صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۰:۱۷
کد خبر: 19347
گزارشگر: 464
۴۴۱
۰
۰
۱
جدال با موج سیاسی راست افراطی

جمهوری فرانسه؛ آزادی، برادری بدون برابری!

جمهوری فرانسه؛ آزادی، برادری بدون برابری!
اروپا این روزها در حال جدال با موج سیاسی راست افراطی است. در حالی‌که در روزهای گذشته، تظاهرات گسترده‌ای در آلمان علیه گروه‌های راست افراطی برگزار شده است، در فرانسه هم اصلاحات قانون مهاجرت فرانسه که از سوی دولت پیشنهاد شده است، موجی از اعتراضات و انتقادات را برانگیخته چراکه بسیاری بر این باورند که این اصلاحات خلاف اصول «برابری» در کشور است.


به گزارش آسیانیوز؛ هرچند این قانون اصلاح‌شده در انتظار رأی نهایی شورای قانون اساسی در تاریخ ۲۵ ژانویه است، با این‌همه مخالفان به خیابان‌ها آمدند و خواستار ابطال آن شدند. بیش از ۱۶۰ راهپیمایی در سراسر فرانسه در روز یکشنبه ۲۱ ژانویه برنامه‌ریزی شد و تظاهرات در پاریس از میدان تروکادرو آغاز شد و از همان ابتدا چندین هزار نفر در آن حضور یافتند. ژاک توبون، وزیر پیشین دادگستری فرانسه که در تظاهرات پاریس حضور داشت، گفت: «این قانون، حرکتی به سمت راست افراطی در سطح سیاسی است و اساس با اصول بنیادی ما و اصول قانون اساسی سازگار نیست.»

پارلمان فرانسه بندهایی را به متن اولیه دولت در اصلاحات قانون اضافه کرده‌ است که به عقیده کارشناسان رنگ و بوی راست‌گرایانه به آن بخشیده است. در حالی که در ابتدا قرار بود تنها دو مؤلفه مورد بازنگری قرار گیرد که یکی از آن‌ها ایجاد محدودیت برای خارجی‌های بزه‌کار و دیگری ترویج راه‌هایی برای تلفیق زودتر خارجی‌ها در جامعه بود. با این حال این متن اکنون شامل اقدامات بحث‌برانگیز بسیاری مانند محدودیت در دسترسی به مزایای اجتماعی، ایجاد سهمیه‌های مهاجرت و یا احیای «جرم اقامت غیرقانونی» است.

https://www.asianews.ir/u/dUi
اخبار مرتبط
در سال‌های اخیر، با توجه به بحران‌هایی نظیر بیکاری و مسئله مهاجرت، احزاب راست افراطی در جای‌جای جهان با اقبال نسبی روبه‌رو شده‌اند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید