صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۵
کد خبر: 19303
گزارشگر: 306
۱۲۹
۰
۰
۲

برگزاری مانور آموزشی منطقه مرکز و جنوب وزارت نیرو در یزد

برگزاری مانور آموزشی منطقه مرکز و جنوب وزارت نیرو در یزد
یزد - رییس شورای انسجام بخشی مدیران صنعت آب و برق استان یزد از برگزاری مانور منطقه مرکز و جنوب وزارت نیرو در یزد با مشارکت شرکتهای حوزه آب و برق چهار استان کشور در هفته جاری خبر داد

 

آسیانیوز / یزد ؛ «ابوالفضل اسدی» در نشست خبری مدیران عامل صنعت آب و برق استان که در رابطه با برگزاری مانور تمرینی - آموزشی وزارت نیرو در منطقه مرکز و جنوب کشور برگزار شد، تصریح کرد: این مانور که قبلاً در پنج منطقه از کشورمان برگزار شده است، چهارم بهمن‌ماه در منطقه مرکز و جنوب کشور به میزبانی یزد برگزار می‌شود.

 

وی گفت: در این مانور، یزد به عنوان استان یاری‌جو و استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و کهگلویه و بویراحمد  به عنوان شرکتهای یاریرسان شرکت خواهند داشت. 

 

اسدی اظهار کرد: خاطرات متعددی در رابطه با این صنعت در استان یزد استحصال و با توجه به واقعه سیل سال گذشته و تجربیاتی که در این زمینه کسب شد، پدیده‌ی سیل به عنوان محور اصلی این مانور تعریف شده ولی سایر پدیده‌های آسیب زا به این صنعت مانند صاعقه نیز مورد اهتمام است.

 

رییس برگزاری این مانور یکی از مهمترین موضوعات در رابطه با برگزاری آن را تدوین سناریوی مانور خواند و گفت: مهمترین رویکرد در رابطه با سناریوی این مانور، کارکرد صحیح آن است تا بتواند مشکلی را از پیش روی این صنعت در کشورمان بردارد.

 

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای یزد عنوان کرد: منطقه چرخاب در شهرستان اشکذر برای برگزاری این مانور در نظر گرفته شده ولی برای هماهنگی بیشتر برای این مانور نیز دو هفته قبل، مانور تمرینی با حضور نماینده وزارت نیرو در استان برگزار شد.

 

اسدی ابراز امیدواری کرد این مانورها با هماهنگی‌های صورت گرفته، موجب آمادگی بیشتر برای مقابله با مخاطرات این چینی و تقویت هماهنگی‌های بین بخشی شود.

 

«محمد فراتی» سخنگوی این مانور نیز خاطرنشان کرد: شش مانور بزرگ با تقسیم بندی ۳۱ استان که در حوزه توزیع برق کشور به ۳۹ مورد افزایش می‌یابد، تعریف و به فراخور هر منطقه با محوریت یکی از پدیده‌های شایع و آسیب‌زا به این صنعت برگزار شده که یزد میزبان آخرین این مانورهاست.

 

وی با بیان این که استان یزد دارای پنج شرکت تولید، توزیع برق، برق منطقه‌ای و آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب در این مانور است، افزود: قطعاً شرکت‌های مذکور در استانهای یاری‌رسان در قالب این مانور به یزد خواهند آمد.

 

به گفته فراتی، این رزمایش طی یک روز از صبح روز چهارشنبه چهارم بهمن در منطقه چرخاب و براساس سناریوی تدوین شده آغاز خواهد شد و تلاش داریم با برگزاری واقعی این مانور، شاهد یک اقدام اساسی با حضور شرکتهای حاضر در منطقه باشیم.

 

وی ضمن تشریح برخی از کلیات دیده شده در سناریوی این مانور در مورد بخش‌های مختلف، خاطرنشان کرد: ستاد بحران این مانور در محل دانشگاه آزاد اشکذر مستقر خواهد شد.

 

سخنگوی مانور وزارت نیرو در منطقه مرکز و جنوب کشور در پایان اعلام کرد: ۱۸ ارزیاب برای این مانور در نظر گرفته شده که در بخشهای مختلف نسبت به تکمیل چک لیستهای مودر نظر اقدام و پتانسیل‌های شرکت‌های هر استان را ارزیابی میکنند.

سید محمد جواد عرفانفر

 رییس شورای انسجام بخشی مدیران صنعت آب و برق استان یزد ، محمد فراتی سخنگوی مانور وزارت نیرو در منطقه مرکز و جنوب کشور

https://www.asianews.ir/u/dTy
اخبار مرتبط
یزد - مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای به همراه مجید دهقان مدیر دفتر روابط عمومی این شرکت، ‌ضمن حضور در دفتر سرپرستی آسیا نیوز در یزد، با مدیر سرپرستی این رسانه دیدار و گفتگو کرد
یزد - مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای به‌منظور طرح چالش‌های پیش روی این شرکت، با نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید