صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۳ دی ۱۴۰۲ / ۲۳:۴۸
کد خبر: 19109
گزارشگر: 464
۶۳۵
۰
۰
۲
در استان اصفهان

ستاره‌های فوتسال فولادشهر

ستاره‌های فوتسال فولادشهر
مسکن مهر فولادشهر استان اصفهان با دوازده محله یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های مسکن مهر کشور عزیزمان ایران است که مانند یک شهر جدید مابین فولادشهر و نجف‌آباد واقع شده، منطقه‌ای مهاجرخیز از اقوام مختلف ایران.

به گزارش آسیانیوز؛ در سال‌های اخیر با توجه به وضعیت گرانی، قشر ضعیف شهرهای مجاور به این منطقه مهاجرت کرده و به نوعی تنوع بالایی از فرهنگ‌ها، آداب و رسوم مختلف و... را در بر دارد.

منطقه‌ا‌ی که هیچ توجهی به آن نمی‌شود، منطقه‌ای با دوازده محله و جمعیت روزافزون که حتی یک بانک، بیمارستان، پارک و... ندارد، فقط ساختمان است و ساختمان است و ساختمان، گویا که مسئولین این منطقه را فقط مکانی برای ساخت آپارتمان و پاساژ می‌دانند که برایشان سوددهی دارد. قطعا برای این‌که بتوان مسائل مهم اعتقادی و فرهنگی را در یک منطقه نهادینه کرد، مستلزم وجود مراکز فرهنگی و... است که این منطقه با وجود نزدیکی به شهر زیبای اصفهان به منزله یک منطقه محروم از آن بی‌بهره است.

فوتسال فولادشهر

این امور و ضعف‌ها در کنار منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد تبیین و آتش به اختیار عمل کردن باعث شد به فکر اقدامات فرهنگی در این منطقه بیفتیم که با پیشنهاد چند تن از نوجوانان این منطقه برای برپایی موکبی در ایام محرم سال ۱۴۰۱ این جرقه در ذهن زده شد که فعالیت این موکب محدود به یک دهه محرم نباشد و در طول سال فعالیت نماید.

با توجه به جمیعت بالای نوجوان، موکب را مزین به نام مبارک حضرت قاسم بن الحسن علیه السلام نموده و فعالیت‌های خود را به صورت تشکلاتی پیش برده، در کنار آن برای ایجاد انگیزه اقدام به تشکیل یک تیم فوتسال نموده تا بتوانیم در کنار فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی، استعدادهای فوتبالی در این منطقه را شناسایی و به تیم‌های سطح بالا معرفی نماییم که الحمدالله در این زمینه نیز موفق بودیم.

ابتدا نام الغدیر را برای تیم خود انتخاب و سپس در مراحل اخذ مجوز از هیأت فوتبال به منتخب ستاره‌های فولادشهرتغییر نام پیدا کرد. نکته قابل توجه اینکه این منطقه حتی از نظر امکانات ورزشی محروم است، نبود حتی یک ورزشگاه در مسکن مهر و سالن‌های ورزشی اندک در فولادشهر باعث می‌شود برای گرفتن سانس جهت تمرین مشکل داشته باشیم، چرا که امکانات ورزشی این منطقه مانند دیگر امکانات بسیار کمتر از جمعیت آن می‌باشد، امید است مسئولین مربوطه نسبت به رفع کمبود امکانات اقدام نمایند و در کنار ساخت آپارتمان‌ها و پاساژها که برایشان سودآور است، به فکر فراهم کردن امکانات نیز باشند.

اکنون بعد از گذشت یک سال و نیم از آغاز به کار موکب قاسم بن الحسن علیه‌السلام این مجموعه را با نام هیأت رهروان قاسم بن الحسن علیه السلام در سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان ثبت نموده و انشاالله فعالیت‌های خود را در زمینه‌های مختلف گسترش داده و می‌دهیم.

اکنون در چهار مناسبت محرم و فاطمیه، نیمه شعبان و غدیر اقدام به برپایی مراسم نموده و با برگزاری اردوهای تشویقی زیارتی و سیاحتی مجموعه‌ای با نشاط گرد هم آمده تا بتوانیم از این نشاط در راستای تشکیل گروه دمام‌زنی و برپایی دسته‌های عزاداری، کلاس احکام، کلاس قرآن و... اقدام نماییم.

در پایان در درجه اول از خداوند خواستاریم ما را در این راستا موفق بدارد و عنایت خود را از ما دریغ ننماید و در اخر انشاالله مسئولین نیز به فکر بیفتند تا اگر خود امکان این‌گونه فعالیت‌ها را ندارند راه را برای انجام این‌گونه اقدامات مستقل هموار نمایند.

https://www.asianews.ir/u/dQs
اخبار مرتبط
فوتسال و مسکن مهر فولادشهر
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید