صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۲:۳۱
کد خبر: 19658
گزارشگر: 464
۴۴۵
۰
۰
۰
ادعای تازه دونالد ترامپ درباره توان هسته‌ای ایران:

ایران می‌تواند ظرف ۶۰ روز به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند

ایران می‌تواند ظرف ۶۰ روز به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند
با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده، به‌نظر می‌رسد به‌شکلی غیررسمی رقابت‌ها آغاز شده و نامزدهای احتمالی به بیان مواضع و گاه حمله به رقیب می‌پردازند.


به گزارش آسیانیوز؛ در این میان دونالد ترامپ در محور اصلی اظهارنظرها و ایران هم مهم‌ترین موضوع بحث‌هاست.

در تازه‌ترین واکنش‌ها، رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده و نامزد جمهوریخواه انتخابات ۲۰۲۴ در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی فاکس نیوز مدعی شد که ایران می‌تواند ظرف ۶۰ روز به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند. ترامپ همچنین مدعی شد که پیش از حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد با او تماس گرفته شده است؛ حمله‌ای که به‌زعم او شکست خورد. ترامپ در این گفت‌وگو در دفاع از اجرای سیاست فشار حداکثری علیه ایران در دوران ریاست‌جمهوری‌اش، گفت: «ایران دیگر پولی نداشت که به حماس و حزب‌الله بدهد.»

رئیس جمهوری سابق آمریکا افزود: «وقتی که گفتم اگر کشوری از ایران نفت بخرد، نمی‌تواند با ایالات متحده تجارت کند، دیگر هیچ‌کس از ایران نفت نمی‌خرید. آنها تقریبا هیچ نفتی نمی‌فروختند.» نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ در ادامه این مصاحبه توضیح داد که توافق ایران و ایالات متحده بر پایه یک انتخاب ساده توسط ایران ممکن بود و آن هم عدم دستیابی به سلاح هسته‌ای بود.

او خاطرنشان کرده است: «اگر ایران از تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای دست بردارد، داستان کاملا تغییر می‌کند و مذاکرات و توافق‌های متفاوتی میان دو کشور شکل می‌گیرد، چنان که ایران دوباره به کشوری ثروتمند بدل می‌شود. ایران کشوری ۲۰۰ میلیار دلاری است.»

https://www.asianews.ir/u/dZn
اخبار مرتبط
دونالد ترامپ از سوی هیئت منصفه دادگاهی در آمریکا متهم شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید