صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۲
کد خبر: 19603
گزارشگر: 2
۳۲۶
۰
۰
۱
یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجرتی

لیست هزینه های زندگی و خرید ملک در قبرس شمالی

لیست هزینه های زندگی و خرید ملک در قبرس شمالی
کشور قبرس شمالی یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجرتی به شمار می رود که سالانه افراد زیادی برای برخورداری از کیفیت بالای زندگی و ترقی به آن مهاجرت می کنند. هزینه های زندگی در قبرس شمالی با توجه به لایف استایل افراد متفاوت می باشد، بنابراین افرادی که شغل مناسب و پردرآمدی دارند می توانند هزینه های زندگی در این کشور را هندل کنند. به طور کلی می توان هزینه های زندگی در این کشور را به دو دسته تقسیم کرد که بر اساس نیاز متقاضیان به ملزومات شروع یک زندگی نزدیک به استاندارد های این کشور می باشند. هزینه خرید خودرو و خرید ملک در قبرس شمالی جزو هزینه هایی سنگین است که افراد باید آن را به صورت ثابت پرداخت کنند.

خرید لوازم روزمره، خوراک، پوشاک، استفاده از سیستم ترانسپورتیشن، استفاده از منابع انرژی همچون برق، گاز و تلفن جزو هزینه های جزئی محسوب می شود.

کم هزینه ترین کشورها برای مهاجرت ایرانی ها

کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت

بسیاری از ایرانی هایی که قصد مهاجرت دارند به دنبال کشورهای کم هزینه هستند تا بتوانند با حداقل هزینه هم از کیفیت بالای زندگی برخوردار شوند و هم هزینه های زندگی پایینی داشته باشند. هند، مکزیک، کانادا، گرجستان، لهستان، اوکراین، اسلواکی، نروژ، ایتالیا، فرانسه، آلمان، بلغارستان، بلژیک، ترکیه، پاکستان، قبرس و یونان جزو کم هزینه ترین کشورها برای مهاجرت ایرانی ها به شمار می روند. هزینه های زندگی و خرید ملک در این کشورها مقرون به صرفه است و افرادی که صاحب شغل باشند به راحتی می توانند هزینه های زندگی خود را تامین کنند و از امکانات رفاهی این کشورها استفاده کنند.

بهترین کشورها برای خرید ملک

مهاجرت با طریق خرید ملک

اکثر کشورهای اروپایی و خاورمیانه به ازای سرمایه گذاری در بخش املاک از طریق خرید ملک به شما ویزا، اقامت دائم و گاها ویزای شهروندی می دهند. مهاجرت از طریق خرید ملک در کشورهای اروپایی یکی از ساده ترین روش های مهاجرت به شمار می رود که شرط اصلی آن تمکن مالی و داشتن پول برای خرید زمین یا خانه است. فرانسه، اسپانیا، یونان، پرتغال، امارات، قطر، ترکیه و قبرس از بهترین کشورها برای خرید ملک به شمار می روند، که می توانید با سرمایه گذاری در بخش املاک این کشورها هم مهاجرت کنید و هم به درآمد برسید.

بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانی ها

از دغدغه های اصلی ایرانی ها برای مهاجرت، انتخاب کشوری مناسب می باشد. انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت وابسته به هدف زندگی شما است. افراد برای مهاجرت اهداف مختلفی از جمله تحصیل، کار، سرمایه گذاری، زندگی و کارآفرینی دارند که باید فاکتورهای مربوط به هدف خود را برای مهاجرت بررسی کنند. کشورهای کانادا، استرالیا، نیوزلند، سنگاپور، آلمان، انگلستان، آمریکا، نروژ، آرژانتین، پرتغال، امارات متحده عربی و قبرس از جمله بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانی ها به شمار می روند که مزایای مختلفی مانند ثبات اقتصادی، کیفیت بالا زندگی و اخذ اقامت دارند.

هزینه های زندگی در قبرس شمالی

هزینه زندگی در قبرس شمالی

تامین مسکن از جمله سنگین ترین هزینه های اقامت در قبرس شمالی می باشد که به یکی از مهم ترین دغدغه های مهاجران و افرادی که قصد سکونت در قبرس شمالی را دارند، تبدیل شده است. افرادی که خواهان سکونت در این کشور هستند، چند گزینه برای سکونت در این کشور دارند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

اجاره خانه یا آپارتمان در قبرس شمالی

کف هزینه ها یا پایین ترین هزینه برای اجاره خانه در قبرس شمالی، تقریبا ماهانه ۲۵۰ دلار برای آپارتمان تک خوابه است. اگر قصد سکونت در شهرهای مرکزی و قسمت های تاپ شهر را دارید هزینه اجاره یک آپارتمان تک خواب در قبرس شمالی، ماهانه می تواند تا ۴۰۰-۵۰۰ دلار نیز افزایش یابد.
در قبرس شمالی نیازی به پرداخت پول پیش برای اجاره نیست، اما پرداخت هزینه اجاره خانه به صورت سالانه یا شش ماهه انجام می شود. به این معنا که شما موظف به پرداخت هزینه اجاره یک ساله در هنگام عقد قرارداد هستید. کمیسیون املاک در هنگام عقد قرارداد معادل یک ماه اجاره آپارتمان است. علاوه بر اینها شما باید سالانه ۱۰۰۰ لیر مالیات اجاره پرداخت نمایید. لیست هزینه اجاره مسکن در قبرس شمالی به شرح زیر است:

اجاره خانه/آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر
248-410 دلار در ماه

اجاره خانه/آپارتمان تک خوابه در حومه شهر
108-237 دلار در ماه

اجاره خانه 3 خوابه در مرکز شهر
334-540 دلار در ماه

اجاره خانه 3 خوابه در حومه شهر
302-423 دلار در ماه

اجاره خوابگاه دانشجویی/ دانش آموزی در قبرس شمالی

اگر قصد تحصیل در قبرس شمالی را دارید و با این هدف به این کشور مهاجرت می کنید، اجاره خوابگاه دانشجویی/دانش آموزی گزینه بهتری نسبت به اجاره خانه و آپارتمان می باشد. اجاره خوابگاه های دانشجویی اغلب به صورت سالانه یا ترمی پرداخت می شود و کف هزینه های اجاره خوابگاه های دانشجویی/دانش آموزی تقریبا برابر ۱۵۰۰ دلار می باشد که بسته به نوع خوابگاه، تغذیه، امکانات رفاهی و ظرفیت اتاق های خوابگاه متغیر باشد.

خرید خانه و آپارتمان در قبرس شمالی

از راهکارهای مدیریت بهتر هزینه های زندگی در قبرس شمالی، خرید ملک و زمین است. به دلیل قیمت مناسب ملک و هزینه های پایین زندگی، قبرس شمالی به عنوان یکی از مقاصد خوب برای زندگی شناخته شده است. کف هزینه ها برای خرید زمین و خانه در قبرس شمالی تقریبا ۷۵ هزار دلار می باشد. اگر خواستار زندگی در مراکز شهرها و منطقه های تاپ هستید، این هزینه میتواند تا ۱۵۰ هزار دلار افزایش یابد. نکته قابل توجه در مورد خرید ملک در قبرس شمالی این است که می توانید از این طریق اقامت این کشور را نیز دریافت کنید. لیست قیمت خرید خانه در قبرس شمالی به شرح زیر است:

خرید خانه 150 متری نوساز در مرکز شهر
میانگین 87 هزار دلار

خرید خانه ویلایی در شهرهای ساحلی
میانگین 162 هزار دلار

هزینه اقامت در کشور قبرس شمالی

برای اقامت در قبرس شمالی، باید هزینه های جانبی اقامت مانند آزمایش های اولیه، هزینه بیمه خدمات درمانی، مالیات و امور اداری را در نظر بگیرید. هر ساله شما ملزم به تمدید اقامت خود هستید و تمام هزینه های جانبی تقریبا برابر ۳۵۰۰ لیر می باشد که ۲۸۰۰ لیر آن در ابتدا پرداخت می شود و بقیه هزینه ها مربوط به مالیات و امور اداری اقامت در قبرس شمالی می باشد.

هزینه استفاده از منابع انرژی و اینترنت

اجاره مسکن در قبرس شمالی همراه با هزینه های جانبی است. پرداخت بهای آب، برق، گاز و اینترنت خانه ها بر عهده اجاره کنندگان است. به طور میانگین هزینه استفاده از منابع انرژی و اینترنت به صورت ماهانه برابر ۱۰۰۰ لیر خواهد بود.

هزینه آب: کنتور آب در خانه و آپارتمان های قبرس به دو صورت قبضی و شارژی ارائه می شود. در کنتورهای شارژی شما باید میزان آب مورد نیاز خود را بر اساس متر مکعب خریداری کنید. در کنتورهای قبضی شما موظف به پرداخت بهای آب مصرفی خود هستید. مقدار متوسط هزینه آب مصرفی در قبرس شمالی تقریبا ۱۰۰ لیر خواهد بود.

هزینه گاز: در قبرس شمالی برای تامین گاز مصرفی شما مجبور به استفاده از گازهای کپسولی هستید. هزینه شارژ هر کپسول گاز در قبرس شمالی تقریبا برابر ۲۸۰ لیر می باشد که گاز مورد نیاز ۳-۴ ماه را تامین می کند.

هزینه برق: کنتورهای برق نیز مانند کنتورهای آب به دو صورت شارژی و قبضی ارائه می شوند. هزینه تامین برق در کنتورهای قبضی معمولا کمتر از کنتورهای شارژی می باشد. هزینه تامین برق در قبرس شمالی تقریبا ۳۰۰-۴۰۰ لیر خواهد بود.

اینترنت: سرویس اینترنت در قبرس شمالی با توجه به سرعت درخواستی کاربران و نامحدود ارائه می شود که سهم قابل توجهی از هزینه های زندگی در قبرس شمالی را شامل می شود. هزینه ماهانه اینترنت حدود ۲۰۰-۳۰۰ لیر می باشد.

هزینه خرید ماشین در قبرس شمالی

خرید ماشین در قبرس شمالی گزینه مناسبی می باشد، چراکه قیمت خرید ماشین حدود یک پنجم قیمت آن در ایران و یک سوم قیمت کشور ترکیه می باشد. استفاده از خودروی شخصی نیازمند گواهینامه قبرس شمالی می باشد. در صورتی که ماشین شخصی خریداری کنید، باید هزینه خرید بنزین و گازوئیل را نیز در هزینه های زندگی خود تخمین بزنید. قیمت یک لیتر بنزین در قبرس شمالی ۳۱ لیر و قیمت یک لیتر گازوئیل نیز ۳۰ لیر می باشد.

خودرو مزدا کارکرده (مدل 2002)
9620 دلار

خودرو سوزوکی کارکرده (مدل 2003)
6320 دلار

خودرو تویوتا کرولا (صفر)
49 هزار دلار

هزینه Transportation در قبرس شمالی

استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی جزو گزینه های مقرون به صرفه برای رفت و آمد در کشور قبرس شمالی می باشد. قیمت بلیط و کارت اتوبوس های بین شهری در این کشور تقریبا ۱۰۰ لیر می باشد. هزینه تاکسی درون شهری در این کشور نیز برابر ۱۰۰ لیر برای ۱۰ دقیقه گشت در شهر می باشد. لیست قیمت هزینه های سیستم ترانسپورتیشن به صورت زیر می باشد:

هزینه تاکسی
4.90 دلار

هزینه تاکسی به ازای هر 1 کیلومتر
1.15 دلار

بلیت سیستم ترانسپورتیشن (روزانه)
1.50 دلار

بلیت سیستم ترانسپورتیشن (ماهانه)
49.78 دلار

کرایه دوچرخه (Bike sharing) ماهانه
31.5 دلار

هزینه خدمات درمان و بیمه در قبرس شمالی

برای شهروندان و مقیمان قبرس شمالی برای کاهش هزینه های درمانی امکان استفاده از خدمات بیمه درمانی فراهم شده است. بیشتر خدمات درمانی در بیمارستان های دولتی این کشور به صورت رایگان یا با حداقل هزینه ارائه می شود. اما برای خدماتی نظیر دندانپزشکی و عمل های زیبایی باید از مراکز درمانی و بیمارستان های خصوصی استفاده کنید که معمولا بیمه های درمانی این هزینه ها را پوشش نمی دهند. لیست قیمت خدمات درمانی در قبرس شمالی به صورت زیر است:

بیمه خدمات درمانی دولتی
ماهانه 24.5 دلار

بیمه خدمات درمانی خصوصی
ماهانه 62 دلار

هزینه ویزیت پزشک عمومی
80-160 دلار

هزینه ویزیت متخصص پوست
330-660 دلار

دندانپزشکی
497-912 دلار

بستری شدن در بیمارستان (1 شب)
100-248 دلار

هزینه تحصیل در قبرس شمالی

بسیاری از دانشجویان که قصد تحصیل در کشورهای دیگر را دارند، قبرس را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند. دانشگاه بین المللی قبرس و دانشگاه مدیترانه شرقی رتبه عالی در بین دانشگاه های اروپایی دارند و راه ورود به دانشگاه های اروپایی و آمریکایی را برای دانشجویان هموار می کنند. دانشجویانی که از بورسیه تحصیلی استفاده نمی کنند باید سالانه ۲۵۰۰-۵۰۰۰ یورو برای مقطع لیسانس و ۳۵۰۰-۶۰۰۰ یورو برای مقطع فوق لیسانس شهریه پرداخت کنند. اگر رزومه قوی داشته باشید می توانید تا ۷۵ درصد تخفیف برای شهریه خود دریافت کنید و به این صورت هزینه های تحصیلی خود را کاهش دهید.

هزینه خوراک و غذا در قبرس شمالی

تامین خوراک و غذا از جمله هزینه های مهم و اصلی زندگی در قبرس شمالی می باشد. مقدار هزینه خوراک و غذا بسته به لایف استایل و شرایط زندگی هر فرد متغیر می باشد. اما در حالت کلی با فرض سه وعده غذایی اصلی، هزینه های گردش و تفریح در شهر و کافه گردی، هزینه تقریبی خوراک و غذا هر فرد در قبرس شمالی ۵۰۰۰ لیر در ماه می باشد.
البته در صورتی که علاقه مند به غذاهای خانگی باشید و از فروشگاه های زنجیره ای و بازارهای محلی و محصولات غذایی را خریداری کنید، ماهانه می توانید بین ۳۰-۴۰ درصد در هزینه های خوراک و غذای خود صرفه جویی کنید. لیست قیمت محصولات غذایی و خوراک در قبرس شمالی به صورت زیر است:

1 وعده غذا در رستوران های محلی
3.25 دلار

1 وعده غذا در رستوران های متوسط
8.7 دلار

1 وعده غذا در رستوران مک دونالد
6.48 دلار

1 کاپ کاپوچینو
1.08 دلار

1 بسته تخم مرغ 12 عددی
1.54 دلار

مرغ (1 کیلو)
6.48 دلار

گوشت گوساله (1 کیلو)
12.97 دلار

برنج سفید (1 کیلو)
2.16 دلار

نان سفید (500 گرم)
0.22 دلار

آب معدنی 1.5 لیتری
0.28 دلار

گوجه فرنگی (1 کیلو)
0.68 دلار

سیب زمینی (1 کیلو)
0.75 دلار

پیاز (1 کیلو)
0.75 دلار

سیب (1 کیلو)
0.45 دلار

روغن مایع (2 لیتری)
1.30 دلار

شیر (1 لیتر)
0.75 دلار

سیگار (مارلبورو)
1.30 دلار

هزینه خرید پوشاک در قبرس شمالی

قیمت پوشاک در قبرس شمالی نسبت به ایران بالاتر گرانتر است. با توجه به اینکه قبرس جزو مناطق گردشگری محسوب می شود و مراکز خرید بسیاری دارد با کمی وقت گذاشتن و گشت و گذار می توانید لباس های با کیفیت با قیمت های مقرون به صرفه ای پیدا کنید. هزینه پوشاک در قبرس شمالی تقریبا ۴۰۰۰ لیر برای هر فصل تخمین زده می شود. لیست قیمت برخی از لباس ها در قبرس شمالی به شرح زیر می باشد:

شلوار جین برند ZARA
33.2 دلار

کفش مجلسی مردانه
24.87 دلار

پیراهن تابستانی ZARA
21.57 دلار

کفش اسپرت برند NIKE
74.5 دلار

هزینه امکانات آموزشی در قبرس شمالی

قبرس شمالی علاوه بر اینکه یکی از مقصدهای تحصیلی دانشجویان به شمار می رود، از مقاصد محبوب دانش آموزان نیز می باشد. امکان تحصیل رایگان در مدارس دولتی قبرس شمالی برای دانش آموزان بین المللی نیز فراهم شده است که دانش آموزان این مدارس با بهره مندی از متدهای آموزشی تاپ، می توانند آینده تحصیلی خود را تضمین کنند. همانطور که بیان کردیم تحصیل در مدارس دولتی قبرس شمالی برای همه رایگان است و فقط ۵۰۰ لیر هزینه جانبی تحصیل مانند نوشت افزار، کتب درسی و پوشاک می باشد و هزینه تحصیل در مدارس خصوصی قبرس شمالی ۲۶-۲۹۵ هزار لیر می باشد.

نتیجه و جمع بندی

قبرس شمالی به دلیل موقعیت مکانی، کیفیت بالای زندگی و موقعیت های آموزشی و شغلی عالی که دارد، جزو مقاصد مهاجرتی محبوب در جهان به شمار می رود. بخش عمده هزینه های زندگی در قبرس شمالی صرف تامین مسکن مناسب می شود. هزینه های زندگی و خرید ملک در قبرس شمالی از جمله گزینه هایی هستند که قبل از مهاجرت باید به تمام آنها رسیدگی کنید.
اگر برای تحصیل به کشور قبرس شمالی مهاجرت می کنید بهتر از خوابگاه های دانشجویی استفاده کنید تا در هزینه های زندگی خود کمی صرفه جویی کنید. سایر هزینه های زندگی مانند هزینه رفت و آمد؛ غذا و خوراک، خدمات درمانی، استفاده از منابع انرژی و خرید پوشاک قابل مدیریت هستند و در صورتی که صاحب شغل باشید به سادگی می توانید هزینه های زندگی در این کشور را هندل کنید.

منبع: زیتون

https://www.asianews.ir/u/dYt
اخبار مرتبط
این روزها سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در قبرس شمالی به شدت مورد توجه اتباع خارجی قرار گرفته است. متقاضیان مهاجرت به این کشور از طریق اخذ ویزای سرمایه گذاری و دریافت اقامت قبرس شمالی، به دنبال آن هستند که با شرایط خرید املاک در این کشور آشنا شوند. قبرس شمالی به عنوان یک کشور مدرن و توسعه یافته با پتانسیل رشد اقتصادی بالا به جذاب ترین مقصد مهاجرت سرمایه گذاری برای اتباع خارجی به‌خصوص ایرانیان تبدیل شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید