صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۴ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۸
کد خبر: 19121
گزارشگر: 2
۲۶۵
۰
۰
۱
انتخاب مقصد مناسب

محبوب ترین مقاصد برای سفرهای خارجی

محبوب ترین مقاصد برای سفرهای خارجی
برخی از مقاصد خارجی به دلیل شرایط سفر برای ایرانی‌ها بسیار محبوب هستند؛ مقاصدی که بیشتر آن‌ها فاصله کمی با ایران دارند و می‌توانید بنا به بودجه خود برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. در واقع سفر خارجی همیشه گران تمام نمی‌شود و با انتخاب مقصد مناسب و برنامه‌ریزی هوشمندانه می‌توانید هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید. پس اگر می‌خواهید با محبوب‌ترین مقاصد آشنا شوید و بهترین روش حمل‌و نقل و همچنین بهترین زمان برای سفر را بدانید، در ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

محبوب ترین مقاصد برای سفرهای خارجی

کشورهای همسایه ایران به‌ویژه کشورهایی که در بخش‌های شمالی قرار دارند از محبوب‌ترین مقاصد خارجی برای سفر ایرانی‌ها به‌شمار می‌روند.

ترکیه: بدون شک یکی از پرطرفدارترین مقصدها، کشور ترکیه و شهر استانبول است. البته شهرهای دیگر ترکیه مثل وان، آنکارا، ازمیر، آنتالیا، بدروم، آلانیا، کاپادوکیا و... نیز از جمله شهرهای پرطرفدار برای سفر به‌شمار می‌روند. به‌طور کلی دسترسی راحت به کشور ترکیه از روش‌های مختلف، قیمت نسبتا ارزان و تنوع بالای جاذبه‌های این کشور باعث شده است که یکی از محبوب‌ترین مقاصد خارجی و در ابتدای لیست سفرهای خارجی باشد.

امارات: مقصد جذاب دیگر برای سفرهای خارجی شهر دبی و کشور امارات است. این شهر یکی از مدرن‌ترین شهرهای دنیاست که با وجود مراکز تجاری مدرن و لوکس، تفریحات جذاب آبی و خشکی، سواحل دیدنی و شهرسازی مدرن، برگزاری جشنواره‌ و نمایشگاه‌های مختلف و... یکی از جذاب‌ترین مقاصد برای سفر به‌ویژه در فصل‌های سرد سال به‌شمار می‌رود.

گرجستان: یک مقصد دیدنی دیگر برای سفر ایرانیان کشور گرجستان است. این کشور با داشتن آثار تاریخی دیدنی و طبیعت زیبا، برای سفر در بهار و تابستان یک مقصد خارجی ارزان محسوب می‌شود. معروف‌ترین شهرهای گرجستان، تفلیس و باتومی هستند که از جمله شهرهای توریستی این کشور به‌شمار می‌روند.

ارمنستان: کشور ارمنستان نیز به خاطر افزایش قیمت ارز به یکی از مقاصد پرطرفدار برای ایرانی‌ها تبدیل شده است. این کشور با وجود وسعت کم، ترکیبی زیبا از تاریخ و طبیعت را در اختیار شما قرار می‌دهد. ضمن اینکه به دلیل نداشتن دردسرهای اخذ ویزا و امکان دریافت ویزای فرودگاهی می‌توانید به سادگی برای یک سفر خارجی ارزان برنامه‌ریزی کنید.

ارمنستان

از مرزهای ایران که کمی فاصله بگیرید، می‌توانید مقاصد دیدنی دیگری را نیز برای سفر خود انتخاب کنید. تایلند یکی از این کشورهاست که طبیعت آن شما را شگفت‌زده خواهد کرد. کشوری که فرهنگ، تاریخ، غذا، مردم، پوشش و دیدنی‌های بسیار متفاوتی از ایران دارد و هزینه سفر به آن نیز نسبت به مقاصد اروپایی یا سایر کشورهای آسیای شرقی به‌صرفه و اقتصادی است.

سفر زمینی یا هوایی؟

پس از انتخاب مقصد سفر، باید بهترین روش سفر به آن مقصد را انتخاب کنید. اما آیا همیشه سفر زمینی کم‌هزینه‌تر از سفر هوایی است؟ هنگام انتخاب روش سفر در واقع باید بررسی کنید که برای چه مقاصدی می‌توانید سفر زمینی داشته باشید و کم‌هزینه‌تر سفر کرده و کدام مقصد را بهتر است با هواپیما طی کنید.
کشورهای هم‌مرز با ایران مثل ترکیه، ارمنستان و دبی و همچنین کشور گرجستان، امکان سفر زمینی و هوایی را دارند. به‌طور کلی هزینه سفر زمینی به این کشورها از پرواز مقرون به‌صرفه‌تر است؛ اما در صورتی که مدت زمان کافی برای سفر داشته باشید، چرا که با توجه به مبدا سفر خود باید زمان زیادی را در مسیر بگذارانید.
در عین حال بلیط هواپیما ترکیه به‌صورت چارتری هم گزینه ارزانی برای سفر است که اگر خوش‌شانس باشید، در ایام کم مسافر می‌توانید آن را خریداری کرده و با قیمت کمتری سفر کنید.
در عین حال ایران به شهر وان و آنکارا نیز خط ریلی دارد که می‌توانید با خرید بلیط قطار فوری، بسیار مقرون‌به‌صرفه برای سفر خود به این شهرها برنامه‌ریزی کنید.
در عین حال بلیط اتوبوس استانبول از مبدا چند شهر مثل تهران و تبریز به فروش می‌رسد که قیمت بسیار مناسبی دارد و باعث می‌شود سفر خارجی شما بسیار مقرون‌به‌صرفه باشد.
اما تنها راه یا بهترین راه سفر به مقاصد دورتر مثل کشور تایلند یا کشورهای اروپایی که فاصله زیادی با ایران دارند، سفر هوایی است.

استانبول

بهترین زمان سفرهای خارجی

تمامی مقاصد داخلی و خارجی در برخی از فصول به دلیل شرایط آب‌وهوایی مناسب‌، پرطرفدارتر هستند. البته این مورد ثابت نیست و با توجه مقصدی که انتخاب می‌کنید، متفاوت خواهد بود.

ترکیه: برای سفر به ترکیه و به‌ویژه شهر استانبول از اوایل بهار تا اوایل پاییز بهترین زمان سفر است که به خاطر شرایط آب‌وهوایی مناسب می‌توانید از سواحل و طبیعت زیبای این کشور، گشت‌وگذار در داخل شهر و اطراف آن، بازدید از مراکز تجاری و تفریحی و غیره لذت ببرید.

دبی: این شهر یکی از گرم‌ترین مقاصد سفر محسوب می‌شود و بنابراین بهترین زمان برای برنامه‌ریزی و دیدن این شهر، فصول سرد مثل پاییز و زمستان و اوایل بهار است. در این زمان هوای دبی معتدل بوده و برای تفریحات آبی و خشکی و گشت‌وگذار در مراکز تجاری بسیار مناسب به‌شمار می‌رود. البته در برخی ایام نیز در دبی جشنواره و نمایشگاه‌های مختلفی برگزار می‌شود که این مقصد را به یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری تبدیل می‌کند.

ارمنستان: بهترین زمان برای سفر به این کشور و دیدن جاذبه‌های مختلف آن بهار است که زیبایی جاذبه‌های طبیعی آن به اوج خود می‌رسد و هوایی بسیار معتدل و مطلوب برای سفر دارد. در تابستان نیز جشنواره‌های مختلفی در این کشور برگزار می‌شود که آن را به یک مقصد جذاب برای سفر تبدیل می‌کند.

گرجستان :گرجستان مقصد نسبتا سرد و کوهستانی به‌شمار می‌رود، به همین دلیل بهترین زمان سفر به آنجا اردیبهشت و خرداد و همچنین شهریور ماه است که علاوه‌بر هوای معتدل می‌توانید از طبیعت زیبای این کشور لذت ببرید.

برنامه‌ریزی برای سفرهای خارجی با وجود بودجه‌های محدود نیز امکان‌پذیر است؛ چرا که مقاصد خارجی ارزانی وجود دارند که می‌توانید بسیار اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه به آن‌ها سفر کنید. یکی از راه‌های کاهش هزینه‌های سفر، برنامه‌ریزی برای سفر زمینی به کشورهای همسایه مثل ترکیه، ارمنستان است. یک راه مناسب دیگر رزرو بلیط چارتری است که بیشتر این بلیط‌ها در ایام کم‌مسافر به‌فروش می‌رسند و می‌توانید با هزینه کمتری سفر کنید. در واقع یک راهکار برای کاهش هزینه‌های سفر از بلیط تا اقامت، سفر در فصول کم‌مسافر است که می‌توانید از تخفیف‌های مختلف نیز در این کشورها استفاده کنید.

https://www.asianews.ir/u/dQD
اخبار مرتبط
تعطیلات سال نو همواره به عنوان زمانی مناسب برای سفر ایرانی‌ها در نظر گرفته می‌شود. مخصوصاً برای افرادی که قصد سفر به کشورهای خارجی را دارند، ایام نوروز فرصتی مناسب برای سفر و تفریح فراهم می‌آورد. به همین دلیل، همه ساله با نزدیک شدن به ایام عید، افراد به دنبال بهترین مقصد برای سفرهای خارجی در نوروز می‌گردند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید