صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۲ / ۰۰:۲۶
کد خبر: 19234
گزارشگر: 306
۱۵۳
۰
۰
۱
رییس کمیته فناوری ستاد انتخابات یزد مطرح کرد

انتخابات استان به صورت نیمه مکانیزه برگزار می شود

انتخابات استان به صورت نیمه مکانیزه برگزار می شود
یزد - رییس کمیته فناوری ستاد انتخابات از برگزاری انتخابات در استان به صورت نیمه مکانیزه خبر داد ​

 

آسیانیوز / یزد ؛ «مرتضی صابری» در جمع اصحتب رسانه استان تصریح داشت : براساس اعلام ستاد انتخابات کشور، انتخابات در حوزه‌هایی که بیش از یک نماینده دارند، می‌تواند به صورت تمام مکانیزه برگزار شود لذا علی رغم اعلام آمادگی استان به توجه به وجود زیرساخت‌های مناسب، در استان یزد با توجه به این که تمام حوزه‌ها دارای یک نماینده خواهند بود، انتخابات استان به صورت نیمه مکانیزه و نیمه الکترونیک برگزار خواهد شد.

 

رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان یزد با بیان این که استعلام احراز هویت افراد در انتخابات پیش رو با دیگر مدارک هویتی نیز فراهم شده است گفت: مطابق با قانون جدید الزامی به همراه داشتن شناسنامه نیست بلکه استعلام رای‌دهندگان به صورت آنلاین و برخط از طریق پنج مدرک هویتی دیگر علاوه شناسنامه نیز فراهم خواهد بود.

 

وی بیان داشت : امسال با توجه به قانون جدید انتخابات، شاهد برگزاری پیش ثبت نام و بعداً ثبت نام نهایی داوطلبان و حتی مراحل اعتراض نامزدها به صورت الکترونیکی و برخط بودیم.

 

صابری گفت :کمیته فناوری اطلاعات انتخابات در استان همزمان با تشکیل ستاد انتخابات استان شکل گرفت و به موازات آن در شهرستانها نیز این کمیته ایجاد و فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بستر سامانه جامع انتخابات از سال ۱۳۹۰ در وزارت کشور راه اندازی شده است و امروز شاهد بلوغ این سامانه در کشورمان هستیم اظهار داشت : کلیه فرایندهای انتخابات امسال اعم از صدور احکام اعضای هیات اجرایی، فعالیت‌های ستادهای انتخاباتی استانها و شهرستانها  از طریق این سامانه  انجام می‌شود.

 

رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان از برگزاری تاکنون پنج جلسه کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات خبر داد و ابراز داشت : براساس برنامه زمان بندی انتخابات، کاربران یارانه شعب نیز از هفته دوم بهمن‌ماه، آموزش‌های لازم را فراخواهند گرفت ودر تمام شعب اخذ رای اعم از ثابت و سیار دستگاه‌های احراز هویت مستقر خواهد شد.

 

این مقام مسئول از آزمایش وضعیت تست ارتباطات  شعب توسط فرمانداری‌ها خبر داد وافزود : تا کنون تست 93 درصد شعب اخذ رای دراستان انجام شده و بقیه در حال انجام است.

 

صابری با اشاره به موضوع امنیت سایبری تصریح داشت : همکاری بسیاری خوبی در استان را شاهدیم و تقویت و بررسی سایر زیرساخت‌ها برای برگزاری انتخابات با شکوه مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در یازدهم اسفندماه امسال در حال اتجام است .

سید محمد جواد عرفانفر

 انتخابات استان به صورت نیمه مکانیزه برگزار می شود ، مرتضی صابری رییس کمیته فناوری ستاد انتخابات یزد

 

https://www.asianews.ir/u/dSu
اخبار مرتبط
یزد - دبیر ستاد انتخابات استان ​عنوان کرد : در حوزه بومی سازی مولفه‌های چهارگانه انتخابات اعم از امنیت، مشارکت، رقابت و سلامت، بومی‎سازی و به وزارت کشور ارسال شده است ​
یزد - طی مراسمی و با حضور علی اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و سایر مسئولین استانی از فعالان طرح طراوت کانون های مساجد استان یزد تجلیل شد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید