صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۱
کد خبر: 19664
گزارشگر: 306
۱۷۸
۰
۰
۴
مدیران دستگاه‌های اقتصادی یزد در جمع خبر نگاران

پیاده سازی رصد هوشمند بودجه عمومی در استان / تحقق 92 درصد وصول مالیات امسال تا کنون / افزایش 18 درصدی مطالبات بانکی در سال جاری / ارزش صادرات استان با تناژ آن متناسب نیست/ تعیین تکلیف پورشه‌های موجود در انبار اموال تملیکی استان

پیاده سازی رصد هوشمند بودجه عمومی در استان / تحقق 92 درصد وصول مالیات امسال تا کنون / افزایش 18 درصدی مطالبات بانکی در سال جاری / ارزش صادرات استان  با تناژ آن متناسب نیست/ تعیین تکلیف پورشه‌های موجود در انبار اموال تملیکی استان
یزد - مدیر کل اقتصاد و دارایی استان با ابراز خرسندی از پیاده سازی رصد هوشمند بودجه عمومی در استان واقدامات انجام شده در این راستا اظهار داشت : امسال نیز باید بالغ بر ۱۷ همت درآمد محقق شود که عملکرد ۱۰ ماه گذشته بیانگر در دسترس بودن آن تا پایان سال است

 

 آسیانیوز / یزد ؛ «محمد دهقان منشادی» به مناسبت ایام الله دهه فجر در جمع اصحاب رسانه استان افزود : بالغ بر ۱۲ همت درامدهای عمومی استان در سال ۱۴۰۱وصول شد که در این زمینه ۱۶ دستگاه دولتی دخیل بوده‌اند.

مدیر کل اقتصاد و دارایی استان یزد گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد مجوزها از طریق درگاه و به صورت برخط و در زمانی کمتر از سه روز در بانک اطلاعات کسب و کارهای استان صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه  ۲۲ مورد عوامل مخل کسب و کار در استان شناسایی گردیده است تصریح داشت : تاکنون ۲۲ هزار مجوز به صورت برخط و بدون کاغذ در استان از طریق درگاه مذکور صادر شده است که بطور متوسط ماهانه یک هزار مجوز را شامل می‌شود .

دهقان افزود: در گام دوم از اسفند برای تمدید مجوز‌های موجود و تبدیل مجوز‌های قدیمی به مجوز جدید اقداماتی صورت می‌گیرد که باید در گام اول اصناف و بازاریان بصورت رایگان مجوزهایشان  را تبدیل کنند.

وی ادامه داد:خدمات درگاه ملی مجوز‌ها رایگان است. مجوز ثبت محور، کمتر از سه روز مانند مشاغل خانگی، پروانه کسب اصناف و برخی در بازده زمانی خودش مهلت زمانی دارد تا فرایند صدور آن اتفاق بیفتد و در یزد تاکنون بیش از ۹۴ درصد دستگاه‌ها در مهلت قانونی مجوز را صادر کرده اند.

مدیر کل اقتصاد و دارایی استان یزد یزد  با اشاره به اینکه نظارت مالی و خزانه داری هوشمند یکی از مهمترین اقدامات در دولت سیزدهم بوده است خاطرنشان کرد : برهمین اساس نیز حساب واحد خزانه به صورت متمرکز در استان مستقر شده که به واسطه آن پرداخت‌ها به صورت مستقیم به ذینفعان انجام می‌شود.

دهقان در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه مولد سازی دولت در سطح استان پرداخت و با بیان اینکه در یک سال اخیر جلسات متعدد و پیگیری‌های متعددی انجام شده و در آخرین اقدام نیز چهار بسته مولد سازی به تصویب رسیده است گفت : در مجموع ۵۳ ملک مازاد استان در راستای مولد سازی شناسایی شده است .

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد از این طریق بتوانیم طرح‌های نیمه تمام استان را که بعضاً نزدیک به ۳۰ سال زمان برای تکمیل آنها لازم بود را هر چه زودتر به بهره برداری برسانیم.

مدیر کل اقتصاد و دارایی استان یزدیزد  از فرصت‌های در اختیار سرمایه گذاران در قالب تدوین اطلس سرمایه‌گذاری استان خبر داد و با بیان این که در دو سال اخیر شاهد جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات خزانه بودیم، خاطرنشان کرد: دو هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی استان و دو هزار و ۱۲۷ میلیارد تومان نیز اعتبارات هزینه‌ای پرداخت شد.

این مقام مسئول : ساماندهی درگاه تسهیل صدور مجوزها و رفع عوامل مخل کسب و کار را از اقدامات مهم در زمینه اقتصاد و دارایی عنوان کرد و تصریح داشت : هزینه دریافت مجوز از طریق این سامانه، پیگیری‌ها کوتاه‌تر و امور مربوطه از طریق تسهیل شده است.

دهقان با بیان اینکه سال گذشته نسبت به جذب مصوبه ۱۵۰ درصد فراتر عمل شد و توانستیم بخشی از درآمد ملی را برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه جذب کنیم از پرداخت تاکنون ۲۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت تبصره ۱۶ و ۱۸ در راستای حمایت از تولید و اشتغال در استان خبر داد .

تحقق 92 درصد وصول مالیات امسال تاکنون

«رضا نجف زاده» مدیر کل امور مالیاتی استان نیز در این نشست از  تحقق ۲۵ درصدی مصوبه پرداخت تسهیلات به طرح‌های تولیدی و شناسایی ۷۳۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی در استان خبر داد و افزود :  حدود ۹۲ درصد وصول مالیات امسال تاکنون محقق شده که امیدواریم در دو ماه باقیمانده ۱۰۰ درصد محقق شود.

وی از توزیع بخشی از عوارض جهت سکونتگاه‌های غیر رسمی طی چند روز آینده خبر داد و این رقم را حدود ۱۸۰ میلیارد تومان اعلام و از توزیع ۶۵ درصد عوارض وصول شده بین دهیاریها نیز خبر داد .

نجف زاده افزود : ۵۸ درصد درامدهای مالیاتی استان سهم بخش حقوقی غیر شرکتی، هشت درصد سهم بخش عمومی و غیر دولتی، شش درصد سهم مشاغل و ۳۲ درصد سهم ارزش افزوده است.

به گفته مدیر کل امور مالیاتی استان وضعیت وصول مالیاتها در یزد خوب ولی نه چندان مطلوب  عنوان کرد و گفت : در ۱۰ ماهه سالجاری بالغ بر ۲۲۰۰ میلیارد تومان عوارض وصول شده که تا پایان سال بر این وصولی افزوده خواهد شد.

افزایش 18 درصدی مطالبات بانکی در سال جاری

«ذبیح الله پورجان آباد» رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد با بیان اینکه مطالبات بانکی استان در سال جاری  ۱۸ درصد افزایش داشته و به ۳.۵ همت رسیده است ؛ میزان منابع بانکی استان را ۱۰۳ همت و میزان مصرف را ۱۰۵ همت اعلام کرد.

وی با اشاره به مصوبه پرداخت ۳۶ همت تسهیلات طرحهای تولیدی و صنعتی در قالب مصوبات دور اول سفر ریاست جمهوری، گفت: با پیگیری بانک‌ها تاکنون ۲۵ درصد پرداخت‌ها صورت گرفته و با توجه به تاکید استاندار محترم امیدواریم تا پایان سال ۹۰ درصد آن محقق شود.

پورجان آباد  با بیان اینکه امسال تاکنون ۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج پرداخت شده که استان از این حیث در سال گذشته رتبه اول و از ابتدای امسال تاکنون رتبه دوم را از میان استانهای کشور از آن خود کرده است از پرداخت ۳۸ هزار مورد تسهیلات فرزندآوری به مبلغ ۱۴ هزار میلیارد ریال در سال جاری خبر داد .

پورجان آباد در بخش دیگری از سخنان خود به تسهیلات پرداختی در حوزه مسکن  پرداخت و تشریح داشت : در حال حاضر تسهیلات مربوط به زمین‌های ۹۹ ساله به مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان،‌ ودیعه مسکن به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان و ودیعه مسکن روسنایی به میزان ۴۰ میلیون تومان ، تسهیلات مسکن روستایی تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان، تسهیلات خودمالکی تا سقف ۳۵۰  تومان، پرداخت میشود.

ارزش صادرات استان  با تناژ آن متناسب نیست

«محمدحسین سلمانی» مدیر کل گمرک استان  نیز در این نشست بیان داشت : در سال جاری بیش از ۲ میلیون و ۶۲۱ هزارتن کالا به ارزش ۴۲۵ میلیون دلار از گمرک یزد به خارج کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به لحاظ ارزش ارزی ۶ درصد و از حیث ارزش ریالی ۵۲ درصد رشد را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه کشورهای هدف صادراتی استان یزد عمدتاً کشورهای همسایه و بعضا کشورهای آسیای دور و اروپایی هستند اقلام صادراتی استان را حدود۹۰ قلم که عمدتاً کاشی و سرامیک، مقاطع فولادی، شیشه ساختمانی و مظروف، ترکیبات کربن و مولیبدن عنوان کرد .

مدیر کل گمرک استان  در ادامه گفت : در گذشته کالاهایی نظیر فرش ماشینی، فرش دستی، پسته و صنایع دستی در سبد کالاهای صادراتی استان پر رنگ بود اما اکنون  در سبدکالاهای صادراتی یزد کالاهای حجیم با ارزش پایین قرار دارد و ارزش صادرات استان  با تناژ آن متناسب نیست.

به گفته سلمانی درآمد گمرک استان در ده ماهه امسال ۹ هزار میلیارد ریال که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۷.۳ هزار میلیارد ریال ثبت شده است .

مدیر کل گمرک استان  با بیان اینکه در ۱۰ ماهه امسال ۱۱۲ هزار تن کالا به ارزش ۲۵۳ میلیون دلار از گمرک یزد به کشور وارد شده است تراز تجاری استان را همواره با تفاوت چشمگیری مثبت ارزیابی کرد . 

سلمانی با تاکید به لزوم تنوع بخشی به ارزش و سبد صادراتی استان یزد خاطرنشان کرد : کشورهای هدف صادراتی استان یزد عمدتاً کشورهای همسایه نظیر عراق، پاکستان، ترکیه، امارات و بعضا کشورهای آسیای دور و اروپایی هستند.

تعیین تکلیف پورشه‌های موجود در انبار اموال تملیکی استان

«علی محمدزمانی» مدیر کل امور تملیکی استان نیز در این نشست  مهمترین دغدغه تعیین تکلیف برخی اقلام را موانع قانونی خواند و با اشاره به این موانع در مورد خودروها و موتورهای با ظرفیت بالا، گفت: خوشبختانه این موضوع پس از اخذ مجوزها در دست اقدام است به طوری که اخیراً نیز شاهد تعیین تکلیف پورشه‌های موجود در انبار اموال تملیکی استان بودیم.

وی با بیان اینکه  با دستور دادستانی، تقریباً تمام کالاهای رسوبی در انبارها تعیین تکلیف شد از ساماندهی انبارها و تعیین تکلیف کالاها در انبارهای اموال تملیکی استان وتجهیز انبارهای موجود به قفسه‌های صنعتی با تخصیص ۱۰۰ میلیارد ریال ، رشد قابل توجه تعیین تکلیف کالاها در استان اعم از فروش، انهدام و اعاده و استراد کالاها خبر داد.

به گفته این مقام مسئول تعیین تکلیف اموال تملیکی استان در سال ۱۴۰۰ معادل ۶۴۳ میلیارد ریال، پارسال معادل ۱۲۳۱ میلیارد ریال و تا پایان دیماه امسال نیز ۴۵۸۷ میلیارد ریال بوده است .

زمانی با ابراز خرسندی از بلاتکلیفی طرح ساخت انبار اموال تملیکی در زمینی به وسعت ۱۰ هزار مترمربع از سال ۱۳۹۳، ابراز امیدواری کرد طی شش ماه آینده شاهد بهره برداری آن باشیم .

سید محمد جواد عرفانفر

 پیاده سازی رصد هوشمند بودجه عمومی در استان / تحقق 92 درصد وصول مالیات امسال تا کنون / افزایش 18 درصدی مطالبات بانکی در سال جاری / ارزش صادرات استان  با تناژ آن متناسب نیست/ تعیین تکلیف پورشه‌های موجود در انبار اموال تملیکی استان ، محمد دهقان منشادی مدیر کل اقتصاد و دارایی  ،  رضا نجف زاده» مدیر کل امور مالیاتی ،محمدحسین سلمانی» مدیر کل گمرک ، علی محمدزمانی» مدیر کل امور تملیکی استان یزد

 

 

 

 

 

 

 

 

https://www.asianews.ir/u/dZs
اخبار مرتبط
یزد - مدیرکل امور مالیاتی استان با بیان اینکه هیچ گونه نرخ جدیدی در اخذ مالیات طلافروشان مطرح نشده است گفت: طلافروشان از ابتدای دی تنها ملزم به اتصال با سامانه مودیان و ارسال صورتحساب‌های الکترونیکی شدند
یزد - مدیرکل امور مالیاتی استان شرایط معافیت و تخفیف مالیاتی فرزند سوم و بیشتر، موضوع ماده ۱۸ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را اعلام کرد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید