیق از انواع مالیاتی که باید در ترکیه بپردازید، روی این لینک کلیک کنید تا مقاله کامل تر را مطالعه کنید.
شهروندان و افراد دارای اقامت در ترکیه (با شرایط مشخص) باید هر ۳ ماه یک بار اظهارنامه مالیاتی خود را پر کنند و به وظایف مالیاتی خود عمل نمایند. در کل، مالیات در ترکیه به دو دسته مستقیم و غیرمستقیم تقسیم می‌شود:

  • مالیات مستقیم در ترکیه اغلب از درآمد و دارایی فرد اخذ می‌شود و نوع بارز آن، مالیات بر درآمد فردی و سازمانی است که در آن مالیات به عنوان کسری از حقوق کارکنان شرکت گرفته می‌شود.
  • مالیات غیرمستقیم نیز از مواردی مانند مالیات کالای خریداری شده پرداخت می شود و به عمدتا توسط شهروندان پرداخت می شود.

به طور ساده تر، مالیات در ترکیه شامل سه دسته است:

  1. مالیات بر درآمد
  2. مالیات بر دارایی
  3. مالیات بر هزینه

سخن پایانی

همانگونه که گام به گام هزینه‌های مهاجرت به ترکیه را از نقاط متفاوت بررسی کردیم، هزینه مهاجرت شامل موارد مختلفی است و بسته به نوع ویزای درخواستی و نوع اقامت در این کشور و وضعیت فرد متغیر است، بنابراین نمی‌توان هزینه دقیق و مشخصی را تعیین کرد. با این حال، تقریبی از هزینه‌ها ارائه شدند. چنانچه می خواهید اطلاعات دقیق تری درباره مهاجرت به ترکیه و راه و روش ها و هزینه های مربوط به آن پیدا کنید، توصیه می کنیم به منبع این مقاله که لینک آن را در زیر برای شما قرار می دهیم، مراجعه کنید.

منبع مقاله : https://infiniteinvestment.company/

https://www.asianews.ir/u/dQd
اخبار مرتبط
مهاجرت به ترکیه می‌تواند یک گام بزرگ در زندگی هر فردی باشد. اگر به دنبال فرصت‌های شغلی در این کشور هستید، این مقاله می‌تواند راهنمای شما باشد. ترکیه با داشتن بازار کار متنوع، فرصت‌های شغلی متعددی را برای مهاجران ایرانی ارائه می‌دهد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
رضا رحیم
۱۴۰۲/۱۱/۲۲
0
0
1

مرسی بابت محتوای کاربردی که نگارش کردین من خیلی دغدغه درباره میزان هزینه های خرید ملک و کارای مهاجرت داشتم..تقریبا همه رو اینجا پاسخشون رو پیدا کردم و راه برام هموار تر شد مرسی از سایت شما بابت این محتوای مفید


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید