صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۰
کد خبر: 19466
گزارشگر: 2
۲۸۴
۲
۰
۵
یک پیشنهاد برای اتاق کوچک

۸ ترفند طراحی و دکوراسیون اتاق خواب کوچک

۸ ترفند طراحی و دکوراسیون اتاق خواب کوچک
مقاله با عنوان ۸ ترفند طراحی و دکوراسیون اتاق خواب کوچک + یک پیشنهاد، ارائه توسط مجموعه تختیران تولیدی سرویس خواب و تولیدی مبل در یافت آباد

اتاق خواب شما باید به شما احساس آرامش و راحتی بدهد زیرا اولین چیزی است که صبح از خواب در آن بیدار می شوید و آخرین چیزی است که قبل از به خواب رفتن می بینید. داشتن یک اتاق کوچک نباید احساس بدی در شما ایجاد کند. زندگی در فضایی با ابعاد متوسط، در واقع مزایای بی شماری دارد. از تمیز کردن بی دردسر گرفته تا صرفه جویی در هزینه، فضاهای کوچکتر هر روز جذاب تر می شوند.
با این حال، چیزی که جذاب نیست این است که احساس کنید دیوارها به سمت شما بسته می شوند، به خصوص در اتاقی که باید حس آرامش در شما ایجاد کند و تا حد امکان احساس راحتی کنید. خوشبختانه راه حل های فراوانی برای جلوگیری از این امر وجود دارد.
مجموعه تختیران از بزرگترین تولید کنندگان سرویس خواب ایران، مقاله ای با عنوان ۸ ترفند طراحی و دکوراسیون اتاق خواب کوچک را ارائه می کند. که شامل دکوراسیون، گزینه های مبلمان و حتی نکاتی را خواهید یافت که باعث می شود هر اتاق خوابی بزرگتر از آنچه هست احساس کنید و قسمت جالب اینکه بیشتر آنها شامل ترفندهای ظریف هستند.

دکوراسیون اتاق خواب کوچک و مبلمان مناسب

مبل اگر برای اتاق خواب بیش از حد بزرگ باشد باعث می شود اتاق خواب شلوغ دیده شود و کوچکتر از آنچه هست به نظر برسد. فقط از قطعاتی استفاده کنید که متناسب با اندازه اتاق هستند تا اتاق نفس بکشد و بزرگتر به نظر برسد. مبلمان با پایه های کشیده و بلند به تمیز نگاه داشتن زمین کمک می کند و فضای بیشتر در کف ایجاد میکند که برابر با فضای بزرگتر در دکوراسیون اتاق های کوچک است.
فریم تخت، کمد و میز خواب را طوری انتخاب کنید که دارای پایه های باریک، کشیده و حتی مخروطی باشد. اگر سقف اتاق خواب کوتاه است، می توانید با انتخاب مبلمان کوتاهتر، فضا را به صورت کلی متناسب نشان دهید.اگر می‌خواهید جایی برای قرار دادن تلفن یا لیوان آب در کنار تختخواب خود داشته باشید، در صورتی که فضا کم است، یک میز خواب یا قفسه شناور را امتحان کنید.
برای ایجاد حس بزرگتر بودن اتاق، به جای کمدهای عمودی، داشتن وسایل چند منظوره در اتاق خواب کوچک به طور کلی ایده خوبی است. مانند تخت دو طبقه دخترانه و پسرانه که معمولا میز و قفسه هم دارند و از فضا حداکثر استفاده را می کنند. استفاده از مبلمان مینیمال نیز راه حلی است که باعث صرفه جویی در فضا می شود.

انتخاب سرویس خواب با سایز مناسب در طراحی اتاق خواب کوچک

درست مانند انتخاب مبلمان با اندازه مناسب، انتخاب سرویس خواب با یک قاب تخت نازک در یک اتاق خواب کوچک به جلوگیری از شلوغی فضا کمک می کند. یک قاب فلزی باریک، به خصوص در رنگ روشن، اتاق را بزرگتر از آنچه هست نشان می دهد.در صورت امکان تخت را در مرکز قرار دهید.
وسوسه انگیز است که تختخواب را در کنار دیوار قرار دهید تا در یک اتاق خواب کوچک صرفه جویی کنید. اگرچه این می تواند اثر معکوس داشته باشد. در صورت امکان، آن را در مرکز اتاق قرار دهید و حداقل یک شکاف کوچک در دو طرف تخت ایجاد کنید.

تخت خواب بلند و فضای ذخیره سازی

اگر سقف ارتفاع دارد، یک تخت خواب بلند با کشو های ذخیره سازی زیر آن در نظر بگیرید. این به شما کمک می کند متناسب با اتاق خواب به نظر برسد و همچنین فضای مورد نیاز را برای قرار دادن وسایل شخصی مانند لباس خواب خارج از فصل یا بالش اضافی فراهم می کند.
اگر به فضای بیشتری برای پوشاک و لوازم جانبی نیاز دارید اما جایی برای یک کمد بزرگ ندارید، یک قفسه باز لباس به سبک بوتیک را امتحان کنید. باعث می شود اتاق بزرگتر به نظر برسد و در عین حال فضای ذخیره سازی را نیز فراهم می کند. مطمئن شوید که ظاهر آن را مرتب نگه داشتید زیرا در فضای باز است.

آینه انتخاب ایده آل برای نور بیشتر در اتاق

دیوارها را با رنگ روشن رنگ آمیزی کنید

این کاملاً رایج است که با رنگ آمیزی اتاق به رنگ روشن تر، به بزرگتر نشان دادن آن کمک می کند. دیوارهای اتاق خواب نباید کاملا سفید باشند، اما هر چیزی از خاکستری کم رنگ تا آبی روشن به ظاهر فضای بزرگتر کمک می کند. ممکن است بخواهید رنگ آمیزی تزئینات را در نظر بگیرید، چه حاشیه ها یا نرده صندلی، رنگی کمی روشن تر از دیوارها. این می تواند به فریب چشم و افزودن عمق به اتاق خواب کمک کند.

کاغذ دیواری راه راه یا دیوار برجسته رنگی

از رنگ یا کاغذ دیواری راه راه استفاده کنید، مانند لباس های راه راه که باعث ایجاد حس بدن بلندتر یا پهن تر می شود، دیوارهای راه راه نیز می توانند تأثیر مشابهی بر اتاق داشته باشند. با رنگ آمیزی یا کاغذ دیواری با خطوط عمودی یا افقی، می توانید اتاق خواب را در هر جهت کشیده تر کنید.
یک دیوار برجسته را رنگ یا کاغذ دیواری کنید، در حالی که بیشتر اتاق خواب باید در سایه روشن رنگ آمیزی شود، افزودن یک دیوار برجسته می تواند به عنوان یک حواس پرتی بصری عمل کند. استفاده از چاپ کاغذ دیواری سرگرم کننده یا سایه رنگ منحصر به فرد در یک طرف اتاق یک راه ارزان برای افزایش علاقه به فضای کوچک است.

کاغذ دیواری راه راه یا دیوار برجسته رنگی

پالت رنگ خنثی برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک

درست مانند استفاده از رنگ های خنثی یا روشن، تزئین با پالت رنگ خنثی به افزایش فضا کمک می کند. نه تنها اتاق خواب کوچک با دکوراسیون همسان بزرگتر به نظر می رسد، بلکه تزئین و تعویض وسایل فصلی را بسیار آسان تر می کند. دقت کنید، در یک پالت رنگی مشابه تزئین کنید.
اگر رنگهای دیگر را به جای رنگ خنثی ترجیح می دهید، حتماً پالت های مشابه را انتخاب کنید و یک یا دو پالت انتخاب کنید. انتخاب رنگ های زیاد باعث می شود اتاق خواب شلوغ و در نتیجه کوچکتر به نظر برسد. برای مثال، سایه‌های مکمل صورتی با رنگ‌های سبز، ظرافت و در عین حال جذابیت را به اتاق شما اضافه می‌کنند.

پرده ها و قفسه های بلند در چیدمان اتاق خواب کوچک

از فضای دیوار عمودی استفاده کنید. قفسه‌ های کتاب، نردبان‌ ها یا قفسه‌ بندی‌ ها کمک می‌ کنند چشم‌ ها را به سمت بالا بکشند، که می‌تواند اتاق خواب را بزرگ‌تر نشان دهد. همچنین، آنها ذخیره سازی ضروری را در فضای محدود فراهم می کنند.پرده های بلند از کف تا سقف در یک اتاق خواب کوچک تأثیر مشابهی در جذب چشم ها به سمت بالا دارند.
آنها می توانند در حالی که فضای محدودی را اشغال می کنند ظاهری دراماتیک ببخشند. فقط مطمئن شوید که پرده های روشن را انتخاب کنید.هنگام انتخاب پرده، رختخواب و فرش، طرح هایی ریز مانند خال خالی، گلدار و نقش های هندسی را انتخاب کنید. الگوهای بزرگتر ممکن است به نظر بر یک اتاق خواب کوچک چیره شود.

پرده ها و قفسه های بلند در چیدمان اتاق خواب کوچک

آینه انتخاب ایده آل برای نور بیشتر در اتاق

وقتی صحبت از نور میشود، آویزان کردن یک یا دو آینه به نور اجازه انعکاس و پراکنده شدن در اتاق را می دهد. نتیجه؟ فضا سبک تر و روشن تر از آنچه که هست به نظر می رسد. برای ورود نور یک آینه بزرگ، ترجیحا نزدیک پنجره تکیه دهید. نه تنها به القای نور بیشتر به اتاق کمک می کند، بلکه می تواند یک آینه تمام قد برای امتحان کردن لباسها فراهم کند.
علاوه بر اینها آینه با انعکاس تصویر حس بزرگتر بودن را نیز ایجاد می کند. در نهایت هم به طور کلی، تمیز و مرتب نگه داشتن یک اتاق خواب کوچک کلید بزرگتر به نظر رسیدن آن است. عادت به تمیز کردن آشغال‌ ها به صورت روزانه داشته باشید و تمیز نگه داشتن کف از وسایل اضافی نیز خیلی موثر.

پیشنهادی جذاب برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک

در این مقاله ۸ نکته کاربردی طراحی و دکوراسیون اتاق خواب کوچک مطرح شد، اما پیشنهاد جذاب ما؛ شما می توانید اجزای دکوراسیون اتاق خواب کوچک خود را از جمله مبلمان، سرویس خواب و انواع میز را با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت ها، مستقیم از تختیران؛ تولیدی سرویس خواب و تولیدی مبل خریداری کنید.

مجموعه تختیران با ۱۵ سال سابقه در بازار مبل یافت آباد تهران در کنار بزرگانی چون مبلیران، آف دکور و تولیدی مبل افرا و ... و افتخار صادرات محصولات خود به کشورهای منطقه، فعال می باشد. برای تماس با کارشناسان میتوانید روی لینک بالا کلیک کنید و یا با شماره تلفن های: 02126159716 همراه: 09192808606 تماس بگیرید.

https://www.asianews.ir/u/dWc
اخبار مرتبط
انتخاب تخت خواب مناسب؛ عاملی مهم برای آرامش شما در زمان خواب
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
محمد فتاح
۱۴۰۲/۱۱/۰۸
5
0
1

سلام نکات کاربردی مطرح شده بود تشکر

علی نادری
۱۴۰۲/۱۱/۱۴
5
0
0

سلام، مقاله جالبی بود، میشه راجع به ابعاد تختخواب سایز کینگ توضیح بدین؟


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید