صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۰:۲۳
کد خبر: 19353
گزارشگر: 306
۱۶۶
۰
۰
۲
شهردار منطقه ۲ یزد خبر داد

افتتاح 10 طرح آماده بهره برداری در دهه فجر

افتتاح  10 طرح آماده بهره برداری در دهه فجر
یزد - یازدهمین برنامه بازدید اهالی رسانه استان از پروژه های مناطق و سازمان های شهرداری یزد تحت عنون اتوبوس خبر ویژه منطقه دو یزد

 

آسیانیوز / یزد ؛ "علیرضا ابوئی" درجریان بازدید خبرنگاران از طرح های در دست اجرای این منطقه از 55 طرح عمرانی در حال اجرا در منطقه ۲ شهرداری یزد با اعتبار یکهزار میلیارد ریال خبر داد .

شهردار منطقه ۲ یزد در اولین بازدید از طرح ساماندهی ورودی جنوبی شهر یزد با بیان اینکه عملیات نورپردازی میدان سردار سلیمانی نیز با تخصیص اعتباری بالغ بر۱۰ میلیارد ریال در دست اقدام است ابراز امیدواری کرد که درایام دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

وی اضافه کرد : سامان‌دهی ورودی جنوبی شهر به ویژه حد فاصل ۲ راهی بافق تا میدان شهید سردار سلیمانی یکی از مطالبات مردم بوده است که با اجرای این طرح ۱۰ هزار متر مربع از این مسیر با اعتبار قریب به ۵۰ میلیارد ریال آزادسازی و آسفالت و یک باند به محور اضافه شد.

شهردار منطقه ۲ یزد در بازدید از پارک بزرگ شهر اظهار داشت : طرح توسعه این پارک که مجموعا ۳۶ هکتار وسعت دارد نیز با اعتبار افزون بر ۷۰ میلیارد ریال در دست ‌اقدام است و تلاش داریم امسال قسمت پیاده‌روی و مسیر دوچرخه‌سواری آن آماده شود و در سال‌ آینده بخش‌های دیگری فاز دوم این بوستان از جمله مبلمان و زمین های ورزشی و غیره هم به آن افزوده شود.

ابوئی گفت : جهت اسکان مسافران نوروزی ۷۰۰ مترمربع آلاچیق در سال جاری ایجاد شده و ۷۰۰ مترمربع دیگر نیز با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال در دست اقدام است که تا اواسط اسفندماه مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت .

وی از پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی رودخانه مرکزی یزد به طول 2400 متر خبرداد و اقزود: این سامان‌دهی نیز هم اکنون ادامه دارد .

این مقام مسئول احداث تقاطع غیر همسطح صاحب الزمان (عج) را از جمله طرح های شاخص این منطقه عنوان کرد و گفت : طول زیر گذر صاحب الزمان ۶۷۰متر است، دارای ۳۵۰ شمع و ۲ عرشه که سطح هر عرشه ۷۵۰ متر مربع می باشد و در مجموع ۷۰ درصد پیشرفت اجرایی دارد .

ابوئی در ادامه گفت :  میدان این زیرگذر طی روز های آینده بازگشایی موقت می شود ولی تکمیل طرح و بازگشایی زیرگذر خردادماه سال آینده است.

وی مجموع اعتبارات شهرداری منطقه ۲ یزد را ۲ هزار میلیارد ریال بیان و تصریح کرد: از این میزان یکهزار میلیارد ریال به بخش عمرانی ،۸۵۰ میلیارد ریال تملک اراضی و ۱۵۰ میلیارد ریال هم برای حوزه خدمات تخصیص یافت.

شهردار منطقه ۲ یزد از تخصیص بخش عمده ای از اعتبارات  جهت تملکات اراضی و آزادسازی خیابان امام محمد باقر (ع) حد فاصل بین میدان قرآن تا بلوار مدرس با اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال خبر داد و خاطر نشان کرد : این معبر جهت کاهش ترافیک خیابان آیت‌الله کاشانی در حال آزادسازی است.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد از فاز یک بلوار مدرس تا خیابان دکتر مرتاض آزاد سازی آن انجام شده است  گفت : ۲۰۰ میلیارد ریال جهت آزادسازی گذر۱۲ متری نرجس خاتون(س) و به همین میزان نیز جهت آزادسازی بخش‌هایی از تقاطع اکبرآباد و تملکات سایر مناطق تخصیص یافته است.

ابوئی با اشاره به  اینکه از مجموع طرح های یاد شده ، ۱۰ طرح آماده بهره‌برداری است که در دهه فجر افتتاح می شوند افزود : در برنامه داریم که تمامی این طرح‌ها تا پایان سال مورد بهره برداری قرار گیرند.

 

« محسن ابوترابی » عضو شورا شهر یزد و نماینده شورای شهر در منطقه ۲ شهرداری یزد که خبرنگاران را در بازدیدها همراهی می کرد گفت : منطقه ۲ شهرداری یزد در وسعت ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار با جمعیت ۱۳۵ هزار نفر واقع در جنوب و شرق و حوزه مرکزی شهر یزد قرار دارد.

وی در بازدید از طرح سامان‌دهی میدان طلاییه و پیاده‌رو سازی اطراف آن گفت: این طرح با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال به وسعت سه هزار مترمربع در منطقه حسن آباد یزد در دست اجرا است.

 

نماینده شورای شهر در منطقه ۲ شهرداری یزد با اشاره به انجام  ۷۰ درصد آسفالت معابر منطقه و اجرای ۷۰ درصد شبکه فاضلاب حسن آباد ازاجرای طرح تامین روشنایی این میدان نیز با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان و ساخت المان میدان توسط سازمان سیما و منظر شهرداری خبر داد.

ابوترابی ضایعات فروشی‌ها را مشاغل مزاحم شهری در منطقه حسن آباد دانست و و ابراز امیدواری کرد با انتقال آنها به شهرک مشاغل مزاحم شهری، رضایت مردم منطقه در این باره کسب شود.

عضو شورای شهر یزد آزاد سازی خیابان محمدباقر (ع) ، حفر و نگهداری چاه های جذبی ، توسعه و تکمیل پارک بزرگ شهر ،ساماندهی میدان طلائیه ، ساماندهی رودخانه مرکزی، بازپیرایی ۲ بوستان را از جمله اقدامات انجام شده در منطقه 2 شهرداری یزد عنوان کرد .

سید محمد جواد عرفانفر

 

افتتاح  10 طرح آماده بهره برداری در دهه فجر  ، علیرضا ابوئی شهردار منطقه ۲ یزد ، محسن ابوترابی عضو شورا شهر یزد و نماینده شورای شهر در منطقه ۲ شهرداری یزد

https://www.asianews.ir/u/dUo
اخبار مرتبط
یزد - دومین جلسه ستاد تسهیلات نوروزی ۱۴۰۳ برگزار شد
یزد - رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری از هوشمند سازی کامل خدمات حوزه بار در سال آینده خبر داد و افزود: صدور مجوز جابه جایی بار درون شهری در حال حاضر به صورت برخط است و لازم نیست متقاضیان به سازمان مراجعه کنند
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید