صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۱:۱۴
کد خبر: 19325
گزارشگر: 306
۱۱۹
۰
۰
۲
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد مطرح کرد

بهره برداری از تالار مرکزی با حضور رئیس جمهور / تصمیمی برای واگذاری مجتمع امام علی ( ع ) نداریم

بهره برداری از تالار مرکزی با حضور رئیس جمهور / تصمیمی برای واگذاری مجتمع امام علی ( ع ) نداریم
یزد - مدیر کل ارشاد اسلامی استان از افتتاح و بهره برداری تالار مرکزی و فاز دوم مجتمع امام علی همزمان با سفر رئیس جمهوری به یزد خبر داد

 

آسیانیوز / یزد ؛ «احسان عابدی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در آستانه سفر رئیس جمهوری در قالب تور رسانه ای بازدید خبر نگاران از پروژه های تالار مرکزی و فاز دوم مجتمع امام علی ( ع ) گفت : تالار مرکزی بعد از 15 سال بلاتکلیفی در ۱۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا و با اعتباری بالغ بر ۲۷۰ میلیارد تومان ساخته شده و دارای یک لابی بزرگ، دو سالن تخصصی ۶۰۰ و ۷۰۰ نفره، پلاتوهای متعدد و فضایی برای برگزاری نمایش‌های روباز، فضاهای گالری و کارگاهی، کلاسهای اموزشی و فضاهای اداری و خدماتی و کافی‌شاپ و غیره است که تمام جوانب فنی و هنری آن در نظر گرفته شده است .

مدیر کل ارشاد اسلامی استان دربخشی از سخنان خود به معضل احتمالی پارکینگ در اینده اشاره و خاطرنشان کرد : مشکل پارکینگ در حال حاضر با اختصاص بخش‌هایی از حیاط و زیرزمین تا حدودی مرتفع شده ولی پیگیر رفع کامل مشکل با اختصاص زمینی به این منظور یا ایجاد پارکینگ طبقاتی در محوطه تالار هستیم.

عابدی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی این طرح از سال ۱۳۸۷ تا ابتدای دولت سیزدهم ۶۹ درصد بوده است افزود :  در دو سال اخیر با ۳۱ درصد پیشرفت تکمیل و در نظر است که به زودی و احتمالاً با حضور رئیس جمهور به بهره برداری برسد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در بازدید از مجتمع امام علی ( ع)  اظهار داشت : فاز نخست عملیات اجرایی مجموعه فرهنگی و هنری امام علی(ع) در قالب بخش‌های مختلفی سالها پیش احداث و مورد بهره برداری قرار گرفته است  لیکن فاز دوم طرح که از خردادماه سال ۱۳۸۶ آغاز شده است  به دلیل عدم تامین اعتبار لازم، هنوز تکمیل نشده است.

عابدی  وسعت  مجتمع فرهنگی هنری امام علی(ع)  را  ۱۰ هزار و ۵۰۰ مترمربع و در سه طبقه طراحی عنوان کرد و گفت: در جریان سفر نخست ریاست جمهوری به استان مبلغ ۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل این طرح منظور شد و در سفر دوم نیز ۱۵ میلیارد تومان به طور مشترک برای این طرح و مجتمع مروست منظور شده است.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی تقریباً ۷۵ درصدی فاز دوم مجتمع فرهنگی هنری امام علی(ع)، آن را به جز قسمت سالن آن قابل بهره برداری برای استفاده انجمن‌های هنری سردرگم یزد دانست و گفت: امیدواریم با حمایت دولت این مجموعه را حفظ یا حداقل با شرایط واگذار کنیم.

عابدی افزود : در مورد اظهارات اخیر یکی از اعضای شورای شهر یزد مبنی بر واگذاری فاز دوم این مجتمع به شهرداری به منظور ایجاد پارک فرهنگ و هنر، گفت: این موضوع به دنبال تکلیف قانونی ایجاد شده دستگاهها جهت حفظ و نگهداری امکان از طریق واگذاری به بخش خصوصی، صرفا به عنوان یکی از پیشنهادات برای نحوه مدیریت مجتمع مطرح شد و کماکان تصمیمی برای واگذاری اتخاذ نشده است و مخالف واگذاری کامل آن هستیم .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تصریح داشت : یکی از موسسات بخش خصوصی نیز چنین پیشنهادی را مطرح کرده ولی امیدواریم با حمایت دولت جهت تکمیل و نگهداری این مجموعه تا اختصاص اعتبار تکمیلی، این فضا را برای استفاده انجمن‌ها حفظ یا در قالب ارائه شرایطی به بخش خصوصی واگذار کنیم.

این مقام مسئول عنوان کرد : این فاز دارای بخشهای مختلفی از جمله یک سالن ۲۵۰ نفری و چهار سالن نمایشگاهی بزرگ با امکان تبدیل به بزرگترین نگارخانه استان میباشد ولی با توجه به صرف بخشی از اعتبارات تخصیصی بابت بدهی به پیمانکار، تکمیل سالن آن به ۳۵ میلیارد تومان و سایر بخش‌ها نیز به حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد ودر حال حاضر تنها سالن این طرح و بخشی از تاسیسات مجموعه باقیمانده است و معتقدیم با وجود کمبود فضاهای فرهنگی و هنری در استان به ویژه بی‌مکانی و سردرگمی برخی از انجمنهای فرهنگی و هنری استان می‌توان از فضای آماده بهره برداری که با پول بیت المال ساخته شده، بهره گرفت و در هنگام تامین منابع ساخت سالن مجتمع را دنبال کرد.

عابدی اظهار امیدواری کرد با توجه  به کمبودهای فبلی زیرساختی در حوزه فرهنگ و هنر استان  و با وجود ظرفیتهای بوجود آمده  فعلی بتوانیم میزبانی رویدادهای متعدد کشوری در استان باشیم .

سید محمد جواد عرفانفر

 

بهره برداری از تالار مرکزی با حضور رئیس جمهور / تصمیمی برای واگذاری مجتمع امام علی ( ع ) نداریم ، احسان عابدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد

https://www.asianews.ir/u/dTV
اخبار مرتبط
یزد - امروز ظهر (25 دی) نشست صمیمانه ای با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کارگردان های آثار راه یافته به جشنواره بین المللی تئاتر فجر در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد
یزد - اختتامیه جشنواره منطقه‌ای شعر « سرباز وطن» به میزبانی شهرستان مهریز برگزار شد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید